Rodney K. Duke, "Recent Research in Chronicles", 10-50
Στο άρθρο εξετάζονται οι τάσεις στην έρευνα των βιβλίων των Χρονικών από το 1994 μέχρι το 2007. Οι περισσότερες τάσεις που εδραιώθηκαν ήδη μέχρι το 1993 συνεχίσθηκαν σε βάθος στα επόμενα χρόνια, αν και υπάρχουν και μερικές αποκλίσεις από αυτές. Οι κυρίαρχες τάσεις είναι: ο εντοπισμός των διαφορών μεταξύ των βιβλίων των Χρονικών και εκείνου των Έσδρα-Νεεμία και η εξήγηση ότι προέρχονται από διαφορετικούς συγγραφείς/αναθεωρητές. Η συνειδητοποίηση του σημαντικού ρόλου των γενεαλογιών. Η εξέταση της λογοτεχνικής τέχνης του συγγραφέα των Χρονικών. Στις νεότερες τάσεις συμπεριλαμβάνονται: η αναζήτηση της σχέσης της προφορικότητας από μία και του γραπτού κειμένου από την άλλη, η αξιοποίηση στοιχείων από την κοινωνιολογική κατανόηση της Περσικής και της ελληνιστικής περιόδου γενικότερα. Τα τελευταία χρόνια εκδόθηκαν επίσης πολλά υπομνήματα.
Sean A. Adams, "Evaluating 1 Thessalonians: An Outline of Holistic Approaches to 1 Thessalonians in the Last 25 Years", 51-70
Στο άρθρο παρουσιάζονται μελέτες, οι οποίες δημοσιεύθηκαν κατά τα τελευταία 25 χρόνια, οι οποίες αποπειρώνται να προσφέρουν μία ολιστική προσέγγιση της κατανόησης και ερμηνείας της 1 Θεσσ όπως: επιστολική, ρητορική, θεολογική, γλωσσολογική και διάφορους συνδυασμούς των προηγουμένων. Παρουσιάζονται οι εκπρόσωποι κάθε άποψης και οι οπτικές τους καθώς επίσης και η δομή του κειμένου, την οποία αυτοί προτείνουν. Επίσης ο συγγραφέας του άρθρου προσπαθεί να προσφέρει τόσο μία επισκόπηση των ιδιαίτερων προσεγγίσεων της 1 Θεσσ όσο και μία σκιαγράφηση της κριτικής και των αδυναμιών των επιμέρους μεθόδων. Το άρθρο κλείνει με μια σύντομη παρατήρηση όσον αφορά στο μεταβατικό στάδιο, στο οποίο βρίσκεται σήμερα η μελέτη της επιστολής.
Kelly R. Iverson, "Orality and the Gospels: A Survey of Recent Research", 71-106
Κατά τα τελευταία 30 χρόνια έλαβαν χώρα σημαντικές εξελίξεις όσον αφορά στην εφαρμογή των θεωριών περί προφορικότητας στη μελέτη των ευαγγελίων. Στόχος αυτού του άρθρου είναι να προσφέρει μία επισκόπηση του πεδίου έρευνας μέσα από την έρευνα του έργου των κύριων εκπροσώπων αυτής της τάσης δηλ. των Werner Kelber, Joanna Dewey, Paul Achtemeier, Peter Botha, Richard Horsley and Jonathan Draper, Kenneth Bailey, James Dunn, Richard Bauckham, David Rhoads and Whitney Shiner. Η μελέτη ξεκινά με μία συζήτηση των σημαντικότερων μελετών, προτού στραφεί ειδικά στον εκ νέου ορισμό της προφορικότητας και των συνεπειών που αυτός έχει στην έρευνα των ευαγγελίων. Το άρθρο καταλήγει με τη διαπίστωση ότι, ενώ η αξιοποίηση της προφορικότητας άνοιξε δρόμους σε ορισμένους τομείς της έρευνας των ευαγγελίων, παραμένει γενικά μία παραμελημένη και λίγο αξιοποιημένη διάσταση της ερμηνείας της Κ.Δ.
Gideon Bohak, "Prolegomena to the Study of the Jewish Magical Tradition", 107-150
Κατά τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία σταθερή αύξηση του ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος για την ιουδαϊκή μαγεία. Στο παρόν άρθρο ο συγγραφέας αναζητά το έργο, που έχει μέχρι σήμερα γίνει σε αυτόν τον τομέα, προσπαθεί να εξηγήσει πώς η περαιτέρω μελέτη των ιουδαϊκών μαγικών κειμένων και αντικειμένων μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη μελέτη του Ιουδαϊσμού στο σύνολό του και να προσφέρει ένα προσχέδιο για την περαιτέρω αξιοποίηση αυτού του τομέα έρευνας. H κύρια διαπίστωση είναι ότι ο αριθμός των αδημοσίευτων πρωτογενών πηγών για τη μελέτη της ιουδαϊκής μαγείας αυξάνει συνεχώς και ότι αυτές οι πηγές μπορούν να λειτουργήσουν ως αφετηρία για κάθε σοβαρή μελέτη της ιουδαϊκής μαγικής παράδοσης από την αρχαιότητα μέχρι τον 21ο αι. Μια τέτοια μελέτη θα πρέπει να συγκρίνει τα ιουδαϊκά μαγικά κείμενα και τις ιουδαϊκές μαγικές πρακτικές κάθε ιστορικής περιόδου με εκείνες του σύγχρονου προς αυτές μη ιουδαϊκού κόσμου και να εντοπίσεις πιθανές διαδικασίες διαπολιτισμικής επαφής και να συγκρίνει τα ιουδαϊκά μαγικά κείμενα και τις ιουδαϊκές μαγικές πρακτικές της μίας περιόδου με εκείνες μίας άλλη έτσι ώστε να εντοπίσει ενδοϊουδαϊκές διαδικασίες συνέχισης και παράδοσής τους. Τέλος μία τέτοια μελέτη πρέπει να εντοπίσει τη θέση που καταλαμβάνουν τέτοιες μαγικές πρακτικές κι εκείνοι που τις επιτελούν μέσα στην ιουδαϊκή κοινωνία διαφορετικών εποχών και μέσα σε διαφορετικές ιουδαϊκές κοινότητες.
Sean A. Adams, "Evaluating 1 Thessalonians: An Outline of Holistic Approaches to 1 Thessalonians in the Last 25 Years", 51-70
Στο άρθρο παρουσιάζονται μελέτες, οι οποίες δημοσιεύθηκαν κατά τα τελευταία 25 χρόνια, οι οποίες αποπειρώνται να προσφέρουν μία ολιστική προσέγγιση της κατανόησης και ερμηνείας της 1 Θεσσ όπως: επιστολική, ρητορική, θεολογική, γλωσσολογική και διάφορους συνδυασμούς των προηγουμένων. Παρουσιάζονται οι εκπρόσωποι κάθε άποψης και οι οπτικές τους καθώς επίσης και η δομή του κειμένου, την οποία αυτοί προτείνουν. Επίσης ο συγγραφέας του άρθρου προσπαθεί να προσφέρει τόσο μία επισκόπηση των ιδιαίτερων προσεγγίσεων της 1 Θεσσ όσο και μία σκιαγράφηση της κριτικής και των αδυναμιών των επιμέρους μεθόδων. Το άρθρο κλείνει με μια σύντομη παρατήρηση όσον αφορά στο μεταβατικό στάδιο, στο οποίο βρίσκεται σήμερα η μελέτη της επιστολής.
Kelly R. Iverson, "Orality and the Gospels: A Survey of Recent Research", 71-106
Κατά τα τελευταία 30 χρόνια έλαβαν χώρα σημαντικές εξελίξεις όσον αφορά στην εφαρμογή των θεωριών περί προφορικότητας στη μελέτη των ευαγγελίων. Στόχος αυτού του άρθρου είναι να προσφέρει μία επισκόπηση του πεδίου έρευνας μέσα από την έρευνα του έργου των κύριων εκπροσώπων αυτής της τάσης δηλ. των Werner Kelber, Joanna Dewey, Paul Achtemeier, Peter Botha, Richard Horsley and Jonathan Draper, Kenneth Bailey, James Dunn, Richard Bauckham, David Rhoads and Whitney Shiner. Η μελέτη ξεκινά με μία συζήτηση των σημαντικότερων μελετών, προτού στραφεί ειδικά στον εκ νέου ορισμό της προφορικότητας και των συνεπειών που αυτός έχει στην έρευνα των ευαγγελίων. Το άρθρο καταλήγει με τη διαπίστωση ότι, ενώ η αξιοποίηση της προφορικότητας άνοιξε δρόμους σε ορισμένους τομείς της έρευνας των ευαγγελίων, παραμένει γενικά μία παραμελημένη και λίγο αξιοποιημένη διάσταση της ερμηνείας της Κ.Δ.
Gideon Bohak, "Prolegomena to the Study of the Jewish Magical Tradition", 107-150
Κατά τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία σταθερή αύξηση του ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος για την ιουδαϊκή μαγεία. Στο παρόν άρθρο ο συγγραφέας αναζητά το έργο, που έχει μέχρι σήμερα γίνει σε αυτόν τον τομέα, προσπαθεί να εξηγήσει πώς η περαιτέρω μελέτη των ιουδαϊκών μαγικών κειμένων και αντικειμένων μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη μελέτη του Ιουδαϊσμού στο σύνολό του και να προσφέρει ένα προσχέδιο για την περαιτέρω αξιοποίηση αυτού του τομέα έρευνας. H κύρια διαπίστωση είναι ότι ο αριθμός των αδημοσίευτων πρωτογενών πηγών για τη μελέτη της ιουδαϊκής μαγείας αυξάνει συνεχώς και ότι αυτές οι πηγές μπορούν να λειτουργήσουν ως αφετηρία για κάθε σοβαρή μελέτη της ιουδαϊκής μαγικής παράδοσης από την αρχαιότητα μέχρι τον 21ο αι. Μια τέτοια μελέτη θα πρέπει να συγκρίνει τα ιουδαϊκά μαγικά κείμενα και τις ιουδαϊκές μαγικές πρακτικές κάθε ιστορικής περιόδου με εκείνες του σύγχρονου προς αυτές μη ιουδαϊκού κόσμου και να εντοπίσεις πιθανές διαδικασίες διαπολιτισμικής επαφής και να συγκρίνει τα ιουδαϊκά μαγικά κείμενα και τις ιουδαϊκές μαγικές πρακτικές της μίας περιόδου με εκείνες μίας άλλη έτσι ώστε να εντοπίσει ενδοϊουδαϊκές διαδικασίες συνέχισης και παράδοσής τους. Τέλος μία τέτοια μελέτη πρέπει να εντοπίσει τη θέση που καταλαμβάνουν τέτοιες μαγικές πρακτικές κι εκείνοι που τις επιτελούν μέσα στην ιουδαϊκή κοινωνία διαφορετικών εποχών και μέσα σε διαφορετικές ιουδαϊκές κοινότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου