Die Bibel in der Kunst (BiKu) / Bible in the Arts (BiA) 2021
- Ralph Dekoninck / Matthieu Somon, "Christian Appropriations of the Brazen Serpent"
- Klaus Koenen, "Amos in der bildenden Kunst: Hirte, Gelehrter, Sozialkritiker, Unheilsbote, Heilsbote, Christusbote ... (Teil 2)"
- François Bœspflug, "L’obéissance à Dieu éclipsée par l’amour paternel? Sur la ligature d’Isaac dans l’histoire de l’art"
- Jeanne van Waadenoijen, "The Giant under the Feet of Mary as Thronus Salomonis from the Former Cistercian Monastery of Wormeln"
- Melody D. Knowles, "The Visual Programs of the Fifteen Psalms in Medieval Books of Hours"
- Ian Boxall, "The Last of the Patriarchs: A Marginal Motif in the Visual Reception of Saint Joseph"
- Régis Burnet / Matthieu Somon, "Jesus among the Doctors or Jesus against the Doctors? On Some Discrepancies between the Visual and Textual Exegesis of Lk 2:41–45"
- Jürgen Müller, "Tous les Crétois mentent. Le Misanthrope de Pieter Bruegel: une nouvelle interprétation"
- Irmtraud Fischer, "Die toratreue Susanna schämt sich ihrer Nacktheit nicht. „Susanna ohne Scham“ im Kontext der abendländischen Malerei"
- Maria Häusl, "Esra schreibend und Nehemia bauend. Die Bücher Esra und Nehemia in (christlichen) Bildern"
- Colleen M. Conway, "From Pin-Up to Comic Strip: The Syndicated Jael in Early 20th Century America"
- Georg Langenhorst, "„Babylon, Mutter aller Greuel auf Erden“: Literarisches Weiterschreiben der Mythen von Babel und Babylon"
- Georg Fischer SJ, "Ein besonderer biblischer Roman: Franz Werfels „Höret die Stimme“"