Francesco Cocco, Sulla Cattedra di Mosé: La legitimazione del potere nell'Israele post-esilico (Nm 11; 16)
Reviewed by Donatella Scaiola
Joel B. Green, ed. Methods for Luke
Reviewed by Robert M. Fowler
Knut Holder and Louis C. Jonker, eds., Global Hermeneutics? Reflections and Consequences
Reviewed by Susanne Scholz
Reviewed by Gerrie Snyman
Niko Huttunen, Paul and Epictetus on Law: A Comparison
Reviewed by Gitte Buch-Hansen
Rolf A. Jacobson, ed., Soundings in the Theology of Psalms: Perspectives and Methods in Contemporary Scholarship
Reviewed by Beat Weber
Henning Graf Reventlow and Yair Hoffman, eds., The Decalogue in Jewish and Christian Tradition
Reviewed by Michael Tilly
Christopher D. Stanley, The Hebrew Bible: A Comparative Approach
Reviewed by Bradford A. Anderson
Shemaryahu Talmon, Text and Canon of the Hebrew Bible
Reviewed by James A. Sanders
Hans-Friedrich Weiss, Frühes Christentum und Gnosis: Eine rezeptionsgeschichtliche Studie
Reviewed by Ismo Dunderberg
Τακτική επισκόπηση ειδήσεων σχετικών με τις βιβλικές σπουδές και τον αρχέγονο Χριστιανισμό
Παρασκευή 29 Απριλίου 2011
Τετάρτη 27 Απριλίου 2011
Άρθρα βιβλικού ενδιαφέροντος στο τρέχον τεύχος του EvTh / Some articles of biblical interest in the current issue of EvTh
Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Evangelische Theologie 71:2 (2011) δημοσιεύονται μεταξύ άλλων και τα εξής άρθρα βιβλικού ενδιαφέροντος:
- Werner H. Schmidt, "Das Alte Testament in der Bibel", 84-99
- Rainer Kessler, "Was ist und wozu brauchen wir eine Ethik des Alten Testaments?", 100-114
- Jakob Wöhrle, "Isaak und Ismael : zum Verhältnis der beiden Abrahamsöhne nach Genesis 17 und Galater 4,21-31", 115-132
Ετικέτες
Παλαιά Διαθήκη,
EvTh
Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Biblische Zeitschrift / In the current issue of Biblische Zeitschrift
Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Biblische Zeitschrift 55:1 (2011) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:
- Nadav Na'aman, "A hidden anti-Samaritan polemic in the story of Abimelech and Shechem (Judges 9)", 1-20
- Gerald A. Klingbeil, "'Of clocks and calendars' : the cohesive function of time in biblical ritual", 21-34
- Thomas Witulski, "Offb 11,1f. und die (Neu-)Gründung Jerusalems durch Kaiser Hadrian", 35-62
- James A. Harrill, "The psychology of slaves in the Gospel Parables", 63-74
- Anett Giercke-Ungermann, "Vom Griff nach dem Obergewand zum Entzug der Königsherrschaft : Überlegungen zu 1 Sam 15,27-29", 75-86
- Pierre Auffret, "Lève-toi, Dieu, juge la terre! : nouvelle étude structurelle du psaume 82", 87-94
- Andrea Beyer, "Hiobs Widerworte : die Querbezüge zwischen Ijob 3,3-9 und Gen 1,1-2,4a", 95-102
- Hildegard Scherer, "Pompe und Bekenntnis : zum Hintergrund von 1 Kor 12,1-3", 103-114
- Jan Dochhorn, "Eine Konjektur zu Hebr 3,16", 115-121
Ετικέτες
1 Κορινθίους,
Αποκάλυψη,
Εβραίους,
Καινή Διαθήκη,
Παλαιά Διαθήκη,
BZ
Τρίτη 26 Απριλίου 2011
Πρακτικά επιστημονικής συνάντησης για τον ιστορικό Ιησού / The proceedings of a Strasbourg colloquium on historical Jesus
Κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Mame-Desclée ο πρώτος τόμος με εισηγήσεις που διαβάστηκαν στην επιστημονική συνάντηση με θέμα τον ιστορικό Ιησού, που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 18-19 Νοεμβρίου 2010 στο Στρασβούργο:
De Jésus à Jésus-Christ, vol. 1, Paris : Mame-Desclée 2010
266 σελίδες
ISBN : 978-2-7189-0910-3
28,50 ευρώ
De Jésus à Jésus-Christ, vol. 1, Paris : Mame-Desclée 2010
266 σελίδες
ISBN : 978-2-7189-0910-3
28,50 ευρώ
- Jacques Schlosser, "Jésus et les Écritures", 11-32
- Gerd Haefner, "Mémoire et histoire", 33-57
- André Wénin, "Le Psaume 22 et le récit matthéen de la mort et de la resurrection de Jésus", 59-78
- André Paul, "L'apport des textes de Qumrân à la connaissance du Jésus historique", 79-98
- Christian Grappe, "Incidences et prolongements de la proclamation du Royaume par Jésus", 99-114
- Michèle Morgen, "Jésus de Nazareth selon le quatrième évangile : réception de la tradition et créativité", 115-145
- François Boespflug, "Le regard de Dieu fait homme : à propos de la Tête de Wissembourg", 147-166
- Denis Fricker, "Quand les idées reçues interrogent la recherche historique sur Jésus, 167-188
- Jean P. Michaud, "De quelques présents débats dans la troisième quête, 189-214
- Gerd Theißen, "Le Jésus historique et le kérygme : la construction scientifique et l'accès à la foi", 215-235
- Walter Kasper, "Jésus le Christ : réflexions au sujet d'une nouvelle édition", 237-254
Ετικέτες
ιστορικός Ιησούς,
συνέδρια
Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού BiblInt / In the current issue of Bibl/Int
Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Biblical Interpretation 19:2 (2011) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα που στο σύνολό τους είναι αφιερωμένα στην πρόσληψη των βιβλικών κειμένων κυρίως σε σύγχρονες μορφές τέχνης:
- A.K.M. Adam, "'What These Cryptic Symbols Mean': Quotation, Allusion, and John Darnielle's Biblical Interpretation", 109-128
- J. Mark Blackwell, "A Tale of Two Cities: San Francisco and "Gomorrah" in Biblical Allusion and Unestimated Prophecy", 129-150
- James G. Crossley, "For EveryManc a Religion: Biblical and Religious Language in the Manchester Music Scene, 1976-1994", 151-180
- Deane Galbraith, "Drawing Our Fish in the Sand: Secret Biblical Allusions in the Music of U2", 181-120
- Jay Twomey, "The Biblical Man in Black: Paul in Johnny Cash/Johnny Cash in Paul", 223-252
Δευτέρα 25 Απριλίου 2011
Στο τρέχον τεύχος του JSJ / In the current issue of JSJ
Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Journal for the Study of Judaism 42:1 (2011) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:
Stephen R. Llewelyn / Dionysia van Beek, "Reading the Temple Warning as a Greek Visitor", 1-22
Η ερμηνεία της προειδοποίησης για την είσοδο στο Ναό (CIJ 1.1400) επικεντρώνεται στο ζήτημα του ποιος την συνέταξε κι όχι ποιοι την διάβαζαν. Οι συγγραφείς του παρόντος άρθρου επανέρχονται στο ζήτημα και εξετάζουν αυτήν την οπτική. Προσεγγίζουν το ζήτημα μέσα από την οπτική της πρακτικής των ελληνιστικών χρόνων, των αρχιτεκτονικών καινοτομιών του Ηρώδη και της γλώσσας της επιγραφής. Υποστηρίζεται ότι η επιγραφή δε φαίνεται να είναι "μετάφραση" στα ελληνικά αλλά με βάση τα πραγματολογικά στοιχεία, τη γραμματική και το συντακτικό, ο αναγνώστης θα μπορούσε να υποθέσει ότι εδώ οι ιδέες που κρύβονται είναι εκείνες του ελληνιστικού νόμου. Η υπόθεση του αναγνώστη επιβεβαιώνεται και από την αρχιτεκτονική της εξωτερικής αυλής. Πραγματικά ο Έλληνας επισκέπτης θα υπέθετε ότι η επιγραφή συντάχθηκε με εντολή του βασιλέα κι όχι του αρχιερέα.
Dragoş A. Giulea, "The Noetic Turn in Jewish Thought", 23-57
Η νοητική στροφή -ίσως η σημαντικότερη εξέλιξη στην ιουδαϊκή θεολογική συζήτηση μετά από εκείνη της μετάβασης από την προφητική γραμματεία στην αποκαλυπτική - δηλώνει τη μετάφραση των βιβλικών και κυρίως των αποκαλυπτικών οντολογικών και επιστημολογικών κατηγοριών, οι οποίες συνήθως κατανοούνται με βάση τις νόρμες και τις κατηγορίες της καθημερινής γνώσης, σε νοητικές κατηγορίες. Ο Θεός, ο θρόνος του, οι άγγελοι και οι ουρανοί περιγράφονται εκ νέου μέσα από μια νοητική προοπτική. Η νοητική κατανόηση αντικαθιστά το άμεσο όραμα, τα ακούσματα και τα όνειρα στην κατανόηση των ουράνιων μυστηρίων της αποκαλυπτικής γραμματείας. Η νοητική στροφή εισάγει νέα οντολογικά στρώματα και βαθμίδες στον ουρανό, νέες διδασκαλίες όσον αφορά στα επίπεδα της θείας απόκρυψης και αποκάλυψης και νέες θεωρίες για τις ανθρώπινες επιστημικές ικανότητες. Αυτή η στροφή ασκεί την επίδρασή της προς στιγμήν στους μορφωμένους Ιουδαίους και Χριστιανούς, όπως για παράδειγμα στον Φίλωνα, στον Κλήμεντα, στον Ωριγένη, στον Ηalevi, στον Μαϊμονίδη και τον Γερσωνίδη και σε άλλους στοχαστές της Ύστερης Αρχαιότητας και του Μεσαίωνα.
Lorena Miralles Maciá, "Conversion and Midrash: On Proselytes and Sympathisers with Judaism in Leviticus Rabbah", 58-82
Το ομιλητικό υπόμνμα Leviticus Rabbah είναι απόδειξη του ενδιαφέροντος που αισθάνονταν οι ραββίνοι για τον προσηλυτισμό. Πραγματικά το Μidrash περιέχει αρκετά παραθέματα όσον αφορά στους προσηλύτους στον Ιουδαϊσμό γενικά, είτε ως μία ομάδα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είτε ως επιμέρους πρόσωπα που έγιναν προσήλυτοι ή τουλάχιστον φοβούμενοι. Στο παρόν άρθρο αναλύονται τα σχετικά κείμενα προκειμένου να δοθούν απαντήσεις στα εξής ερωτήματα: ποια είναι η εντύπωση που προκαλούν οι προσήλυτοι ως μία γνωστή ομάδα και η οποία μεταφέρεται από τους ραββίνους σε ένα έργο του 5ου αι. μ.Χ. από την Παλαιστίνη, αν ληφθεί υπόψη ότι ο Χριστιανισμός ήταν ήδη η θρησκεία της αυτοκρατορίας; Ήταν δεκτοί ως μέρος του αληθινού Ισραήλ; Τι είδους άνθρωποι προσελκύονταν από τον Ιουδαϊσμό σύμφωνα με τους ραββίνους; Ήταν επιφανείς προσωπικότητες ή ανώνυμοι; Ήταν βιβλικές μορφές ή σύγχρονα πρόσωπα; Οι απαντήσεις που δίνονται στο παρόν άρθρο σκοπό έχουν να συμβάλουν στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι ραββίνοι αντιμετώπισαν το φαινόμενο σε μία εποχή κατά την οποία υπήρχαν συγκεκριμένα διατάγματα εναντίον αυτής της πρακτικής και κατά την οποία η Εκκλησία διαδραμάτιζε έναν αποφασιστικό ρόλο.
Ετικέτες
αρχαία Εκκλησία,
Ιουδαϊσμός,
ραββίνοι,
JSJ
Και γέμισε χαρά,
λουλούδισε η ψυχή μου σαν το κρίνο.
Κι ανοίγω της λαχτάρας τα φτερά,
ψηλά μες στης αυγής τα φωτερά
γαλάζιο ένα αστροφώς κι εγώ να γίνω.
Ανάσταση. Τα σήμαντρα χτυπούν.
Κι όλα τα δένδρα ανθίζουν πέρα ως πέρα.
Στον κόσμο αυτό ας μάθουν ν᾿ αγαπούν
όσοι το μίσος έσπειραν κι ας πουν
"Χριστός Ανέστη ετούτη την ημέρα.
λουλούδισε η ψυχή μου σαν το κρίνο.
Κι ανοίγω της λαχτάρας τα φτερά,
ψηλά μες στης αυγής τα φωτερά
γαλάζιο ένα αστροφώς κι εγώ να γίνω.
Ανάσταση. Τα σήμαντρα χτυπούν.
Κι όλα τα δένδρα ανθίζουν πέρα ως πέρα.
Στον κόσμο αυτό ας μάθουν ν᾿ αγαπούν
όσοι το μίσος έσπειραν κι ας πουν
"Χριστός Ανέστη ετούτη την ημέρα.
Στέλιος Σπεράντζας
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)