Το νέο τεύχος του περιοδικού Horizons in Biblical Theology 30:1 (2008) είναι αφιερωμένο στο προφητικό βιβλίο του Ωσηέ και στο θεολογικό του περιεχόμενο.
Mignon R. Jacobs, "Introduction to the characterizaion of God in the Book of Hosea", 1-3
Πρόκειται για μια σύντομη εισαγωγή στις εισηγήσεις που διαβάστηκαν στο τμήμα Ισραηλιτικής προφητικής γραμματείας στις 18 Νοεμβρίου 2007, στην ετήσια συνάντηση της SBL στο San Diego. Θέμα της συνάντησης ήταν "Ο χαρακτηρισμός του Θεού στο βιβλίο του Ωσηέ"
Walter Brueggemann, "The Recovering God of Hosea", 5-20
Ο συγγραφέας συζητά τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται ο χαρακτήρας του Θεού στο βιβλίο του Ωσηέ. Εξετάζει τις εικόνες και την ποιητική γλώσσα του Ωσηέ και διακρίνει τρεις βασικές τάσεις: α) περιπτώσεις, όπου γίνεται λόγος για τη θεία τιμωρία, β) περιπτώσεις, όπου ο Θεός εκδηλώνει θετικό ενδιαφέρον και γ) περιπτώσεις, οι οποίες είναι αμφιβόλου περιεχομένου. Στο δεύτερο μέρος ασχολείται με την ανάλυση δύο περικοπών από το βιβλίο του Ωσηέ: 2,2-23 και 11,11-19. Εδώ έχουμε μία μετακίνηση από την θεϊκή κρίση σε μία θετικότερη στάση.
Alice A. Keefe, "Hosea's (In)Fertility God", 21-41
Ο συγγραφέας αμφισβητεί την επικρατούσα άποψη ότι ο Ωσηέ παρουσιάζει το Θεό ως αντίθετο απόλυτα με τις θεότητες της γονιμότητας της γης Χαναάν. Υποστηρίζει ότι η έμφαση δεν έγκειται σε μια αντιπαράθεση του θρησκείας των θεοτήτων γονιμότητας με τον Θεό της Ιστορίας, του Ισραήλ, αλλά μάλλον σε μία αντιπαράθεση των τοπικών αντιλήψεων περί θεότητας προς το όραμα του προφήτη ενός ύψιστου Θεού, του Γιαχβέ, ο οποίος συγκεντρώνει στο πρόσωπό του όλες τις θεϊκές δυνάμεις.
Ehud Ben Zvi, "Reading Hosea and Imagining YHWH", 43-57
Η κυρίαρχη στο βιβλίο του Ωσηέ μεταφορά του Γιαχβέ ως διδασκάλου του Ισραήλ έπαιξε ένα σημαντικό ρόλο διαμόρφωση της κοινωνικής αντιλήψεως και ιδεολογίας των ανθρώπων που έγραψαν, διάβασαν και ξαναδιάβασαν το βιβλίο του Ωσηέ.
Carolyn J. Sharp, "Interrogating the Violent God of Hosea: A Conversation with Walter Brueggemann, Alice Keefe, and Ehud Ben Zvi", 59-70
Το παρόν άρθρο αποτελεί κριτική απάντηση στις θέσεις που ανέπτυξαν οι παραπάνω συγγραφείς στις εισηγήσεις τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου