Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013

RBL 25/1/2013

Michael Avioz
"I Sat Alone": Jeremiah among the Prophets
http://www.bookreviews.org/bookdetail.asp?TitleId=7959
Reviewed by Wilhelm Wessels

Steed Vernyl Davidson
Empire and Exile: Postcolonial Readings of the Book of Jeremiah
http://www.bookreviews.org/bookdetail.asp?TitleId=8345
Reviewed by Bob Becking

Joëlle Ferry, Isaïe: "Comme les mots d'un livre scellé."
Reviewed by Wilson de Angelo Cunha

Andrés García Serrano, The Presentation in the Temple: The Narrative Function of Lk 2:22-39 in Luke-Acts
Reviewed by Sean Adams

Jean-Daniel Macchi, Christophe Nihan, Thomas Römer, and Jan Röckl, eds., Les recueils prophétiques de la Bible: Origines, milieux, et contexte proche-oriental
Reviewed by James M. Bos

Shalom M. Paul, Isaiah 40-66: Translation and Commentary
Reviewed by Roy E. Gane

Deborah W. Rooke, Handel's Israelite Oratorio Libretti: Sacred Drama and Biblical Exegesis
Reviewed by Helen Leneman

Allen Verhey and Joseph S. Harvard, Ephesians
Reviewed by Earl Kellett

Duane F. Watson and Terrance Callan, First and Second Peter
Reviewed by Travis B. Williams

Robb Andrew Young, Hezekiah in History and Tradition
Reviewed by Ibolya Balla

Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

Στο τρέχον τεύχος του Early Christianity / In the current issue of Early Christianity

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Early Christianity 3:3 (2012) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:


Johan C. Thom, "Popular philosophy in the Hellenistic-Roman world", 279-295
Samuel Vollenweider, "'Mitten auf dem Areopag' : Überlegungen zu den Schnittstellen zwischen antiker Philosophie und Neuem Testament", 296-320
Tobias Georges, "Die christlichen Apologeten des 2. Jahrhunderts und ihr Verhältnis zur antiken Philosophie : Justin und Tertullian als Exponenten unterschiedlicher Grundorientierungen?", 321-348
Winrich A. Löhr, "Christian gnostics and Greek philosophy in the second century", 349-377
Juan Chapa, "A newly published 'gospel fragment'", 381-389
Christina M. Kreinecker, "The earliest commentaries on Paul as sources for the biblical text : a new research project at the Institute for Textual Scholarship and Electronic Editing at the University of Birmingham", 411-415

Ιουδαϊκές επιγραφές Παλαιστίνης (βιβλιοκρισία) / Corpus Inscriptionum Iudaeae/Palaestinae (review)

Διαβάστε την βιβλιοκρισία του δεύτερου τόμου των ιουδαϊκών επιγραφών από την Παλαιστίνη (Καισάρεια και περιοχή της):

Corpus Inscriptionum Iudaeae/Palaestinae, Volume II:Caesarea and the Middle Coast, 1121-2160, edited by W. Ameling, H. M. Cotton, W. Eck, B. Isaac, A. Kushnir-Stein, H Misgav, J. Prince, and A Yardeni. Berlin: Walter de Gruyter, 2011
Review: Christopher Rollston

Στο The Bible and Intepretation / In The Bible and Interpretation

Δύο ενδιαφέροντα άρθρα έχουν αναρτηθεί στη γνωστή ιστοσελίδα The Bible and Interpretation:

Finn Damgaard, "The Biographical Moses"

Rami Arav, "Redefining (Biblical) Archaeology"

Σεμινάριο Ορθοδόξου Ερμηνευτικής / Seminar of Orthodox Hermeneutics

Το Σεμινάριο Ορθοδόξου Ερμηνευτικής Θεολογίας θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου και ώρα 6:00 μμ. στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του 1ου ορόφου της Θεολογικής Σχολής. 

Εισηγήτρια: Αικατερίνη Τσαλαμπούνη, Λέκτορας της Καινής Διαθήκης του Τμήματος Ποιμαντικής &  Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. 

«Η Βίβλος ως μέσο αυτοπροσδιορισμού. Το παράδειγμα των βιβλικών παραθεμάτων σε ελληνόγλωσσες ιουδαϊκές και χριστιανικές επιγραφές του αρχαίου κόσμου».

Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού ΒΖ / In the current issue of BZ

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Biblische Zeitschrift 56:2 (2012) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:

  • Ulrich B. Müller, "Die Lebenswende des Apostels Paulus und seine bleibende Orientierung am Kyrios Jesus", 161-187
  • Stefan Schapdick, "Die Metathesis der erschütterbaren Dinge, "damit das Unerschütterbare bleibe" (Hebr 12,27) : Verwandlung - Vernichtung - Wandelbarkeit? ; zum Verständnis des Begriffs μετάθεσις im Kontext von Heb 12,1-29 (Teil 1)", 188-209
  • Hubert Irsigler, "Ein Gottesvolk aus allen Völkern? : zur Spannung zwischen universalen und partikularen Heilsvorstellungen in der Zeit des Zweiten Tempels", 210-246
  • Karin Finsterbusch, "MT-Jer 1,1-3,5 und LXX-Jer 1,1-3,5 : Kommunikationsebenen und rhetorische Strukturen", 247-263
  • Stephan J. Witetschek, "Der Teufel steckt im Detail : eine Anmerkung zu Joh 13,2", 264-273
  • Michael Bachmann, "Der "Tempel Gottes" von Offb 11,1 : (zeitgeschichtlich zu verstehen und) als irdisch zu begreifen? ; synchrone und diachrone Gegenargumente", 274-278
  • Constantin Pogor, "Jeux d'echos en Juges 3:12-4:24", 279-285
  • Christoph Rösel, "Ein Prüfer der Herzen ist JHWH" (Spr 17,3b) : Gott und das menschliche Herz im Alten Testament", 286-298

Το τρέχον τεύχος του BiblInt / In the current issue of BiblInt

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Biblical Interpretation 20: 4/5 (2012) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:
  • Abigail Pelham, "On knowing and not knowing : in the Garden of Eden with Bertie Wooster", 363-388
  • Amanda B. Mbuvi, "Samson's body politic", 389-406
  • C.L. Brinks, "Job and Deutero Isaiah : the use and abuse of traditions", 407-420
  • Tucker S. Ferda, "The seventy faces of Peter's confession : Matt. 16:16-17 in the history of interpretation", 421-457
  • Julien Smith, "The construction of identity in Mark 7:24-30 : the Syrophoenician woman and the problem of ethnicity", 458-481

Στο τρέχον τεύχος του SJOT / In the current issue of SJOT

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Scandinavian Journal of the Old Testament 26:1 (2012) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:
  • David J. Zucker, "Ishmael and Isaac : parallel, not conflictual lives", 1-11 
  • Niels P. Lemche, "Using the concept of ethnicity in defining Philistine identity in the Iron Age", 12-29 
  • Charles Halton, "An indecent proposal : the theological core of the Book of Ruth", 30-43 
  • Philippe Guillaume / George Mills, "Paper crises and crying prophets : a rejoinder to Marvin Lloyd Miller", 44-54 
  • Christophe Lemardelé, "A la recherche du "récit de l'Arche" : à la recherche de Saul ; de Shilo à Gibea", 55-76 
  • Jordi Vidal, "Summaries on the young Idrimi", 77-87 
  • Nadav Na'aman, "The Kingdom of Geshur in history and memory", 88-101 
  • Sigmund Wagner-Tsukamoto, "The tree of life: banned or not banned? : a rational choice interpretation", 102-122 
  • Gérard N. Amzallag, "The identity of the emissary of YHWH", 123-144

Στο τρέχον τεύχος του JSPs / In the current issue of JSPs

Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Journal for the Study of Pseudepigrapha 22:2 (2012) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:

Honora Howell Chapman, "Reading the Judeans and the Judean War in Martial's Liber spectaculorum", 91-113
Το έργο του Μαρτιάλη Liber spectaculorum περιγράφει τα θεάματα στο φλαβιανό αμφιθέατρο, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα κατασκευάστηκε με χρήματα που αποκτήθηκαν κατά τον Ιουδαϊκό Πόλεμο. Η συγγραφέας του παρόντος άρθρου τοποθετεί τα επιγράμματα του έργου του Μαρτιάλη μέσα στην ιστορική τους συνάφεια και τα συνδέει με πληροφορίες του Ιωσήπου κι άλλων πηγών. Εντοπίζει κάποιες αναφορές στους κατοίκους της Ιουδαίας σε ορισμένα επιγράμματα που κάνουν λόγο για ανθρωπόμορφα ζώα. Λαμβάνει επίσης υπόψη το επίγραμμα από το Florilegium Gallicum, το οποίο εκδίδεται στο τέλος του Liber από τον 16ο αι. κι εξής. Στο Liber spectaculorum, ο Μαρτιάλης ουσιαστικά υιοθετεί διάφορες στρατηγικές για να φιμώσει τους κατοίκους της Ιουδαίας - ‘de Solymis … perustis’, όπως λέει ο ποιητής στο Ep. 7.55— των οποίων η λεηλατημένη περιουσία χρησιμοποιήθηκε για να κτισθεί το Κολοσσαίο. Αυτό μπορεί, εν μέρει, να είναι το αποτέλεσμα του συνδυασμού επιγραμμάτων από τις βασιλείες τόσο του Τίτου όσο και του Δομιτιανού σε ένα αναθεωρημένο Liber, το οποίο παρουσιάζει έναν μόνο "καίσαρα" που αντιπροσωπεύει και τους δύο αυτοκράτορες. Καθώς ο Δομιτιανός δεν πήρε μέρος στον Ιουδαϊκό Πόλεμο, ο Μαρτιάλης αποφεύγει -ή τα αφαίρεσε κατά την αναθεώρηση - τα σαφή σχόλια σχετικά με την νίκη στον Ιουδαϊκό Πόλεμο. Από τον αναγνώστη εξαρτάται επομένως να ανακαλύψει τους Ιουδαίους πίσω από τα ζώα των επιγραμμάτων που θα τιμωρηθούν στην αρένα του κειμένου του και τέλος, ως ηττημένοι θα πληρώσουν το τίμημα της επανάστασής τους.  

Kindalee Pfremmer de Long, "‘Ask a Woman’: Childbearing and Ezra's Transformation in 4 Ezra", 114-145
Στο άρθρο υποστηρίζεται πως η εικόνα της τεκνοποιΐας λειτουργεί ως αφηγηματικό μοτίβο στο 4 Έσδρα. Η γλώσσα της γονιμότητας και της γέννας εμφανίζεται τακτικά σε σχέση προς το θέμα της θεοδικίας στον Έσδρα και προς την αναζήτηση της γνώσης. Ο άγγελος χρησιμοποιεί μεταφορές σχετικά με την γέννα για να δώσει οδηγίες στον Έσδρα σχετικά με την επερχόμενη μετάβαση των αιώνων: τα σημεία του τέλους της παλαιάς εποχής είναι η δύσκολη γέννα κι οι ωδίνες, ενώ η γόνιμη νέα εποχή θα γεννήσει σύμφωνα με τον προκαθορισμένο προγραμματισμό. Αυτές οι αναρίθμητες αναφορές λειτουργούν ως όχημα για το θέμα της κίνησης του Έσδρα προς την κατανόηση, η οποία επιτυγχάνεται όταν μία γυναίκα που τίκτει εμφανίζεται μπροστά του. Συμμετέχοντας στον θρήνο της για έναν αγαπητό υιό, ο Έσδρα κοινωνεί στην θεία προοπτική της αγάπης κι αποδεικνύει ότι είναι άξιος να δεχθεί την εσώτερη σοφία. 

Andrew Geist and James C. VanderKam, "The Four Places That Belong to the Lord (Jubilees 4.26", 146-162
Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι το αρχικό όνομα του όρους στην Εδέμ, στο οποίο ο Ενώχ έκανε την προσφορά του ήταν το όρος του θυμιάματος (Ιωβ. 4.25) κι ότι αυτό και το πρώτο όρος στο 4.26 (το όρος της Εδέμ / Παραδείσου) είναι το ίδιο όρος. Το δεύτερο όρος στο 4.26, το όρος της Ανατολής, είναι το Όρος Lubar, στο οποίο προσάραξε η Κιβωτός κατά το τέλος του Κατακλυσμού και όπου έζησε ο Νώε μέχρι το θάνατό του. Και τα τέσσερα όρη στο 4.26 είναι τόποι, όπου ο Θεός αποκαλύφθηκε ή θα αποκαλυφθεί στους εκλεκτούς του και για αυτό είναι ιερά για τον Κύριο.
 

Graeco-Roman Society and the New Testament

EABS GRAECO-ROMAN SOCIETY AND THE NEW TESTAMENT
CALL FOR PAPERS - 2013 EABS ANNUAL MEETING, LEIPZIG


Chairs
Ekaterini Tsalampouni, Aristotle University of Thessaloniki, GR (etsala@past.auth.gr)

Programme
The research group will focus a) on various aspects of the social life of the Graeco-Roman world (e.g. household networks and religion, kinship, friendship and other relationships, slavery, prostitution, social and geographical mobility, social groups, everyday life in Graeco-Roman cities etc.) that consist part of the socio-historical context of the New Testament texts and could therefore provide insight into them, and b) on artifacts from the Graeco-Roman world (e.g. inscriptions, papyri and archeological findings) that can shed light to various aspects of the New Testament texts and events.

Papers that present interdisciplinary approaches to the topics under discussion and offer new insights and interpretations of New Testament texts placing them within their socio-historical context are welcome.

Previous meetings

  • 2010: Tartu, Estonia – “Family and Friendship as Reality and Metaphor in the Graeco-Roman World and in the New Testament” (joint session with the SBL Greco-Roman World Section)
  • 2011: Thessaloniki, Greece – “Graeco-Roman Thessaloniki” (joint session with the Pauline Literature Research Group)
  • 2012: Amsterdam, Netherlands – “Inscriptions and the New Testament” (joint session with the Greco-Roman World Group of SBL)

Agenda for 2013

Two sessions are scheduled for the meeting of 2013 in Leipzig:
  1. a session where papers on any topic within the range of the interests of the research group as described above are welcome;
  2. following the significant attendance of the session dedicated to the inscriptions and the NT in Amsterdam a session focused again on “Inscriptions and the New Testament” is being scheduled. Inscriptions have always provided useful evidence not only for understanding the New Testament vocabulary but also for illuminating events and situations described or implied in the New Testament texts. The ever growing epigraphic data provides the biblical scholarly research with a valuable pool of information that can be used through interdisciplinary readings in reconstructing the socio-historical context of the NT texts and of the early Christian communities. Therefore, papers that deal a) with methodological issues regarding the constructive use of the epigraphic data in the NT exegesis, b) with the evaluation of the work done in this field by previous scholars (e.g. A. Deissmann, R. Horsley etc), c) with particular cases of utilization of the epigraphic data in the lexicographical research of the NT, and d) with the use of the inscriptions in illuminating the social, political or religious background of the NT, are welcome.
Paper proposals and abstracts can be submitted to the chair of the research group, Ekaterini Tsalampouni (etsala@past.auth.gr). Call for papers opens on December 1st, 2012 and closes on February 15th, 2013. When submitting a paper, please, note which of the two sessions you would like it to be included in.

Στο τρέχον τεύχος του Scripture Bulletin / In the current issue of Scripture Bulletin

Στο τρέχον τεύχος του ηλεκτρονικού περιοδικού Scripture Bulletin January 2013 δημοσιεύονται τα εξής άρθρα :