Αγία Γραφή και Αρχαίος Κόσμος. Τιμητικό αφιέρωμα στον Ομότιμο καθηγητή Ιωάννη Λ. Γαλάνη, εκδ. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2010
ISBN: 9789602424735
Περιεχόμενα τόμου
Α΄ Βιβλικές Μελέτες
- Χ. Ατματζίδης, "Η εκλεκτή κυρία στο Β΄ Ιω 1. Η αντί-γλώσσα της επιστολής και οι εκκλησιολογικές της προεκτάσεις", 1-26
- Γ. Α. Γαλίτη, "Γραφή και Ευχαριστία στις πρωτοχριστιανικές συνάξεις", 27-51
- Μ. Γκουτζιούδη, "Η λατρευτική δραστηριότητα των χριστιανικών κοινοτήτων από την εποχή της Καινής Διαθήκης μέχρι το Διάταγμα των Μεδιολάνων", 53-73
- Σ.Σ. Δεσπότη, "Βίος και γάμος στο κατά Ματθαίον και στην Αποκάλυψη: "Ευνούχοι" - 144.000 Παρθένοι", 75-98
- Δ. Δόικου, "Τα Ιερά και τα Άγια της Ερήμου", 99-111
- Κ.Θ. Ζάρρα, "Ο שר השריז και η παρουσία των αγγέλων Γαβριήλ και Μιχαήλ στο Όραμα Γαβριήλ", 113-129
- O. Hofius, "Η ανάσταση του Λαζάρου στους λειτουργικούς ύμνους της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Μία συμβολή στην ιστορία της ερμηνείας του Ιω 11, 1-44", 131-149
- Θ.Α. Ιωαννίδη, "Η προσδοκία των 'εσχάτων ημερών' κατά την Καινή Διαθήκη", 151-175
- Ι.Δ. Καραβιδόπουλου, "Διακειμενική ανάγνωση των Επιστολών του Αποστόλου Παύλου και του βιβλίου του Προφήτη Ησαΐα", 177-188
- Chrys C. Caragounis, "The Use of the Nominative ο Θεός as Vocative in the Septuagint and the New Testament", 189-205
- Χ. Καρακόλη, "Η διήγηση της τελευταίας επιφάνειας του Ιησού στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (28, 16-20). Μορφή, αφηγηματική λειτουργία και θεολογικές προεκτάσεις σε αναφορά προς τη διήγηση του περιπάτου του Ιησού επί της θαλάσσης (14, 22-33)", 207-242
- Α. Κόλτσιου-Νικήτα, "Από το φως της Δαμασκού στο [εν] τούτω νίκα: γραμματειακή διερεύνηση του οράματος του Μεγάλου Κωνσταντίνου", 243-261
- M. Konstantinou, "Zur Deutung des Alten Testaments und seiner Verwendung in der Liturgie bzw. Ikonografie der Orthodoxen Kirche", 263-278
- Γ.Δ. Μαρτζέλου, "Η δογματική σημασία του Βιβλίου των Ψαλμών στην Ορθόδοξη Παράδοση", 279-304
- Ι. Μούρτζιου, "Η παράδοση για το Δαβίδ στην Αποκάλυψη του Ιωάννη", 305-319
- Κ.Ι. Μπελέζου, "Γυναίκες και εγκράτεια λόγου: Ερμηνευτική προσέγγιση του Α΄ Κορ 14, 34 ("Αἱ γυναῖκες [ὑμῶν] ἐν ταῖς ἐκκλησίαις σιγησάτωσαν", 321-347
- K. Nikolakopoulos, "Orthodoxe Kritik der modernen deutschen Übersetzung der Heiligen Schrift "Bibel in gerechter Sprache"", 349- 362
- Χ.Κ. Οικονόμου, "Το πρόβλημα του σκοπού των Πράξεων των Αποστόλων. Σύγχρονη προσέγγιση", 363-377
- Α.Β. Παλάντζα, "Η έννοια και ο σκοπός της "μαθητείας" στη θεολογία του Ευαγγελιστού Λουκά", 379-396
- Κ. Παπαδημητρίου, "Τα Ελληνικά των Ιουδαίων στην εποχή της Καινής Διαθήκης", 397-424
- Σ.Ν. Σάκκου, "Ο σκοπός και η κεντρική ιδέα της Αποκαλύψεως", 425-436
- π. Ι. Σκιαδαρέση, "Οι ζοφερές εικόνες της Αποκάλυψης του Ιωάννη και η λειτουργία τους", 437-456
- Αικ.Γ. Τσαλαμπούνη, "'Ἑαυτοῖς ποιήσατε φίλους' (Λκ 16, 9). Ο ελληνορωμαϊκός 'τόπος" περί φιλίας στο κατά Λουκάν ευαγγέλιο", 457-492
- Ελ. Παπακώστα-Χριστινάκη, "Η Παλαιά Διαθήκη και η έννοια του Μαρτυρίου. Η αρχή μιας έννοιας με ιδιαίτερη σημασία για τον Ελληνικό κόσμο", 493-514
- Στ. Αυγολούπη, "Ιστορική εξέλιξη των αρχαίων ελληνικών ιδεών στην Αστρονομία από τον Θαλή τον Μιλήσιο μέχρι και τον Πλάτωνα", 517-536
- Π. Βασιλειάδη, "Η Λειτουργική Αναγέννηση και η Εκκλησία της Ελλάδος", 537-565
- Χ.Κ. Βασιλόπουλου, "Αιτωλοί Διδάσκαλοι του Γένους", 567-582
- Β.Τ. Γιούλτση, "Πτυχές της τελολογίας του πόνου. Διεπιστημονικές και θεολογικές θέσεις", 583-601
- Αγγ. Ζιάκα, "Οι αραβοϊσλαμικές σπουδές στα ελληνικά πανεπιστήμια", 603-628
- Γ.Δ. Ζιάκα, "Η Θεσσαλονίκη και ο Ελληνισμός της κατά τον 18ο αιώνα. Η Γέννηση ενός νέου κόσμου", 631-642
- Γ.Δ. Ζιάκα, "Αραβικός και Ισλαμικός πολιτισμός και η σχέση του με τον Ελληνισμό", 643-652
- Fr. J. Khalil, "A Textual-Critical Study and Interpretation of the Liturgical Response 'ἔλεον εἰρήνης θυσίαν αἰνέσεως'", 653-669
- Θ.Στ. Νικολάου, "Ελληνική ταυτότητα και ορθόδοξη χριστιανική πίστη", 671-680
- P. Pachis, "Isis Tyrannos and the Construction of Imperial Society: Ecumenism and Social Formation", 681-732
- Ν.Κ. Σπύρου, "Άνθρωπος και εγγύς διαστημικό περιβάλλον", 733-748
- Π. Αρ. Υφαντή, "Η αγιότητα του αίματος. Το μαρτύριο ως εκκλησιαστική μαρτυρία και εκκλησιολογική πρόκληση", 749-768
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου