Στην σελίδα Realm of History παρουσιάζεται η θεωρία της Mary Joan Winn Leith (η οποία σύμφωνα με το δημοσίευμα επαναλαμβάνει τη θέση του Michael Peppard σε παλαιότερο δημοσίευμα των New York Times) ότι η παράσταση μίας γυναίκας που σκύβει επάνω από ένα πηγάδι στην κατ' οίκον εκκλησία της Dura-Europos δεν είναι η Σαμαρείτιδα, όπως κατανοούνταν ως σήμερα, αλλά η Μαρία, η μητέρα του Ιησού. Η σκηνή που αναπαρίσταται είναι εκείνη του Ευαγγελισμού, εμπνευσμένη όμως όχι από το κατά Λουκάν ευαγγέλιο αλλά από την αντίστοιχη ιστορία του ευαγγελισμού στο Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου. [Είναι άλλωστε γνωστό ότι το συγκεκριμένο εξωκανονικό κείμενο επηρέασε την εικονογραφική απόδοση της σκηνής του Ευαγγελισμού]. Η οικία όπου βρέθηκε η συγκεκριμένη παράσταση μαζί με άλλες ανάλογες χρονολογείται στον 3ο αι. μ.Χ. κι οι περισσότερες παραστάσεις από αυτήν φυλάσσονται σήμερα σε μουσείο του Yale.Τακτική επισκόπηση ειδήσεων σχετικών με τις βιβλικές σπουδές και τον αρχέγονο Χριστιανισμό
Τετάρτη 10 Μαΐου 2017
Ένα αρχαίο προτραίτο της μητέρας του Ιησού; / An ancient portrait of the Mother of Jesus?
Στην σελίδα Realm of History παρουσιάζεται η θεωρία της Mary Joan Winn Leith (η οποία σύμφωνα με το δημοσίευμα επαναλαμβάνει τη θέση του Michael Peppard σε παλαιότερο δημοσίευμα των New York Times) ότι η παράσταση μίας γυναίκας που σκύβει επάνω από ένα πηγάδι στην κατ' οίκον εκκλησία της Dura-Europos δεν είναι η Σαμαρείτιδα, όπως κατανοούνταν ως σήμερα, αλλά η Μαρία, η μητέρα του Ιησού. Η σκηνή που αναπαρίσταται είναι εκείνη του Ευαγγελισμού, εμπνευσμένη όμως όχι από το κατά Λουκάν ευαγγέλιο αλλά από την αντίστοιχη ιστορία του ευαγγελισμού στο Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου. [Είναι άλλωστε γνωστό ότι το συγκεκριμένο εξωκανονικό κείμενο επηρέασε την εικονογραφική απόδοση της σκηνής του Ευαγγελισμού]. Η οικία όπου βρέθηκε η συγκεκριμένη παράσταση μαζί με άλλες ανάλογες χρονολογείται στον 3ο αι. μ.Χ. κι οι περισσότερες παραστάσεις από αυτήν φυλάσσονται σήμερα σε μουσείο του Yale.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου