Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2009

Η επιγραφή του Γαβριήλ και ο Μεσσίας / The Gabriel inscription and Messiah

Από το ιστολόγιο του Jim Davila πληροφορούμαστε ότι ο Dr. Victor Sasson ανάρτησε στο ιστολόγιό του ένα σύντομο άρθρο σχετικά με τη λεγόμενη "Αποκάλυψη του Γαβριήλ" αλλά και για τον τρόπο που αντιλαμβάνονται ο Ιουδαϊσμός και ο Χριστιανισμός το πρόσωπο του Μεσσία. Ο Sasson ασκεί κριτική στον τρόπο που ο Χριστιανισμός κατανόησε τον Μεσσία και θεωρεί ότι πρόκειται για μία παρανόηση του πνεύματος της βιβλικής Γραφής (επιμένει επίσης ότι ο όρος Παλαιά Διαθήκη είναι εσφαλμένος).
Καταλήγει το κείμενό του ως εξής:

The Vision of Gabriel contains a text that is similar to other earlier biblical prophetic texts that speak of apocalyptic visions and of dire consequences. The language used is more akin to later Hebrew, reminiscent of Mishnaic. While certain words and phrases are repeated in the text, there is not one single mention of the word mashiah.
Based on the Hebrew Scriptures, the mashiah that the Jews have always hoped for and waited for cannot be a dead and risen individual. He is an anointed one, divinely ordained for a mission – a mission to herald peace, justice and universal good to His people and to the world. From the point of view of the Hebrew canonical sacred writings – the Hebrew Scriptures - and authoritative, mainstream Jewish traditions, the messiah is not a personal saviour. The sole personal and universal Saviour is God himself, and He is so proclaimed in the Pentateuch and in the Hebrew Prophets. “I am, I am the Lord, and there is no other Saviour besides me” (Isa. 43:11), and “I am the First and I am the Last and besides me there is no other God” (Isa. 44:6). The concept of a resurrected messiah is a thoroughly foreign/Hellenized/Greek concept, patently spurious and has no place in the culture of the Hebrew Bible and normative Judaism.

Για να διαβάσετε το σχετικό κείμενο, πατήστε εδώ.

[Α.Τ.: Εκτιμώ ότι το πολύ ενδιαφέρον κείμενο του Sasson (ιδιαίτερα όσον αφορά τα όσα λέει για το πρόσωπο του Μεσσία στον Ιουδαϊσμό) διαπνέεται από μία πολεμική διάθεση εναντίον του Χριστιανισμού, που ίσως δεν έχει θέση σε ένα επιστημονικό κείμενο (κατά ανάλογο τρόπο που μία αντι-ιουδαϊκή πολεμική δεν έχει επίσης θέση σε αυτό) . Επιπλέον νομίζω ότι δε μπορεί κανείς να μιλά για εσφαλμένες ερμηνείες, ιδιαίτερα, όταν κανείς μελετά κείμενα και ιδέες μέσα από την προοπτική της Rezeptionsgeschichte. Από μια καθαρά επιστημονική οπτική γωνία είναι ενδιαφέρον να μελετήσει κανείς πώς ο Χριστιανισμός αφομοίωσε και ενέταξε στη δική του θεολογία στοιχεία της Ιουδαϊκής πίστης και παράδοσης.]

Δεν υπάρχουν σχόλια: