Reinhart Staats, "Kaiser Konstantin der Große und der Apostel Paulus", 334-370
Το άρθρο εντοπίζει τις θεολογικές ιδέες που κρύβονται πίσω από διάφορες νομοθετικές και άλλες πράξεις του Κωνσταντίνου. Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι 7 νομοθετικές ρυθμίσεις του αυτοκράτορα συνδέονται άμεσα με τις επιστολές του αποστόλου Παύλου. Από αυτές σε τρεις περιπτώσεις η σύνδεση είναι εμφανής: 1) η αργία της Κυριακής (βλ. 1 Τιμ 2,2), 2) η νομοθεσία για τη δουλεία (πρβλ. Φιλήμ, 1 Κορ 7,21) και 3) το επισκοπικό δικαστήριο (1 Κορ 6,1-8).
Frank Williams, "The Gospel of Judas: Its Polemic, its Exegesis, and its Place in Church History", 371-403
Το ευαγγέλιο του Ιούδα προέρχεται από κύκλους Σηθιανών γνωστικών και χαρακτηρίζεται από ένα ιδιαίτερα πολεμικό ύφος, παρόμοιο με αυτό που απαντά κανείς και σε άλλα γνωστικά κείμενα και σε εκείνα των αντιπάλων τους. Στρέφεται εναντίον της ευχαριστίας και του κλήρου, που την τελεί, προσπαθεί να παρουσιάσει μία άλλη εκδοχή για το πώς έγιναν όσα αφηγούνται τα τέσσερα κανονικά ευαγγέλια και αντιπαραθέτει τους γνωστικούς με τα μέλη της Εκκλησίας. Ο συγγραφέας παρουσιάζει αυτήν την πολεμική και στη συνέχεια συγκρίνει το κείμενο του ευαγγελίου του Ιούδα με άλλα γνωστικά κείμενα, όπως τη Μαρτυρία της Αληθείας, την Αποκάλυψη του Πέτρου, τη Δεύτερη Πραγματεία του Μεγάλου Σήθ κτλ. Στη συνέχεια διατυπώνει κάποιες σκέψεις για την ιστορικοκοινωνική κατάσταση, η οποία αντικατοπτρίζεται στο νέο αυτό γνωστικό κείμενο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου