Κατά τα τελευταία χρόνια πληθαίνουν οι φωνές εκείνων που υποστηρίζουν ότι το κατά Ιωάννην, το οποίο δεν διαδραμάτισε κανένα ρόλο στη λεγόμενη αναζήτηση του Ιστορικού Ιησού, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί διαφορετικά και να θεωρηθεί ως μία πηγή γι΄ αυτόν. Το ενδιαφέρον άρθρο του Paul N. Anderson (George Fox University, Oregon USA) κινείται σε αυτήν την κατεύθυνση. Ειδικότερα ο Anderson συζητά την πιθανότητα το τέταρτο ευαγγέλιο να αποτελεί μία εξίσου σημαντική δίπλα στα συνοπτικά ευαγγέλια πηγή για τον ιστορικό Ιησού και συζητά τα κριτήρια που μέχρι σήμερα εφαρμόστηκαν στην έρευνα του Ιστορικού Ιησού αντιπροτείνοντας κάποια που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στην περίπτωση του τετάρτου ευαγγελίου, ώστε να προκύψουν σημαντικές ιστορικές πληροφορίες για τον Ιησού.
[Α.Τ.: χωρίς τα όσα γράφει ο Anderson να ακυρώνουν την αξία των συνοπτικών στην έρευνα για τον ιστορικό Ιησού, είναι απαραίτητο να εξεταστεί σοβαρά και εκ νέου η αξία του κατά Ιωάννην και να μην απορριφθεί το τέταρτο ευαγγέλιο ως ένα κείμενο έντονα θεολογικά χρωματισμένο από το συγγραφέα του κι επομένως ιστορικά αναξιόπιστο. Καθώς το περιεχόμενο και οι πραγματικές διαστάσεις της ιστορικότητας επαναπροσδιορίζονται σήμερα, είναι απαραίτητο να δοθεί στο κατά Ιωάννην μία διαφορετική θέση και να αντιμετωπισθεί ως μία εξίσου σημαντική πηγή για τον Ιστορικό Ιησού. Τίποτε δεν αποκλείει, αυτό που διασώζει ως μοναδικό ο Ιωάννης ή που είναι έντονα χρωματισμένο με το θεολογικό του ύφος να ανάγεται σε παραδόσεις που σχετίζονται άμεσα με τον ιστορικό Ιησού. Σε κάθε περίπτωση, βέβαια και σε αυτό έχει δίκιο ο Anderson, είναι αναγκαίο - με βάση τα νέα δεδομένα περί ιστορικότητας - να επαναπροσδιορισθούν τα κριτήρια που εφαρμόζονται στην αναζήτηση του Ιστορικού Ιησού, ώστε να μην αποκλείεται εκ προοιμίου το τέταρτο ευαγγέλιο, αλλά να αντιμετωπίζεται με την ίδια προσοχή όπως και οι συνοπτικοί. ]
Για να διαβάσετε το άρθρο του Anderson, πατήστε εδώ.
[Α.Τ.: χωρίς τα όσα γράφει ο Anderson να ακυρώνουν την αξία των συνοπτικών στην έρευνα για τον ιστορικό Ιησού, είναι απαραίτητο να εξεταστεί σοβαρά και εκ νέου η αξία του κατά Ιωάννην και να μην απορριφθεί το τέταρτο ευαγγέλιο ως ένα κείμενο έντονα θεολογικά χρωματισμένο από το συγγραφέα του κι επομένως ιστορικά αναξιόπιστο. Καθώς το περιεχόμενο και οι πραγματικές διαστάσεις της ιστορικότητας επαναπροσδιορίζονται σήμερα, είναι απαραίτητο να δοθεί στο κατά Ιωάννην μία διαφορετική θέση και να αντιμετωπισθεί ως μία εξίσου σημαντική πηγή για τον Ιστορικό Ιησού. Τίποτε δεν αποκλείει, αυτό που διασώζει ως μοναδικό ο Ιωάννης ή που είναι έντονα χρωματισμένο με το θεολογικό του ύφος να ανάγεται σε παραδόσεις που σχετίζονται άμεσα με τον ιστορικό Ιησού. Σε κάθε περίπτωση, βέβαια και σε αυτό έχει δίκιο ο Anderson, είναι αναγκαίο - με βάση τα νέα δεδομένα περί ιστορικότητας - να επαναπροσδιορισθούν τα κριτήρια που εφαρμόζονται στην αναζήτηση του Ιστορικού Ιησού, ώστε να μην αποκλείεται εκ προοιμίου το τέταρτο ευαγγέλιο, αλλά να αντιμετωπίζεται με την ίδια προσοχή όπως και οι συνοπτικοί. ]
Για να διαβάσετε το άρθρο του Anderson, πατήστε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου