Mark MacVann, "The 'passion' of John the Baptist and Jesus before Pilate : Mark's warnings about kings and governors", 152-157
Ο συγγραφέας συγκρίνει τον τρόπο θυματοποίησης του Ιωάννη του Βαπτιστή και του Ιησού στα χέρια του Ηρώδη και του Πιλάτου. Θέτει δικαιολογημένα το ερώτημα κατά πόσο ένα ιουδαϊκό πλήθος θα ανεχόταν ένα μισητό αξιωματούχο των Ρωμαίων να σκοτώσει έναν Ιουδαίο. Ο Μάρκος όμως παρουσιάζει το χειραγωγημένο και κατευθυνόμενο πλήθος ως τη δικαιολογία για την αναίσχυντη πράξη του Πιλάτου εξευτελισμού του Ιησού όπως η Σαλώμη αποτελεί το πρόσχημα του Ηρώδη για την εκτέλεση του Ιωάννη. Το κατά Μάρκον παρουσιάζει τον Πιλάτο να χρησιμοποιεί το τέχνασμα με την απελευθέρωση του Βαρραβά για να μην απελευθερώσει τον Ιησού και προειδοποιεί έτσι για την τρομακτική κατάπτωση των ιουδαϊκών και ρωμαϊκών αρχών.
Michael H. Crosby, "Why didn't John the Baptist commit himself to Jesus as a disciple?", 158-162
Ήδη στον τίτλο του άρθρου του ο συγγραφέας θέτει ένα πολύ δύσκολο και "ενοχλητικό" ερώτημα. Παραπέμποντας στον όρο pre-understanding (προηγούμενη κατανόηση), ο οποίος αναπτύσσεται στο κείμενο της Pontifical Biblical Commission με τον τίτλο "Interpretation of the Bible in the Church", ο Crosby διερευνά εάν αυτή η προ-κατανόηση (pre-understanding) του μεσσιανικού ρόλου από τον Ιωάννη έπαιξε κάποιο ρόλο στο να μη γίνει μαθητής του Ιησού. Με αφετηρία το αινιγματικό σχόλιο του Ιησού στο Μτ 11,11 ο Crosby καταλήγει ότι ο όρος "ελάχιστος" αναφέρεται στους μαθητές του Ιησού. Ο Ιωάννης δεν υπήρξε ποτέ μαθητής του Ιησού. Ο Crosby υποστηρίζει ότι ο Ιησούς επαινεί την αναζήτηση ζωής του Ιωάννη και αναγνωρίζει αυτήν την προ-κατανόησή του για το Μεσσία, η οποία τον εμποδίζει να κάνει το επόμενο βήμα και να γίνει μαθητής του Ιησού.
Vincent A. Pizzuto, "God has made it plain to them : an indictment of Rome's hermeneutic of homophobia", 163-183
Με αυτό το άρθρο ο συγγραφέας συνεχίζει τις μελέτες του για τις βιβλικές παραδόσεις και το σεξουαλικό προσανατολισμό. Επανεξετάζει τη στάση των σύγχρονων βιβλικών σπουδών, όσον αφορά αυτό το ζήτημα και καταλήγει ότι η ομοφοβία εξακολουθεί να είναι μία κινητήρια δύναμη μέσα στις κοινότητες με βιβλική παράδοση. Εξετάζει με προσοχή τις λέξεις, τις συνάφειες και τις σημασίες κειμένων που παρατίθενται συχνά και τα οποία καταδικάζουν τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις. Αμφισβητεί τη σύνδεσή τους με μία καταδίκη τέτοιων σχέσεων και καταλήγει ότι για αυτήν αιτία είναι περισσότερο η ανθρώπινη και πολιτισμική προκατάληψη κι όχι τα ίδια τα βιβλικά κείμενα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου