Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Theologische Zeitschrift 66:3 (2010) δημοσιεύεται μεταξύ άλλων και το εξής άρθρο βιβλικού ενδιαφέροντος:
Jan Schäfer, "Zur Funktion der Dionysosmysterien in der Apostelgeschichte. Eine intertextuelle Betrachtung der Berufungs- und Befreiungserzählungen in der Apostelgeschichte und der Bakchen des Euripides", 199–222
Σε αυτό το άρθρο εξετάζονται οι διακειμενικές σχέσεις μεταξύ της τραγωδίας του Ευριπίδη Βάκχαι, στην οποία παρουσιάζονται οι διονυσιακές τελετές και των τριμερών διηγήσεων απελευθέρωσης και κλήσης στο βιβλίο των Πράξεων (9,1–19. 22,1–21. 26,1–23. 5,17–23. 12,4–17. 16,23–40). Αυτό γίνεται λαμβάνοντας υπόψη την έρευνα που έγινε από την Θρησκειοϊστορική Σχολή, σύμφωνα με την οποία θεωρείται πιθανή η εξάρτηση μεταξύ τους , της τραγωδίας και των κειμένων των Πράξεων, καθώς επίσης και η πρόκληση από αυτήν την εξάρτηση. Η σαφής διακειμενική εξάρτηση μεταξύ τους ήταν πολύ γνωστή στον αρχαίο κόσμο και παρουσιάζει διαφοροποιήσεις ανάλογα με τη συνάφεια. Έτσι οι αναφορές στα διονυσιακά μυστήρια εξυπηρετούν το συγγραφέα των Πράξεων για να στηρίξει τον τρόπο που παρουσιάζει τη χριστιανική πίστη, όπως αυτή διαμορφώθηκε από τον ελληνιστικό πολιτισμό. Παρέχει τη δυνατότητα στους αναγνώστες να συνδυάσουν, να ακολουθήσουν και να ταυτιστούν με τη νέα πίστη εν Ιησού Χριστώ.
Jan Schäfer, "Zur Funktion der Dionysosmysterien in der Apostelgeschichte. Eine intertextuelle Betrachtung der Berufungs- und Befreiungserzählungen in der Apostelgeschichte und der Bakchen des Euripides", 199–222
Σε αυτό το άρθρο εξετάζονται οι διακειμενικές σχέσεις μεταξύ της τραγωδίας του Ευριπίδη Βάκχαι, στην οποία παρουσιάζονται οι διονυσιακές τελετές και των τριμερών διηγήσεων απελευθέρωσης και κλήσης στο βιβλίο των Πράξεων (9,1–19. 22,1–21. 26,1–23. 5,17–23. 12,4–17. 16,23–40). Αυτό γίνεται λαμβάνοντας υπόψη την έρευνα που έγινε από την Θρησκειοϊστορική Σχολή, σύμφωνα με την οποία θεωρείται πιθανή η εξάρτηση μεταξύ τους , της τραγωδίας και των κειμένων των Πράξεων, καθώς επίσης και η πρόκληση από αυτήν την εξάρτηση. Η σαφής διακειμενική εξάρτηση μεταξύ τους ήταν πολύ γνωστή στον αρχαίο κόσμο και παρουσιάζει διαφοροποιήσεις ανάλογα με τη συνάφεια. Έτσι οι αναφορές στα διονυσιακά μυστήρια εξυπηρετούν το συγγραφέα των Πράξεων για να στηρίξει τον τρόπο που παρουσιάζει τη χριστιανική πίστη, όπως αυτή διαμορφώθηκε από τον ελληνιστικό πολιτισμό. Παρέχει τη δυνατότητα στους αναγνώστες να συνδυάσουν, να ακολουθήσουν και να ταυτιστούν με τη νέα πίστη εν Ιησού Χριστώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου