Στο νέο τεύχος του Zeitschrift für Theologie und Kirche 106:4 (2009) μεταξύ άλλων δημοσιεύεται κι ένα άρθρο βιβλικού ενδιαφέροντος:
Matthias Köckert, "Vom Kultbild Jahwes zum Bilderverbot. Oder: Vom Nutzen der Religionsgeschichte für die Theologie", 371-406
Aναφέροντας το μόσχο στη Βεθήλ το 1 Βασ 12 προϋποθέτει μία λατρευτική εικόνα του Γιαχβέ στο Βόρειο Βασίλειο. Το επιχείρημα στο Δτν 4 υπαινίσσεται μία ανθρωπομορφική εικόνα το Γιαχβέ στο ναό της Ιερουσαλήμ. Η σύγκριση των Χερουβείμ στο 1 Βασ 6 και του φοινικικού υλικού παραπέμπει στην παράσταση της ενθρόνισης. H απαγόρευση των εικόνων, στην περίπτωση η απαγόρευση της λατρευτικής εικόνας του Γιαχβέ, αναπτύχθηκε μετά την καταστροφή της εικόνας του Γιαχβέ εξαιτίας της καταστροφής του Ναού. Σε σχέση προς αυτήν την απαγόρευση των εικόνων το Δτν 4 αναφέρεται στην απόκρυψη του Θεού ως εμπειρία της καταστροφής του 587. Αυτή η εικόνα αντικαθίσταται με την Τορά και με τον Δεκάλογο και την απαγόρευση των εικόνων ως κύρια εντολή.
Matthias Köckert, "Vom Kultbild Jahwes zum Bilderverbot. Oder: Vom Nutzen der Religionsgeschichte für die Theologie", 371-406
Aναφέροντας το μόσχο στη Βεθήλ το 1 Βασ 12 προϋποθέτει μία λατρευτική εικόνα του Γιαχβέ στο Βόρειο Βασίλειο. Το επιχείρημα στο Δτν 4 υπαινίσσεται μία ανθρωπομορφική εικόνα το Γιαχβέ στο ναό της Ιερουσαλήμ. Η σύγκριση των Χερουβείμ στο 1 Βασ 6 και του φοινικικού υλικού παραπέμπει στην παράσταση της ενθρόνισης. H απαγόρευση των εικόνων, στην περίπτωση η απαγόρευση της λατρευτικής εικόνας του Γιαχβέ, αναπτύχθηκε μετά την καταστροφή της εικόνας του Γιαχβέ εξαιτίας της καταστροφής του Ναού. Σε σχέση προς αυτήν την απαγόρευση των εικόνων το Δτν 4 αναφέρεται στην απόκρυψη του Θεού ως εμπειρία της καταστροφής του 587. Αυτή η εικόνα αντικαθίσταται με την Τορά και με τον Δεκάλογο και την απαγόρευση των εικόνων ως κύρια εντολή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου