Σάββατο 23 Ιουλίου 2011

Ένα ενδιαφέρον εύρημα / A new interesting finding

Στην ηλεκτρονική έκδοση του πρακτορείου ειδήσεων Israel National News αναρτήθηκε η είδηση της εύρεσης μίας μικρής χρυσής καμπάνας κατά τη διάρκεια των ανασκαφών στο City of David National Park (κοντά στην παλιά πόλη της Ιερουσαλήμ). Σύμφωνα με την εκτίμηση των αρχαιολόγων πρόκειται για ένα καμπανάκι το οποίο ήταν ραμμένο στο ένδυμα κάποιου υψηλού προσώπου που έζησε στην Ιερουσαλήμ κατά το τέλος της περιόδου του Δεύτερου Ναού. Τέτοια κουδουνάκια στόλιζαν και τα ενδύματα των αρχιερέων, αν και δεν είναι βέβαιο ότι το συγκεκριμένο εύρημα προέρχεται από ένα τέτοιο ένδυμα. 
Για να διαβάσετε ολόκληρο το δημοσίευμα, πατήστε εδώ.

RBL 22/7/2011

Duane L. Christensen, Nahum: A New Translation with Introduction and Commentary
Reviewed by Donatella Scaiola

Pierre Gibert, L'invention critique de la Bible, XVe-XVIIIe Siécle: L'invention moderne de la critique du texte biblique
Reviewed by Jeffrey L. Morrow

Jo Ann Hackett, A Basic Introduction to Biblical Hebrew
Reviewed by George Athas

Ronald Hendel, Reading Genesis: Ten Methods
Reviewed by Matthias Millard

Dirk J. Human and Gert J. Steyn, eds., Psalms and Hebrews: Studies in Reception
Reviewed by Steve Moyise

Walter C. Kaiser Jr., Recovering the Unity of the Bible: One Continuous Story, Plan, and Purpose
Reviewed by Joel Stephen Williams

Ross Shepard Kraemer, Unreliable Witnesses: Religion, Gender, and History in the Greco-Roman Mediterranean
Reviewed by Gail Streete

Tremper Longman III, How to Read Exodus
Reviewed by Wolfgang Oswald

Maynard Paul Maidman, Nuzi Texts and Their Uses as Historical Evidence
Reviewed by Christopher Metcalf

Andreas Wagner, Gottes Körper: Zur alttestamentlichen Vorstellung der Menschengestaltigkeit Gottes
Reviewed by Mark W. Hamilton

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

To τρέχον τεύχος του περιοδικού Études Ricoeuriennes / The current issue of Études Ricoeuriennes

Διατίθεται ελεύθερο στο διαδίκτυο το πρώτο τεύχος του δεύτερου τόμου του περιοδικού Études Ricoeuriennes 2:1 (2011), το οποίο περιέχει αρκετά ενδιαφέροντα άρθρα σχετικά με το φιλοσοφικό και το ερμηνευτικό έργο του Paul Ricoeur. Για να βρεθείτε στη σχετική σελίδα πατήστε στον παρακάτω τίτλο: 

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού ThLZ / In the current issue of ThLZ

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Theologische Literaturzeitung 136:7/8 (2011) δημοσιεύεται το εξής άρθρο βιβλικού ενδιαφέροντος:

Manuel Vogel, "Theologien des Kreuzes", 723-738

βλ. επίσης στο ίδιο τεύχος το εξής άρθρο:

Michael Weinrich, "Ist der Weg das Ziel? : zur aktuellen Debatte um die ökumenische Hermeneutik", 831-847

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Απόδοση τιμής στην Barbara Aland / Prof. Barbara Aland being awarded

Από το ιστολόγιο Evangelica Textual Criticism πληροφορούμαστε ότι η καθηγήτρια Barbara Aland, πρώην διευθύντρια του Ινστιτούτου για την Κριτική του Κειμένου της Κ.Δ. στο Münster τιμήθηκε από το γερμανικό κράτος με τον "Bundesverdienstkreuz am Bande" κυρίως για το έργο της στην κριτική του κειμένου της Κ.Δ. Για να διαβάσετε τη σχετική ανακοίνωση του Tommy Wassermann στο παραπάνω ιστολόγιο πατήστε εδώ.

Ένα άρθρο του Kurt Knoll για τον Δευτερονομιστή / Kurt Knoll's article on the Deuteronomist

Στην ιστοσελίδα The Bible and Interpetation έχει αναρτηθεί σε μορφή pdf το άρθρο του Kurt Knoll για τον Δευτερονομιστή:

Kurt Knoll, "A Portrait of the Deuteronomistic Historian at Work?"

Πολιτισμική μνήμη και Βίβλος / Cultural Memory and the Bible

Στην ιστοσελίδα The Bible and Interpretation έχει αναρτηθεί ένα πολύ ενδιαφέρον σύντομο άρθρο του καθ. της Εβραϊκής Βίβλου και των Ιουδαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Berkeley, Ronald Hendel σχετικά με τη σπουδαιότητα της πολισμικής μνήμης. Το κείμενο αποτελεί απάντηση σε ένα παλαιότερο ανάλογο κείμενο του καθ. της Π.Δ. στο Παν/μιο του Sheffield Philip Davies, στο οποίο είχαμε αναφερθεί σε παλαιότερη ανάρτηση.
Όπως κι εκείνο έτσι και το παρόν του Hendel ασχολείται με την ουσιαστική ή όχι διχοτομία μεταξύ ιστορικού και μη ιστορικού μέσα σε κάθε βιβλική αφήγηση. Ενώ συμφωνεί με τον Davies ότι κάθε αφήγηση είναι από τη φύση της ένα αφηγηματικό κατασκεύασμα κι ότι η θεωρία της πολιτισμικής μνήμης ουσιαστικά αίρει την παλαιότερη διχοτομία μεταξύ ιστορικά πραγματικού και μη, διαφοροποιείται από τον Davies στο ότι θεωρεί ότι το ιστορικό στοιχείο δεν χάνεται μέσα σε κάθε τέτοια αφήγηση κι ότι στόχος του ερευνητή που προσεγγίζει τις βιβλικές αφηγήσεις μέσα από την οπτική της πολιτισμικής μνήμης είναι να διακρίνει το πώς η μνήμη διαμορφώνεται μέσα τα ιστορικά και μη στοιχεία και πώς διαμορφώνει την ταυτότητα της ομάδας σε πολλά επίπεδα.
Καταλήγει:
The pursuit of cultural memory in biblical studies has the potential to complicate and reconfigure many dubious dichotomies in our field, including maximalism/minimalism, history/fiction, diachronic/synchronic, and perhaps even postmodern/modern. And as Philip and I agree (to my pleasure), it also implicates post-biblical and modern memories of the biblical past, and how such memories are revitalized and contested in each generation.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο του Hendel, πατήστε εδώ.