Ulrike Sals, "The Hybrid Story of Balaam (Numbers 22-24): Theology for the Diaspora in the Torah", 315-335
Η συγγραφέας εφαρμόζει στην ερμηνεία των Αρ 22-24 τις θεωρίες του Homi Bhabha και του Gayatri Spivak. Το μονοθεϊστικό μήνυμα εδώ μεταφέρεται μέσω μη Ιουδαίων πρωταγωνιστών. Πολλές λεπτομέρειες του κειμένου κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι το τελικό κείμενο διαμορφώθηκε μέσα από μία δευτερονομιστική επεξεργασία κατά τα περσικά χρόνια.
Jeremy W. Barrier, "Marks of Oppression: A Postcolonial Reading of Paul's Stigmata in Galatians 6:7", 336-362
Ο συγγραφέας εξετάζει το Γαλ 6,7 εφαρμόζοντας θεωρίες του λεγόμενου postcolonialism (μετα-αποικιοκρατισμό). Σκοπός του είναι να ανιχνεύσει την επίδραση που είχε επάνω στον Παύλο η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, όσον αφορά στον τρόπο που αυτός κατανοούσε τα "στίγματά" του. Ο σκοπός αυτός αναλύεται σε τρεις επιμέρους: 1) να εκτιμήσει τη σύγχρονη ιστορική και ιστορικοκοινωνική ερμηνεία των στιγμάτων και να υποστηρίξει τη σημασία που έχει να κατανοηθούν αυτά τα σημάδια υπό το φως της αρχαίας ρητορικής, 2) να χρησιμοποιήσει για την ανάλυσή του ένα μετααποικιοκρατικό μοντέλο στο οποίο να διαφαίνονται οι σχέσεις κυριαρχία /συντονισμός/υποταγή, 3) να συνδέσει τα στίγματα του Παύλου με την αρχαία αντιληψη των δούλων για τον "βάσανο" και 4) να προσφέρει μία νέα ερμηνεία αντιμετωπίζοντας τον Παύλο ως ένα καταπιεσμένο από την εξουσία Ιουδαίο, ο οποίος αναζητά μία εναλλακτική μορφή έκφραση για να δηλώσει την ανάγκη του για έναν κύριο που να αξίζει την αφοσίωσή του.
Christina Petterson, "Moses and Abraham Go Arctic ", 363-374
Στο άρθρο αυτό με τον μάλλον παράδοξο τίτλο η συγγραφέας συζητά τον τρόπο ερμηνείας που εφήρμοσε στο κατά Ιωάννην ευαγγέλιο η Musa W. Dube. Ασκεί κριτική σε μία απλή σύνδεση του βιβλικού κειμένου με παρούσες καταστάσεις και προτείνει ως μοντέλο που θα μπορούσε να εφαρμοσθεί σε τέτοιες περιπτώσεις εκεί του Jonathan Z. Smith για τη σύγκριση. Και τα κείμενα της Κ.Δ. και οι σημερινές καταστάσεις αποκαλύπτουν μία πολυπλοκότητα ταυτοτήτων που δεν μπορεί να αποδοθεί με την υιοθέτηση ενός δίπολου σχήματος (π.χ. ηγεμών - κυριευόμενος κ.ά.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου