Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Στο τρέχον τεύχος του TAPA / In the current issue of TAPA

Transactions of American Philological Association 148:1 (2018)

  • Wei Cheng, "Δυσχέρεια and Ἀπορία: The Formation of a Philosophical Term," 75-110 (abstract)
  • Sander M. Goldberg, "Theater without Theaters: Seeing Plays the Roman Way," 139-172 (abstract)
  • Neil Coffee, "An Agenda for the Study of Intertextuality," 205-223 (abstract)

Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018

Το τρέχον τεύχος του VT / The current issue of VT

Vetus Testamentum 68:4 (2018)

  • Jason Bembry, "The Levite’s Concubine (Judg 19:2) and the Tradition of Sexual Slander in the Hebrew Bible: How the Nature of Her Departure Illustrates a Tradition’s Tendency," 519-539 (abstract)
  • Isabel Cranz, "Naaman’s Healing and Gehazi’s Affliction: The Magical Background of 2 Kgs 5," 540-555 (abstract)
  • Cory Crawford, " Light and Space in Genesis 1," 556-580 (abstract)
  • Sang-Won Lee, "Die Königsbeurteilungen und die Literargeschichte des Deuteronomistischen Geschichtswerks Anmerkungen zu einer kontroversen Diskussion," 581-605 (abstract
  • Elvira Martín-Contreras, "Confirming What is Written: The Masoretic Term Yafeh," 609-619 (abstract)
  • David B. Ridge, "On the Possible Interpretations of Amos 7:14," 620-642 (abstract)
  • Stephen T. Sumner, "The Genealogy and Theology of Isaiah 11:1," 643-659 (abstract)
  • Philip Y. Yoo, "“After These Things” and its Composition in Genesis," 660-672 (abstract)

Το τρέχον τεύχος του Early Christianity / The current issue of Early Christianity

Early Christianity 9:3 (2018)

  • Clare K. Rothschild, "Gender and the Body (of Christ)," 253-254
  • Angela Standhartinger, "Frauen in die Geschichte einschreiben: Zum liturgischen Ort der Einsetzungsworte," 255-274 (abstract)
  • Charles H. Cosgrove, "The Requirement in Apostolic Tradition 21:5 That Women "Loose" Their Hair before Entering the Waters of Baptism," 275-297 (abstract)
  • Troy W. Martin, "Dating First Peter to a Hairdo (1Pet 3:3)," 298-318 (abstract
  • Taylor G. Petrey, "Gender and the History of Sexuality in Clement of Alexandria and Epiphanes," 319-341 (abstract)
  • Brent Nongbri, "P.Bodmer 2 as Possible Evidence for the Circulation of the Gospel according to John without Chapter 21," 345-360

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Ένας εντυπωσιακός τάφος από την αρχαία Καπιτωλιάδα / An impressive tomb from ancient Capitolias

Mία εντυπωσιακή ανακάλυψη από την αρχαία Καπιτωλιάδα (στο σημερινό χωριό Beit Ras) κάνει το γύρο του διαδικτύου αυτές τις μέρες. Πρόκειται για έναν τάφο της ρωμαϊκής περιόδου (τα παλαιότερα δημοσιεύματα τον τοποθετούν στην Ύστερη Αρχαιότητα ή πρώιμη Βυζαντινή περίοδο, τα νεότερα κάνουν λόγο για το τέλος του 1ου - αρχές του 2ου αι. μ.Χ.), ο οποίος βρέθηκε κατά την κατασκευή του αποχετευτικού συστήματος ενός σχολείου στην περιοχή. Ο τάφος, 52 τ.μ., είναι δίχωρος, σε πολύ καλή κατάσταση, αν και λεηλατήθηκε κατά την αρχαιότητα. Στο ένα από τα δύο δωμάτια βρέθηκε σαρκοφάγος από βασάλτη με διακόσμηση δυο κεφαλών λεόντων. 
http://www.thehistoryblog.com/wp-content/uploads/2016/12/Jordan-fresco-3.jpgΤο εντυπωσιακό όμως αυτού του τάφου είναι οι πολύχρωμες τοιχογραφίες του με παραστάσεις από την αγροτική ζωή, εικόνες από την ανοικοδόμηση κτιρίων, θυσιαστικό γεύμα με συνδαιτυμόνες διάφορες θεότητες. Περισσότερες από 260 μορφές απεικονίζονται στους τοίχους αυτού του κτίσματος. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρχαιολόγων οι παραστάσεις καταγράφουν διαφορετικές φάσεις της ίδρυσης της αρχαίας Καπιτωλιάδος (με τελική σκηνή τη θυσία στους πολιούχους θεούς), η οποία ήταν αφιερωμένη στον Jupiter Capitolinus. Σύμφωνα με την εκτίμηση του Pierre-Louis Gatier (History and Sources of the Ancient World lab, Lyon, Γαλλία) ίσως ο νεκρός που φιλοξενείται σε αυτόν τον τάφο να συνδέεται με την ίδρυση της πόλης ή είναι ο ιδρυτής της. Αυτό φυσικά αναμένεται να αποδειχθεί από επιπλέον ευρήματα που οι αρχαιολόγοι ελπίζουν να βρουν στο μέλλον.
Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο είναι οι επιγραφές που συνοδεύουν τις διάφορες παραστάσεις κι οι οποίες αποτυπώνουν στιγμές της συζήτησης μεταξύ των αναπαριστώμενων μορφών. Γραμμένες με ελληνικούς χαρακτήρες οι φράσεις είναι στα αραμαϊκά και δίνουν σημαντικές πληροφορίες για την πολιτισμική ατμόσφαιρα στην περιοχή της Δεκαπόλεως κατά τα τ. 1ου αι., την γλωσσική και την εθνική ταυτότητα των κατοίκων της:

Στο τρέχον τεύχος του Scrinium / In the current issue of Scrinium

Scrinium 13:1 (2017)

  • Grigory Benevich, "Maximus Confessor’s Interpretation of Abraham’s Hospitality in Genesis 18 and the Preceding Orthodox Tradition
," 42-52 (abstract)
  • Elena Chepel, "Invocations of the Blood of Christ in Greek Magical Amulets
,"  53-71 (abstract)
  • Joseph L. Grabau, "John 4:23-24 in North African Preaching
," 136-153 (abstract)
  • Ekaterina V. Gusarova, "Little Known Aspects of Veneration of the Old Testament Sabbath in Medieval Ethiopia
," 154-158 (abstract)
  • Basil Lourié, "Inscription on the Chalice of Solomon
," 170-198 (abstract)
  • Evgenia Moiseeva, "Genesis as a Hidden Source of Manichaeism
," 199-212 (abstract)

Το τρέχον τεύχος του RB / The current issue of RB

Revue Biblique 125:2 (2018)
  • Innocent Himbaza, "Malachie 2,3 dans la Septante et l'épaule réservée aux lévites dans le Rouleau du Temple," 161-172 (abstract)
  • Paul Carbonaro, "Démétrios le Chronographe: Remettre les pendules à l'heure," 173-182 (abstract)
  • 183 - 194 - 
  • Elvis Elengabeka, "L'évangéliste au miroir de l'évangile selon Mt 13,52," 183-194 (abstract)
  • Étienne Nodet, "Barnabé," 195-222 (abstract)
  • Gregory Tatum, "A Participationist Eschatological reading of Justification in Galatians, Philippians, and Romans," 223-228 (abstract)
  • Mark W. Elliott, "Philippians 3, Participation and Past Voices," 239-248 (abstract)
  • Douglas A. Campbell, "A Participationist Eschatological Account of Justification: Further Reflections," 249-261 (abstract)
Notes épigraphiques
  • Émile Puech, "Deux graffiti témoins de destructions au palais d'Hérode lors de la première révolte juive," 262-268
Notes archéologiques 
  • Lucie Duvignac - Awni Shawamra, "Deux sarcophages samariens inédits au musée de Tulkarem," 269-273

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018

Τα δύο πρόσφατα τεύχη του BRP / The two recent issues of BRP

Brill Research Perspectives in Biblical Interpretation  3:1 (2018)

Harvey E. Goldberg, "Anthropology and Hebrew Bible Studies: Modes of Interchange and Interpretation," 1-81 (abstract)

Brill Research Perspectives in Biblical Interpretation  3:2 (2018)
Ian D. Wilson, "History and the Hebrew Bible: Culture, Narrative, and Memory," 1-69 (abstract)

Το τρέχον τεύχος του Die Bibel in der Kunst (BiKu) / Bible in the Arts (BiA)

Die Bibel in der Kunst (BiKu) / Bible in the Arts (BiA) 2 (2018)

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018

Μια βάση δεδομένων για μνημεία μονομάχων / A database of gladiator monuments

Υπό την αιγίδα της Generaldirektion Kulturelles Erbe Rheinland-Pfalz λειτουργεί η ιστοσελίδα www.amphi-theatrum.de, μία διαδικτυακή βάση δεδομένων των μνημείων του ρωμαϊκού κόσμου που σχετίζονται με τους μονομαχικούς αγώνες και τους μονομάχους. Η βάση βρίσκεται στη διαδικασία συγκέντρωσης υλικού, παρέχει όμως ήδη πολύ χρήσιμες πληροφορίες για πολλά από αυτά τα μνημεία με φωτογραφίες και βιβλιογραφία:

Στο τρέχον τεύχος του ASE / In the current issue of ASE

Annali di storia dell' esegesi 34:2 (2017)

The Epistle of James: Theology, Ethics and Reception
  • Tobias Nicklas, "Vorwort", 339-342
  • Petr Marecek, "Die Person Jesu Christi im Jakobusbrief", 343-362
  • Tobias Nicklas, "Großfamilie aus zwölf Stämmen. Die „Kirche“ im Jakobusbrief", 363-380
  • Susanne Luther, "Von Feigenbäumen und Oliven.  Die Rezeption, Transformation und Kreation 
  • sprachethischer Traditionen im Jakobusbrief", 381-402
  • Oda Wischmeyer, "Jak 3,13-18 vor dem Hintergrund von 1Kor 1,17-2,16. Frühchristliche Weisheitstheologie und der Jakobusbrief", 403-430
  • Ladislav Tichý, "Das Gebet im Jakobusbrief", 431-442
  • Peter Wick, "Zwischen Parteilichkeit und Barmherzigkeit! Jak 2,1-13 und die elaborierte Ethik des Jakobusbriefes", 443-456
  • Artur Malina, "«I demoni credono e tremano» (Gc 2,19)", 457-468
  • Jirí Mrázek, "Realisierter Glaube (Jak 2,14-26)", 469-478
  • Kelsie Gayle Rodenbiker, "The Persistent Sufferer: The Exemplar of Job in the Letter of James," 479-496
  • Ryan D. Wettlaufer, "The Well Primed Scribe", 497-512
  • Christian Bemmerl, "Die frühe Rezeption des Jakobusbriefs und die Geschichte des neutestamentlichen Kanons", 513-536
  • Alicia J. Batten, "Early Anabaptist Interpretation of the Letter of James", 537-552
Early Christianity
  • Arianna Rotondo, "Uomini e donne nella prassi discepolare: diaconia e potere nell’unzione di Betania (Gv 12,1-8)", 553-576
  • Rodrigo Laham Cohen, "La mirada atrevida Jesús en b Sanedrín 107b y la tópica adversus Iudaeos", 577-602
  • Luca Arcari, "Hellenismus  e pluralismo religioso. L' ambiguità di un' associazione nella riflessione storico-religiosa tedesca tra Otto e Novecento", 603-
περιλήψεις / abstracts