Bruce W. Longenecker, "Exposing the Economic Middle: A Revised Economy Scale for the Study of Early Urban Christianity", 243-278
Στα 2004 ο Steve Friesen πρότεινε μία "κλίμακα φτώχειας" για τον ελληνορωμαϊκό αστικό πληθυσμό ως το υπόβαθρο σε σχέση προς το οποίο θα έπρεπε να εκτιμηθούν τα στοιχεία των αρχαιότερων χριστιανικών κοινοτήτων. Στο άρθρο προσφέρεται μία εκτίμηση των δυνατών και αδύνατων σημείων της κλίμακας του Friesen και μάλιστα σε σχέση προς τις δυαδικές ταξινομίες της ελληνορωμαϊκής οικονομικής διαστρωμάτωσης, τους συμβατικούς ρητορικούς τρόπους έκφρασης του αρχαίου κόσμου και τις "μεσαίες ομάδες" του ελληνορωμαϊκού αστικού πληθυσμού. Προτείνει προσαρμογές στην κλίμακα (που ονομάζεται τώρα "οικονομική κλίμακα") και τονίζει τη σημασία που έχουν αυτές οι προσαρμογές για την αναπαράσταση του αρχέγονου Χριστιανισμού σε σχέση προς την αρχαία φτώχεια.
Peter M. Head, "Named Letter-Carriers among the Oxyrhynchus Papyri', 279-299
Σε αυτό το άρθρο αναλύεται ο ρόλος που διαδραμάτισαν οι επώνυμοι κομιστές επιστολών στην περίπτωση προσωπικών επιστολών στην Οξύρυγχο και μάλιστα ως το πιθανό πλαίσιο της παύλειας πρακτικής καθώς επίσης και μέσα στη συνάφεια των πρόσφατων υποθέσεων όσον αφορά στους κομιστές των παύλειων επιστολών. Περίπου 40 επιστολές παρουσιάζονται στο άρθρο και τρία παραδείγματα αναλύονται σε βάθος (P.Oxy. 113; P.Oxy. 3313; P.Oxy. 3505). Αποδεικνύεται ότι στην περίπτωση που ο κομιστής κατονομάζεται μέσα στην επιστολή, αυτός συμπληρώνει τη γραπτή επικοινωνία με κάποιες επιπλέον προφορικές πληροφορίες. Αντίθετα από τις πρόσφατες υποθέσεις δεν υπάρχουν μαρτυρίες που να υποστηρίζουν την άποψη ότι οι κομιστές διάβαζαν τις επιστολές στους παραλήπτες.
Mark Forman, "The Politics of Promise: Echoes of Isaiah 54 in Romans 4.19-21", 301-324
Κατά τα τελευταία χρόνια έχουν έρθει στο φως σημαντικές πληροφορίες όσον αφορά την κοινωνικοπολιτική φύση των παύλειων κειμένων. Παρά ταύτα υπάρχουν πολιτικά προκλητικά κείμενα, τα οποία δεν έχουν ακόμη εξετασθεί. Ένα από αυτά είναι το Ρωμ 4:13-25. Στο άρθρο προτείνεται η ιδέα ότι με την αναφορά στην παράδοση για την απόκτηση απογόνου από τον Αβραάμ και τη Σάρρα στους στ. 19-21, ο Παύλος εισάγει στη συζήτηση μία προοπτική σαφώς κοινωνικοπολιτική στη φύση της. Κάνοντας χρήση των κριτηρίων του Richard Hays υποστηρίζεται ότι εδώ ο Παύλος αναφέρεται έμμεσα στο Ησ 54:1-3 κι ότι αυτό το κάνει επειδή αυτό το κείμενο και η ερμηνευτική παράδοση που συνδέεται μαζί του παρέχει την ελπίδα ιδιαίτερα για τους πιστούς στην καρδιά της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Ενώ οι ερμηνευτές συχνά απορρίπτουν τη φράση "να κληρονομήσουν τον κόσμο" (Ρωμ. 4:13) ως μία παράξενη ανωμαλία, αυτό το άρθρο διερευνά τους τρόπους με τους οποίους η συγκεκριμένη φράση συνδέεται με τους στίχους που ακολουθούν κι επομένως συμβάλλει στη γενική αντι-αυτοκρατορική προοπτική του Ρωμ 4:13-25.
Roy E. Ciampa, "Revisiting the Euphemism in 1 Corinthians 7.1", 325-338
Μέχρι σήμερα ο ευφημισμός "ἅπτεσθαι" του 1 Κορ 7,1 εξετάζεται υπό το φως οκτώ παραδειγμάτων της ελληνικής γραμματείας, τα οποία οδήγησαν τους περισσότερους ερμηνευτές στο συμπέρασμα ότι εδώ πρόκειται για ένα γενικό ευφημισμό για τη σεξουαλική επαφή. Στην παρούσα μελέτη εξετάζονται 25 παραδείγματα του ευφημισμού και παρουσιάζεται πώς αυτός ο ευφημισμός συνδέεται με τη συνηθισμένη αρχαία διάκριση μεταξύ της σεξουαλικής σχέσης για ευχαρίστηση και εκείνης για την τεκνογονία. Συμπεραίνεται ότι ο όρος χρησιμοποιείται μόνο για την πρώτη περίπτωση και έχει χαρακτηριστικά να κάνει με τη χρήση της γυναίκας (ή ενός αγοριού) από έναν άνδρα για τη σεξουαλική ικανοποίηση. Το άρθρο καταλήγει με μία εξέταση του 1 Κορ 7 και υποστηρίζεται ότι η συνάφεια εδώ ευνοεί την κατανόηση της χρήσης εδώ του ευφημισμού ως μία κριτική συγκεκριμένων σεξουαλικών σχέσεων παρά ως μία απόρριψη της σεξουαλικής σχέσης γενικά.
James Carleton Paget, "After 70 and All That: A Response to Martin Goodman's Rome and Jerusalem", 339-365
Στο άρθρο εξετάζονται κριτικά οι θέσεις του Martin Goodman στο νέο του βιβλίο για τη σχέση Ρώμης και Ιερουσαλήμ. [Στο βιβλίο έχουμε αναφερθεί σε παλαιότερη ανάρτησή μας]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου