Στο νέο τεύχος του Revue d' histoire et de Philosophie Religieuses 89:3 (2009) δημοσιεύονται μεταξύ άλλων και τα εξής άρθρα βιβλικού ενδιαφέροντος:
Chr. Bonnard / M.-Chr. Michau, "La maqãlat Bal'am, traité sur Balaam. Un traité samaritain inédit", 289-311
H Maqālat Bal'am, μία μέχρι τώρα ανέκδοτη σαμαριτική πραγματεία, μεταφράσθηκε από ένα χειρόγραφο, το οποίο παραδόθηκε από τον αρχιερέα Eleazar b. Ṣadaqah και τον Abraham Tal. Περιέχει ένα υπόμνημα στα αραβικά σχετικά με την ιστορία του Βαλαάμ, όπως αυτή παραδίδεται στο εβραϊκό κείμενο των Αρ 22-24. 31,8.16.
S. Bénétreau, "Appelation et transcendance: le nom mystérieux de Philippiens 2,9", 313-331
Σύμφωνα με το Φιλ 2,9 ο Χριστός δοξάσθηκε, όταν ο Θεός του έδωσε ένα μυστηριώδες όνομα "πάνω από κάθε άλλο όνομα". Στις περισσότερες μελέτες, οι οποίες πραγματεύονται αυτό το θέμα, εικάζεται ότι το μυστήριο αποκαλύπτεται στο στ. 11, όπου αναφέρεται ότι αυτό το όνομα είναι "Κύριος", ένας από τους τίτλους του ίδιου του Θεού. Αυτό ο τρόπος κατανόησης ωστόσο, ο οποίος βέβαια στηρίζεται σε σοβαρά επιχειρήματα, προκαλεί και πολλά ερωτήματα. Λαμβάνοντας υπόψη τα κείμενα της Κ.Δ., όπου παραμένει ανοικτό το θέμα του ονόματος του Χριστού και το γενικότερο ζήτημα των μυστικών θεϊκών ονομάτων, κανείς μπορεί να ρωτήσεις: γιατί να αφαιρέσουμε από τη διατύπωση τον αινιγματικό της χαρακτήρα, αφού η ιδέα είναι ότι εδώ λόγος για μια δόξα και εξουσία που δε μπορεί να τη διερευνήσει ο άνθρωπος;
2 σχόλια:
κα Τσαλαμπούνη, φέρνω στην προσοχή τη δική σας και των αναγνωστών τού πλήρως ενημερωμένου ιστολογίου σας τον ιστότοπο όπου μπορούν να βρεθούν σε μορφή pdf τα άρθρα του περιοδικού Revue d'Histoire et de Philosophie Religieuses:
http://www.rhpr.net/en/rhprtoc.html
Σας ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση. Ζητώ συγνώμη, γιατί καθυστέρησα να απαντήσω στο σχόλιό σας. Έγινε λόγω φόρτου εργασίας κατά τις τελευταίες μέρες. Θα ενημερώσω τους αναγνώστες αναφέροντας ότι πληροφορία προέρχεται από εσάς.
Δημοσίευση σχολίου