Στην ηλεκτρονική σελίδα του Journal of Hebrew Scriptures 9 (2009) δημοσιεύεται ένα άρθρο του Israel Finkelstein με τον τίτλο "Persian Period Jerusalem and Yehud: A Rejoinder"
Όπως δηλώνει και ο συγγραφέας στην περίληψή του, το άρθρο του είναι μία απάντηση σε μία σειρά από άρθρα, που είδαν το φως πρόσφατα, όπου θέμα κριτικής συζήτησης είναι οι θέσεις του Finkelstein για την Ιερουσαλήμ και το Yehud κατά την περσική περίοδο. Ο Finkelstein ασχολείται εδώ με μεθοδολογικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα τις ασυμφωνίες που υπάρχουν μεταξύ αρχαιολογικών ευρημάτων και κειμένου και τη σημασία της αρνητικής μαρτυρίας στην αρχαιολογία. Στο επίπεδο των δεδομένων και με βάση τα στοιχεία, που έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας, ο F. υποστηρίζει ότι δεν θεωρεί ότι είναι αναγκασμένος να αλλάξει τις θέσεις που έχει διατυπώσει μέχρι σήμερα σχετικά με το ζήτημα: κατά την περσική περίοδο η Ιερουσαλήμ κάλυπτε περίπου 2 με 2,5 εκτάρια και οι περιγραφές της κατασκευής του τείχους στο Νεεμ 3 και στον κατάλογο όσων επέστρεψαν από την Αιχμαλωσία στα Έσδρα και Νεεμία μάλλον αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της μεταγενέστερης ελληνιστικής περιόδου (των Ασμοναίων).
Όπως δηλώνει και ο συγγραφέας στην περίληψή του, το άρθρο του είναι μία απάντηση σε μία σειρά από άρθρα, που είδαν το φως πρόσφατα, όπου θέμα κριτικής συζήτησης είναι οι θέσεις του Finkelstein για την Ιερουσαλήμ και το Yehud κατά την περσική περίοδο. Ο Finkelstein ασχολείται εδώ με μεθοδολογικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα τις ασυμφωνίες που υπάρχουν μεταξύ αρχαιολογικών ευρημάτων και κειμένου και τη σημασία της αρνητικής μαρτυρίας στην αρχαιολογία. Στο επίπεδο των δεδομένων και με βάση τα στοιχεία, που έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας, ο F. υποστηρίζει ότι δεν θεωρεί ότι είναι αναγκασμένος να αλλάξει τις θέσεις που έχει διατυπώσει μέχρι σήμερα σχετικά με το ζήτημα: κατά την περσική περίοδο η Ιερουσαλήμ κάλυπτε περίπου 2 με 2,5 εκτάρια και οι περιγραφές της κατασκευής του τείχους στο Νεεμ 3 και στον κατάλογο όσων επέστρεψαν από την Αιχμαλωσία στα Έσδρα και Νεεμία μάλλον αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της μεταγενέστερης ελληνιστικής περιόδου (των Ασμοναίων).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου