Τακτική επισκόπηση ειδήσεων σχετικών με τις βιβλικές σπουδές και τον αρχέγονο Χριστιανισμό
Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2008
Η χρήση των μορίων στην Καινή Διαθήκη
Ψευδεπίγραφα: Η Αποκάλυψη του Ηλία
Βιβλιοπαρουσιάσεις στο Review of Biblical Literature, 26/9/2008
- Craig D. Allert
A High View of Scripture? The Authority of the Bible and the Formation of the New Testament Canon
http://www.bookreviews.org/bookdetail.asp?TitleId=6258
Reviewed by Garwood P. Anderson - Stephen Bertman
Handbook to Life in Ancient Mesopotamia
http://www.bookreviews.org/bookdetail.asp?TitleId=6305
Reviewed by Aren M. Maeir - Michael J. Gorman
Reading Paul
http://www.bookreviews.org/bookdetail.asp?TitleId=6323
Reviewed by Stephen Finlan - Joseph H. Hellerman
Jesus and the People of God: Reconfiguring Ethnic Identity
http://www.bookreviews.org/bookdetail.asp?TitleId=6355
Reviewed by Vernon Robbins - Christophe Nihan
From Priestly Torah to Pentateuch: A Study in the Composition of the Book of Leviticus
http://www.bookreviews.org/bookdetail.asp?TitleId=6341
Reviewed by Jeffrey Stackert - Barbara E. Reid
Taking up the Cross: New Testament Interpretations through Latina and Feminist Eyes
http://www.bookreviews.org/bookdetail.asp?TitleId=6223
Reviewed by Mary J. Marshall - Bernard Renaud
«Proche est ton Nom»: De la révélation à l'invocation du Nom de Dieu
http://www.bookreviews.org/bookdetail.asp?TitleId=6104
Reviewed by Jean-Paul Michaud - Joseph B. Soloveitchik; David Shatz, Joel B. Wolowelsky, and Reuven Ziegler, eds.
Abraham's Journey: Reflections on the Life of the Founding Patriarch
http://www.bookreviews.org/bookdetail.asp?TitleId=6398
Reviewed by Dan W. Clanton Jr.
Ένα νέο βιβλίο για την αρχαία επιστολογραφία
Στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού BMCR αναρτήθηκε σήμερα η βιβλιοκρισία ενός νέου βιβλίου για την αρχαία βιβλιοκρισία:Ruth Morello, A.D. Morrison (ed.), Ancient Letters. Classical and Late Antique Epistolography.
xvii, 373. ISBN 978-0-19-920395-6.
Διάφορες εκδόσεις και μεταφράσεις της Αγίας Γραφής στο Διαδίκτυο
Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2008
Ποιος έγραψε τα κείμενα της Νεκράς Θαλάσσης;
"Ποιος έγραψε τα κείμενα της Νεκράς Θαλάσσης;". Αυτός είναι ο τίτλος άρθρου της Jordana Horn, το οποίο παρουσιάζει τις δύο επικρατούσες στη σύγχρονη έρευνα θεωρίες (τα κείμενα προέρχονται από μία συγκεκριμένη θρησκευτική ομάδα, ίσως τους Εσσαίους ή είναι μια τυχαία συλλογή κειμένων διαφόρων θρησκευτικών ομάδων, που τα αποθήκευσαν στα σπήλαια του Κουμράν) και παραθέτει την άποψη τριών ειδικών: της Susan Braunstein διευθύντριας του Ιουδαϊκού Μουσείου, του Norman Golb, καθηγητή της Ιουδαϊκής Ιστορίας στο Παν/μιο του Chicago και του Philip Davies, καθηγητή της Κ.Δ. στο Παν/μιο του Sheffield.Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς
(Ανάμεσα στις διάφορες εκδηλώσεις βιβλικό - θεολογικό ενδιαφέρον φαίνεται να παρουσιάζει η εκδήλωση στο Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος (Αθήνα) "Φως στην ψυχή, κι ένα χαμόγελο σ’ όλων τα χείλη: οι γιορτές στο εβραϊκό σπίτι").
Το νέο τεύχος του Bibliotheca sacra
- Bruce K. Waltke, "Fundamentals for Preaching the Book of Proverbs, Part 3", 259-267
- G. can Pelt Campbell, "Refusing God's Blessing: An Exposition of Genesis 11:27-32", 268-282
- J. Murphy, "Is the Psalter a Book with a Single Message?", 283-293
- R.D. Patterson, "Portraits from a Prophet's Portfolio: Hosea 4", 294-308
- W.C. Varner, "The Didache 'Apocalypse' and Matthew 24", 309-322
- S.S. Kim, "The Relationship of John 1:19-51 to the Book of Signs in John 2-12", 323-337
- G.S. MaGee, "Paul's Response to the Shame and Pain of Imprisonment in 2 Timothy", 338-353
Οι Papyri Graecae Magicae
Για να βρεθείτε στους δύο τόμους πατήστε επάνω στους τίτλους των βιβλίων.
Η συλλογή χειρογράφων Goodspeed
Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2008
Η πατερική ερμηνεία του όρου "ελευθερία" στην προς Ρωμαίους
Despotis, Athanasios, "Die Interpretation des Begriffes "eleutheria" in Röm 6-8 im Rahmen des theologischen und asketischen Konzeptes der griechischen Kirchenväter", 91-110
Ο Γαμαλιήλ στο ερμηνευτικό έργο του Ι. Χρυσοστόμου
Πατώντας στον τίτλο του άρθρου μπορείτε να το διαβάσετε σε pdf.
Ανακάλυψη αγάλματος του Ραμσή Β΄
Σε δημοσίευμα της Telegraph.co.uk διαβάζουμε για την ανεύρεση της κεφαλής ενός μεγάλου αγάλματος του Ραμσή Β΄ στην περιοχή Tell Basta, 50 χλμ. βόρεια του Καΐρου, όπου τοποθετείται η πρωτεύουσα του αρχαίου κράτους. Ο υπεύθυνος των ανασκαφών στην περιοχή αρχαιολόγος Zahi Hawass θεωρεί το εύρημα σημαντικό, αφού μπορεί να αποτελεί την ένδειξη για την ύπαρξη ναού του μεγάλου Φαραώ στην περιοχή. Ο Ραμσής Β΄ βασίλευσε στην περίοδο του λεγομένου Νέου Βασιλείου 1279-1213 π.Χ. Σύζυγος της Νεφερτίτη και ίσως ο Φαραώ του βιβλίου της Εξόδου ο Ραμσής Β΄ είναι ένας από τους γνωστότερους και πιο ισχυρούς ηγεμόνες της αρχαίας Αιγύπτου. Ο τάφος του στην Κοιλάδα των Βασιλέων ανακαλύφθηκε τον προηγούμενο αιώνα και μούμιά του εκτίθεται σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Καΐρου. Από το δημοσίευμα δεν καθίσταται σαφές, αν η νέα ανακάλυψη συνδέεται με την ανακάλυψη αγάλματος του φαραώ που ήρθε στη δημοσιότητα την προηγούμενη εβδομάδα.Ένα νέο βιβλίο για τα θαύματα και τις εικόνες στο κατά Λουκάν και στο κατά Ιωάννην
J. Verheyden - G. Van Belle - J.G. van der Watt (εκδ.), Miracles and Imagery in Luke and John. Festschrift Ulrich Busse, (Βibliotheca Ephemeridum Theologicarum Lovaniensum 218), Peeters 2008
ISBN: 978-90-429-2115-3
78 ευρώ
Τα δύο αυτά ευαγγέλια (κατά Λουκάν και κατά Ιωάννην) και ειδικότερα τα θαύματα στο κατά Λουκάν και οι μεταφορές και εικόνες στο κατά Ιωάννην ήταν το αντικείμενο της έρευνας του καθηγητή U. Busse. Ο συλλογικός τόμος προς τιμήν του περιέχει λοιπόν μελέτες που ασχολούνται με αυτούς τους δύο άξονες του επιστημονικού έργου του Busse: θαύματα και εικόνες στα δύο αυτά ευαγγέλια.
Στη σχετική σελίδα του εκδοτικού οίκου διαβάζουμε ειδικότερα ότι στον τόπο υπάρχουν μελέτες από τους:
- P. Hoffmann (Q 6,39.40 and Luke)
- R. Hoppe (Lk 5,1-11)
- B.J. Koet - W.E.S. North (Lk 10,38-42 and Jn 11,1-12,8)
- A. Denaux (Lk 24,29)
- T. Nicklas (Jn 4,43-54)
- F. Tolmie (Jn 13,21-30)
- J.A. Du Rand (Jn 13,31-14,31)
- G.J. Steyn (Jesus as Lord in Jn)
- M. Theobald (Augustine on Lk 5,1-11 and Jn 21,1-14)
- M.J.J. Menken (1 Jn 3,12)
- J.-M. Van Cangh (Miracle stories in the Jewish and Graeco-Roman world)
- J.G. van der Watt (Reading the Bible in an African context).
Το Νέο τεύχος του Biblical Research
- James A. Kehlhoffer, "Early Christian studies among the academic disciplines : reflections on John the Baptist's "Locusts and wild honey", 5-17
- Laurie J. Braaten, "The groaning creation : the biblical background for Romans 8:22", 19-39
- Eric F. Mason, "Hebrews 7:3 and the relationship between Melchizedek and Jesus", 41-62
Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2008
Η ερμηνεία της Ραχάβ στη χριστιανική παράδοση
"Rahab through the Ages: A Study of Christian Interpretation of Rahab"
Διεθνές συνέδριο αφιερωμένο στον απόστολο Παύλο
Ο ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. κ. Ι. Καραβιδόπουλος, τον οποίο θερμά ευχαριστούμε για την είδηση, μας πληροφόρησε ότι με αφορμή το αφιερωμένο στον απόστολο Παύλο τρέχον έτος το Οικουμενικό Πατριαρχείο διοργανώνει διεθνές συνέδριο από τις 10/10 έως 17/10/2008, στο οποίο ειδικοί από διάφορες χώρες θα παρουσιάσουν πτυχές της μορφής του αποστόλου των εθνών. Το συνέδριο θα αρχίσει στην Κων/πολη και θα συνεχισθεί σε διάφορες πόλεις της Μ.Ασίας, οι οποίες συνδέονται με τον απ. Παύλο, για να καταλήξει στην Κρήτη. Ομιλητές θα είναι οι εξής: - η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος
- η αυτού Μακαριότητης Πατριάρχης Ρουμανίας Daniel
- ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος Τρακατέλης
- ο επίσκοπος του Durham Tom Wright
- ο καρδινάλιος Vanhoye
- ο αρχιμ. Jannuary Ivlief
- ο αιδεσ. Jacques Khalil
- ο καθηγ. T.K. Seim
- ο καθηγ. H. Koester
- ο καθηγ. K. Donfried
- ο καθηγ. Π. Βασιλειάδης
- ο καθηγ. Ι. Καραβιδόπουλος
- ο καθηγ. Ι. Γαλάνης
- ο καθηγ. Γ. Γαλίτης
- ο καθηγ. Χ. Βούλγαρης και
- ο καθηγ. Γ. Πατρώνος
Τιμητικός τόμος για τον αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο
- Ι.Λ. Γαλάνης, "Το θαύμα του πολλαπλασιασμού των άρτων και των ιχθύων στην ερμηνευτική παράδοση της Εκκλησίας"
- Απ. Γεωργιάδης, "Ο Απόστολος Παύλος και το Δίκαιο"
- Ι. Καραβιδόπουλος, "Πολιτισμική ανθρωπολογία και ερμηνεία του κατά Λουκάν Ευαγγελίου"
- Χ. Οικονόμου, "Η συμβολή των ελληνιστών χριστιανώνστη διάδοση του ευαγγελίου στα έθνη"
- Γ. Πατρώνου, " "Πώς έσται τούτο" "γένοιτό μοι κατά το ρήμα σου" (Λουκ. 1,38) [υπέρβαση της λογικής της ερμηνείας]"
- Λ. Φίλης, "Οι μακαρισμοί του Κυρίου"
- Ν. Χατζηνικολάου, "Η Αποκατάσταση του Πέτρου Ερμηνευτική μελέτη του Ιω. κα' 15- 19"
Για να βρεθείτε στη σχετική σελίδα του καθηγητή κι από εκεί στα επιμέρους κείμενα, πατήστε εδώ.
Διάλεξη για την Αλεξάνδρεια της εποχής του Αυγούστου
Έκθεση για την Αρχαία Βαβυλώνα στο Pergamonmuseum, Βερολίνο
Σε παλαιότερη ανάρτηση αναφερθήκαμε στην έκθεση για τη Βαβυλώνα στο Βρετανικό Μουσείο το Νοέμβριο 2008. H ίδια αυτή έκθεση βρίσκεται από τον Ιούνιο στο Pergamonmuseum στο Βερολίνο και θα παραμείνει εκεί μέχρι τις 5.10.2008. Από τη σχετική σελίδα του Μουσείου και συνεντεύξεις στο γερμανικό ραδιόφωνο πληροφορούμαστε ότι θα παραμείνει εκεί μέχρι τις 5.10.2008. Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το άλλα μουσεία (Louvre, Réunion des musées nationaux-Paris, British Museum, Vorderasiatisches Museum-Berlin, Kunstbibliothek von Staatlichen Museen-Berlin). Στην ίδια σελίδα διαβάζουμε ότι η έκθεση χωρίζεται σε δύο μέρη: α) "ΑΛΗΘΕΙΑ". Εκτίθενται 800 αντικείμενα με σκοπό να αποκτήσει ο επισκέπτης μία ιστορική αντίληψη για την πόλη αυτή και β) "ΜΥΘΟΣ". Σε αυτό το τμήμα παρουσιάζεται η Βαβυλών ως σκοτεινό σύμβολο της καταπίεσης, της ύβρεως, της βίας και της αφροσύνης, ως ο τόπος σύγχυσης των γλωσσών και της τελικής αποκάλυψης. Η έκθεση όμως παρουσιάζει κι ένα ιδιαίτερα βιβλικό ενδιαφέρον, αφού ανάμεσα στα εκθέματα παρουσιάζονται αρκετά, τα οποία επιβεβαιώνουν την παρουσία των εξόριστων Ιουδαίων εκεί.Ανασκαφές στη Ναζαρέτ: 1997-2002
Άρθρα του John Lyons
- The Hermeneutics of Fictional Black and Factual Red: The Markan Simon of Cyrene and the Quest of Historical Jesus, JSHJ 4:2 (2006), 139-154
- 'Outing' Qohelet: On the Search for Homosexuality in the Wisdom Tradition, Theology & Sexuality 12:2 (2006), 181-202
- 'A Man of Honour, a Man of Strength, a Man of Will? A Canonical Approach to Psalm 137', Didaskalia 16 (2005), 41-68
- On the Life and Death of Joseph of Arimathea, JSHJ 2:1 (2004), 29-53
- The Words of Gamaliel (Acts 5.38-39) and the Irony of Indeterminacy, JSNT 68 (1997), 23-47
Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2008
Νέο τεύχος του BTB
Talbott, Rick F., "Nazareth's rebellious son : deviance and downward mobility in the Galilean Jesus movement", 99-113
Στηριζόμενος στην ιστορικοκοινωνική κριτική ο συγγραφέας ξεκινά με την υπόθεση ότι το περιβάλλον του Ιησού τον χαρακτήριζε "επαναστάτη", γιατί η διδασκαλία του περί βασιλείας του Θεού απειλούσε τη δική του κοινωνική τάξη πραγμάτων. Με τη διδασκαλία του ωστόσο δημιούργησε στη Γαλιλαία ένα πλέγμα κοινωνικών σχέσεων με τη δική του οικονομία στη βάση των σχέσεων ευεργέτη-ευεργετούμενου. Σε αυτό μπορούσαν να βρουν θέση και τιμή ομάδες που βρισκόταν στα χαμηλότερα στρώματα της κοινωνίας. Αυτή η ομάδα σύμφωνα με τον Talbot αποτελεί ένα από τα κοινωνικά υποσυστήματα της Γαλιλαίας του 1ου αι. μ.Χ. και με κάποιες αποκλίσεις ομοιάζει με τις μεταγενέστερες κατ΄ οίκον εκκλησίες όπως αυτές που αναφέρονται στα παύλεια κείμενα και σε εκείνα του Λουκά.
Rooney, Ronan - Oakman, Douglas E., "The social origins of Q : two theses in a field of conflicting hypotheses", 114-121
Στο άρθρο εξετάζονται οι διάφορες σύγχρονες απόψεις για την Q και υποστηρίζονται οι εξής δύο θέσεις: 1) η Q ήταν κατά πάσα πιθανότητα ένα γραπτό ελληνικό κείμενο κι όχι μια προφορική πηγή και 2) υπάρχουν ενδείξεις ότι η Q προέκυψε από τα προφορικά λόγια του Ιησού, τα οποία ήταν στην αραμαϊκή και τα οποία καταγράφηκαν ως αξιώματα ή σύντομες "χρείαι". Αυτά όμως τα συμπεράσματα θέτουν ορισμένα σημαντικά κατά τους συγγραφείς κοινωνικοπολιτιστικά ζητήματα: τη μετάβαση α) από τα προφορικά λόγια του Ιησού στα αραμαϊκά στη γραπτή ελληνική μορφή, β) από ένα κείμενο για περισσότερο λαϊκά στρώματα σε εκείνο των γραφέων στην υπηρεσία μίας ελίτ, γ) από το αρχικό υλικό με τον ιδιαίτερα πολεμικό πολιτικό χαρακτήρα σε ένα γραπτό κείμενο με έντονα πολεμικό θεολογικό χαρακτήρα.
Lamoreaux, Jason T., "Social identity, boundary breaking, and ritual : Saul's recruitment on the road to Damascus", 122-134
Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί την ανθρωπολογία της τελετουργικής και κοινωνικής ταυτότητας και προσπαθεί να κατασκευάσει ένα μοντέλο κοινωνικής ταυτότητας και υπέρβασης των τελετουργικών ορίων έτσι ώστε ο σύγχρονος αναγνώστης να κατανοήσει καλύτερα τι συνέβη στο Σαύλο κατά την πορεία του στη Δαμασκό. Ο συγγραφέας συγκρίνει τη σχετική περικοπή των Πρξ με ανάλογα κείμενα του ελληνορωμαϊκού κόσμου και με το μοντέλο που προτείνει επιθυμεί να αποτρέψει τους σύγχρονους ερμηνευτές από αναχρονιστικές αναγνώσεις του κειμένου.
Ρωμαϊκός ναός στην Σέπφωριν της Γαλιλαίας 2
Σε συνέχεια της αναρτήσεώς μας τη Δευτέρα 22/9/2008 δίνουμε την διεύθυνση της σελίδας του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου του Hebrew University (Ιερουσαλήμ), όπου ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης μπορεί να βρει τη σχετική αρχαιολογική αναφορά για το ρωμαϊκό ναό (του 2ου αι. μ.Χ., όπως λέγεται στο δημοσίευμα), που βρέθηκε στην πόλη Σέπφωριν. Για να βρεθείτε στο δημοσίευμα, πατήστε εδώ. Σημιτική επιγραφή της εποχής του Σιδήρου 2
Διδακτορικές διατριβές από τη Β. Αμερική
- Barrier, Jeremy W., A critical introduction and commentary on the "Acts of Paul and Thecla", Texas Christian University, 2008, 341 pages; AAT 3297946
- Kang, Seung Il, Creation, Eden, temple and mountain: Textual presentations of sacred space in the Hebrew Bible, The Johns Hopkins University, 2008, 251 pages; AAT 3309693
- Dubin, Andrew Ross, D.H.L., Ehud and Eglon in Moab: Judges 3:12--30 in the Bible, the Old Versions and Ancient Jewish Literature, The Jewish Theological Seminary of America, 2008, 148 pages; AAT 3302403
- Brown, Sherri, Gift upon gift: Covenant through word in the Gospel of John, The Catholic University of America, 2008, 389 pages; AAT 3294693
- Munoz, Kevin A., How not to go out of the world: First Corinthians 14:13--25 and the social foundations of early Christian expansion, Emory University, 2008, 278 pages; AAT 3310278
- Juliussen-Stevenson, Heather, Performing Christian female identity in Roman Alexandria (M.A.), University of Maryland, College Park, 2008, 122 pages; AAT 1453741
- Pat-El, Na'ama, Studies in the historical syntax of Aramaic, Harvard University, 2008, 428 pages; AAT 3312613
- Lee, DongGyw, The "`am ha'ares[dotbelow]" and King Josiah---a socio-political understanding, The Johns Hopkins University, 2008, 242 pages; AAT 3309701
- Yun, Il-Sung Andrew, The Aramaic and Akkadian bilingual inscription from Tell Fekheriyeh and the dialects of Old Aramaic., The Johns Hopkins University, 2008, 497 pages; AAT 3309786
- Heintz, Michael, The pedagogy of the soul: Origen's "Homilies on the Psalms", University of Notre Dame, 2008, 328 pages; AAT 3309539
- Leavins, Daniel C., Verbs of leading in the Hebrew Bible, The Catholic University of America, 2008, 301 pages; AAT 3294700
- Whisenant, Jessica N., Writing, literacy, and textual transmission: The production of literary documents in Iron Age Judah and the composition of the Hebrew Bible, University of Michigan, 2008, 387 pages; AAT 3305104
Νέα ευρήματα στην πόλη Μαρί
Από το ιστολόγιο του Antonio Lombatti πληροφορούμαστε ότι οι αρχαιολογική ομάδα, που εργάζεται στην αρχαία τοποθεσία της πόλης Μαρί, έφερε στο φως ευρήματα, τα οποία συνδέονται στο ανάκτορο του Zimri Lim (βασίλεψε περίπου από 1779 έως 1757 π.Χ.). Τα ευρήματα, από ό,τι διαβάζουμε και στο σχετικό δημοσίευμα του Syrian Arab News Agency, είναι αρχαιότερα και ανάγονται στην 3η χιλιετία π.Χ. Η χρονολόγηση έγινε με τη βοήθεια μίας πινακίδας σε σφηνοειδή γραφή. Για να διαβάσετε το σχετικό σύντομο δημοσίευμα στο Συριακό πρακτορείο ειδήσεων, πατήστε εδώ.Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2008
Δύο άρθρα βιβλικού ενδιαφέροντος στο νέο VigChr
Reinhart Staats, "Kaiser Konstantin der Große und der Apostel Paulus", 334-370
Frank Williams, "The Gospel of Judas: Its Polemic, its Exegesis, and its Place in Church History", 371-403
Χειρόγραφα της Αγίας Γραφής στο Διαδίκτυο 2
Ρωμαϊκός ναός στην Σέπφωριν της Γαλιλαίας
Η πόλις Σέπφωρις είναι γνωστή από τα κείμενα κυρίως του Ιωσήπου. Υπήρξε πρωτεύουσα της Γαλιλαίας στα χρόνια του Ηρώδη του Mεγάλου, καταστράφηκε από τους Ρωμαίους μετά από μία αποτυχημένη επανάσταση των κατοίκων της και ξαναχτίσθηκε αργότερα. Οι κάτοικοί της αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στην ιουδαϊκή επανάσταση του 66-70 και συντάχθηκαν με τους Ρωμαίους. Αυτός είναι και ο λόγος που η πόλη τελικά δεν καταστράφηκε εκ νέου, αλλά στα χρόνια που ακολούθησαν την καταστολή της επανάστασης αναπτύχθηκε σε μία πλούσια επαρχιακή ρωμαϊκή πόλη. Η πόλη όμως είχε μία ιδιαίτερη σημασία και για τους Ιουδαίους, αφού εδώ έζησε κατά το 2ο αι. μ.Χ. ο Rabbi Judah Hanasi, στον οποίο αποδίδεται η έκδοση της Μισνά. Τα μέχρι σήμερα αρχαιολογικά ευρήματα από την πόλη τονίζουν τον πολυπολιτισμικό της. Από τον Expositor 22/09/2008 του David Meadows πληροφορούμαστε για την τελευταία αρχαιολογική ανακάλυψη από την Σέπφωριν, η οποία επιβεβαιώνει τη μέχρι τώρα εικόνα. Πρόκειται για την ανακάλυψη ενός ρωμαϊκού ναού στο κέντρο της πόλης, διαστάσεων 12 x 24 μέτρα, με διακοσμημένη είσοδο από την πλευρά του decumanus. O ναός, ο οποίος βρίσκεται κάτω από μια βυζαντινή εκκλησία του 5ου αι., βρισκόταν αρχικά μέσα σε ένα ευρύτερο πλακοστρωμένο χώρο ιερού, ο οποίος περιβαλλόταν από τοίχο. Απέναντι από αυτόν το χώρο ανακαλύφθηκε ένα μεγάλο κτίριο, του οποίου η λειτουργία είναι ακόμη άγνωστη. Είναι άγνωστο σε ποιαν θεότητα ήταν αφιερωμένος ο ναός, πάντως από την πόλη έχουμε δική της κοπή νομισμάτων με την παράσταση ενός ναού του Διός και της Τύχης και το ρωμαϊκό της όνομα ήταν Διοκαισάρεια. Η εύρεση ενός τέτοιου ναού βεβαιώνει την παρουσία έντονου ειδωλολατρικού στοιχείου στην πόλη κατά την ελληνορωμαϊκή εποχή.Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2008
Έκθεση για τα χειρόγραφα του Κουμράν στη Ν. Υόρκη
Χειρόγραφα Αγίας Γραφής στο Διαδίκτυο
Από το ιστολόγιο Archaic Christianity πληροφορούμαστε για την ύπαρξη στο διαδίκτυο του γνωστού λατινικού κώδικα Codex Gigas. Ο κώδικας εκτός από ολόκληρη την Αγία Γραφή περιέχει δύο από τα έργα του Ιωσήπου (Ιουδαϊκή Αρχαιολογία και Ιουδαϊκός Πόλεμος) καθώς και διάφορα άλλα μικρότερα κείμενα όπως η εγκυκλοπαίδεια του Ισιδώρου, το Χρονικό της Βοημίας του Κοσμά της Πράγας κ.ά. Είναι επίσης γνωστός και για τη μεγάλη απεικόνιση του Διαβόλου σε μία από τις σελίδες του. Η πρώτη ημερομηνία που βρίσκουμε σε αυτόν είναι το 1295, όταν ο κώδικας πέρασε στην κατοχή των μοναχών του Podlažice. Σήμερα φυλάσσεται στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Σουηδίας στη Στοκχόλμη. Εισηγήσεις στο πλαίσιο του Σεμιναρίου Ορθόδοξης Ερμηνευτικής 2006-2007
Ειδικότερα αναρτημένα μπορείτε να βρείτε τα ακόλουθα κείμενα:
- Α. Παπαρνάκης, "Οι παλαιοδιαθηκικές σπουδές στην Ελλάδα από την Απελευθέρωση έως σήμερα. Η ακαδημαϊκή θεολογία"
- Κ. Παπαδημητρίου, "Οι καινοδιαθηκικές σπουδές στην Ελλάδα από την Απελευθέρωση έως σήμερα"
- Στ. Καλαντζάκη, Εισαγωγή στην Π.Δ. (επιμ. Αθ. Παπαρνάκης), εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 2006 (βιβλιοπαρουσίαση Ελ. Ουζουνίδου)
- Πρακτικά Συνεδρίου - Φαινόμενα νεοειδωλολατρείας (βιβλιοπαρουσίαση Α. Καραμανίδου)
- Γ. Ράτσινγκερ (πάπας Βενέδικτος ΙΣτ΄), Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ (μετάφρ. Σ. Δεσπότης), εκδ. Ψυχογιός, Αθήνα 2007 (βιβλιοπαρουσίαση Ξ. Καραβίδα)
Παρέμβαση
Αλ. Ξηρός, "Το απόκρυφο ευαγγέλιο του Ιούδα υπό το φως των κανονικών βιβλίων της Καινής Διαθήκης¨
Για να βρεθείτε στη σχετική σελίδα, από όπου θα οδηγηθείτε στα κείμενα των παραπάνω εισηγήσεων, πατήστε εδώ.
Άρθρο για την αλληλογραφία του Άβγαρου με τον Ιησού
K.P. Sullivan - Terry G. Wilfong, "The Reply of Jesus to King Abgar: A Coptic New Testament Apocryphon Reconsidered (P.Mich. Inv. 6213)", BASP 42 (2005) 107-124
Εάν θέλετε να δείτε τον κατάλογο των παλαιότερων τόμων του περιοδικού, πατήστε εδώ.
Εισηγήσεις από την ετήσια συνάντηση της SBL 2007
- Neil Elliott, "'Blasphemed Among the Nations': Pursuing an Anti-imperial 'Intertextuality' in Romans"
- Douglas Campbell, "Tit for Tat: A rhetorical and apocalyptic analysis of Paul's intertextuality
in his Justification texts (with special reference to Romans 9:17–10:21)"
- Douglas Campbell, "The Meaning of δικαιοσύνη θεού in Paul - an Intertextual Suggestion"
- Douglas Campbell, "Re-reading the Frame"
- Douglas Campbell, "The Faithfulness of Jesus Christ in Romans and Galatians (with special reference to Romans 1:17 & 3:22)"
- Diana M. Swancutt, "'O Dikaios Ek Pistews Zesetai' in Intercultural Translation: 'Living
Justly' as Paul's Jewish Paideia to Roman Greeks - Kathy Ehrensperger, "Feminist Perspectives on Paul’s Reasoning with Scripture"
- Jeremy Punt, "Paul and postcolonial hermeneutics: Marginality and/in early biblical interpretation"
- Mark Given, "Paul and Writing"
Να σημειώσουμε ότι στις περισσότερες εισηγήσεις οι συντάκτες τους παρακαλούν να μην γίνει παραπομπή σε αυτές. Σε περίπτωση που κάποιος επιθυμεί να αναφερθεί σε κάποια από αυτές, θα πρέπει να απευθυνθεί στο συγγραφέα και να ζητήσει την άδεια.