John P. Meier, "Did the Historical Jesus Prohibit All Oaths? Part 2", 3-24
Το άρθρο αποτελεί το δεύτερο μέρος μίας μελέτης για τη στάση του ιστορικού Ιησού απέναντι στον όρκο. Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι μία απαγόρευση του όρκου συνδέεται άμεσα με το πρόσωπο του Ιησού. Σε αυτήν την παράδοση στηρίζεται και το Ιακ 5,12.
Donald A. Hagner, "A Response to John P. Meier's 'Did the Historical Jesus Prohibit All Oaths?' ", 25-32
To άρθρο αποτελεί απάντηση στη μελέτη του Meier.O συγγραφέας υποστηρίζει ότι ο Ιησούς δεν έρχεται σε αντίθεση προς το Νόμο όσον αφορά στους όρκους, αφού διαφυλάσσει το πνεύμα του, που είναι όχι ο όρκος αλλά η αξιοπιστία του μάρτυρος. Το κλειδί για την κατανόηση του Ιησού και της σχέσης του με το Νόμο βρίσκεται στη χριστολογική και εσχατολογική πραγματικότητα που συνδέεται με την αποστολή του Ιησού και με το πρόσωπό του.
Jonathan Klawans, "The Prohibition of Oaths and Contra-scriptural Halakhot: A Response to John P. Meier", 33-58
Ξεκινώντας από διαφορετική επιχειρηματολογία ο συγγραφέας υποστηρίζει την ίδια θέση με τον προηγούμενο.
John P. Meier, "The Historical Jesus and Oaths: A Response to Donald A. Hagner and Jonathan Klawans", 49-58
Ο συγγραφέας απαντά στην επιστημονική κριτική των παραπάνω άρθρων.
William John Lyons, "A Prophet Is Rejected in His Home Town (Mark 6.4 and Parallels): A Study in the Methodological (In)Consistency of the Jesus Seminar", 59-84
O συγγραφέας εξετάζει το χωρίο Μκ 6,4 και τα παράλληλά του και ασκεί κριτική στον τρόπο που αυτό εκτιμήθηκε από το λεγόμενο Jesus Seminar. Θεωρεί ότι αυτό το χωρίο δεν προέρχεται από τον ίδιο τον Ιησού, αλλά είναι ένα γνωμικό που προστέθηκε από τους συγγραφείς, επειδή πίστευαν ότι ταίριαζε στο ύφος του Ιησού σε αυτή τη συνάφεια.
James D.G. Dunn, "Eyewitnesses and the Oral Jesus Tradition", 85-105
Ο συγγραφέας απαντά σε αυτό το άρθρο στην κριτική που του ασκήθηκε από τους Birger Gerhardsson και Richard Bauckham για τις θέσεις που διατύπωσε στο Jesus Remembered (2003), όσον αφορά την αρχαία προφορική παράδοση για τον Ιησού.
Allan J. Pantuck - Scott G. Brown, "Morton Smith as M. Madiotes: Stephen Carlson's Attribution of Secret Mark to a Bald Swindler", 106-125
Στα 1960 0 Morton Smith ανακοίνωσε ότι βρήκε στο μοναστήρι του Mar Saba ένα χειρόγραφο μίας άγνωστης μέχρι τότε επιστολής του Κλήμεντος Αλεξανδρέως, η οποία διέσωζε μία εκτενέστερη εκδοχή του κατά Μάρκον. Ο Smith την ονόμασε "το μυστικό ευαγγέλιο του Μάρκου". Στη σύγχρονη εποχή το κείμενο αυτό έχει θεωρηθεί πλαστογραφία. Οι συγγραφείς προσπαθούν να απορρίψουν το επιχείρημα του Stephen C. Carlson στο έργο του The Gospel Hoax ότι ο Smith επινόησε μία προσωπικότητα με το όνομα Μαδιώτης για να προωθήσει ως γνήσιο το κείμενο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου