Στην ηλεκτρονική σελίδα του περιοδικού Journal of Hebrew Scriptures 9 (2009) έχουν αναρτηθεί τα εξής άρθρα και βιβλιοκρισίες:
Karolien Vermeulen, To See or Not To See. The Polysemy of the Word עין in the Isaac Narratives (Gen 17-35)
Όπως προδίδει και ο τίτλος θέμα του άρθρου είναι η πολυσημία της λέξης עין στις αφηγήσεις για τον Ισαάκ (Γεν 17-35). Εξετάζεται το αμφίσημο περιεχόμενο της λέξης σε κάθε επίπεδο. Αυτό ταιριάζει στα κύρια θέματα της ιστορίας του Ισαάκ καθώς επίσης και στις λεπτές εννοιολογικές αποχρώσεις σε επιμέρους προτάσεις. Έτσι η λέξη και η χρήση της παρέχει ένα παράδειγμα της δύναμης της πολυσημίας και του πολλαπλού ρόλου της μέσα στη βιβλική αφήγηση.
Aron Pinker, Intrusion of Ptolemaic Reality on Cultic Practices in Qoh 4:17
Στο άρθρο προτείνεται μία νέα ερμηνεία του Εκκλ 4,17, η οποία υπογραμμίζει το Sitz im Leben στο πτολεμαϊκό κράτος. Μολονότι το Εκκλ 4,17 xrησιμοποιεί λατρευτική ορολογία και βρίσκεται μέσα σε μία συνάφεια σχετικά με το Ναό, στην πραγματικότητα περιέχει έμμεσες αναφορές στην πτολεμαϊκή πραγματικότητα των κατασκόπων και πληροφοριοδοτών που βοηθούσαν την πτολεμαϊκή διοίκηση να συγκεντρώνει μεγάλους φόρους. Καθίσταται σαφές ότι αυτό το διπλό επίπεδο (λατρευτικό και μη) κυριαρχεί σε ολόκληρη την ενότητα Εκκλ 4,16-5,6.
Βιβλιοκρισίες
Jeremy M Hutton, Deuteronomistic History or Histories?: New Approaches to Deuteronomy-Kings
Markus Witte, Konrad Schmid, Doris Prechel and Jan Christian Gertz, eds., with assistance from Johannes F. Diehl, Die deuteronomistischen Geschichtswerke: Redaktions- und religionsgeschichtliche Perspektiven zur “Deuteronomismus”-Diskussion in Tora und Vorderen Propheten. (BZAW, 365; Berlin and New York: Walter de Gruyter, 2006)
ISBN 978-3-11-018667-3
Για τις υπόλοιπες βιβλιοκρισίες, πατήστε εδώ.
Karolien Vermeulen, To See or Not To See. The Polysemy of the Word עין in the Isaac Narratives (Gen 17-35)
Όπως προδίδει και ο τίτλος θέμα του άρθρου είναι η πολυσημία της λέξης עין στις αφηγήσεις για τον Ισαάκ (Γεν 17-35). Εξετάζεται το αμφίσημο περιεχόμενο της λέξης σε κάθε επίπεδο. Αυτό ταιριάζει στα κύρια θέματα της ιστορίας του Ισαάκ καθώς επίσης και στις λεπτές εννοιολογικές αποχρώσεις σε επιμέρους προτάσεις. Έτσι η λέξη και η χρήση της παρέχει ένα παράδειγμα της δύναμης της πολυσημίας και του πολλαπλού ρόλου της μέσα στη βιβλική αφήγηση.
Aron Pinker, Intrusion of Ptolemaic Reality on Cultic Practices in Qoh 4:17
Στο άρθρο προτείνεται μία νέα ερμηνεία του Εκκλ 4,17, η οποία υπογραμμίζει το Sitz im Leben στο πτολεμαϊκό κράτος. Μολονότι το Εκκλ 4,17 xrησιμοποιεί λατρευτική ορολογία και βρίσκεται μέσα σε μία συνάφεια σχετικά με το Ναό, στην πραγματικότητα περιέχει έμμεσες αναφορές στην πτολεμαϊκή πραγματικότητα των κατασκόπων και πληροφοριοδοτών που βοηθούσαν την πτολεμαϊκή διοίκηση να συγκεντρώνει μεγάλους φόρους. Καθίσταται σαφές ότι αυτό το διπλό επίπεδο (λατρευτικό και μη) κυριαρχεί σε ολόκληρη την ενότητα Εκκλ 4,16-5,6.
Βιβλιοκρισίες
Jeremy M Hutton, Deuteronomistic History or Histories?: New Approaches to Deuteronomy-Kings
Markus Witte, Konrad Schmid, Doris Prechel and Jan Christian Gertz, eds., with assistance from Johannes F. Diehl, Die deuteronomistischen Geschichtswerke: Redaktions- und religionsgeschichtliche Perspektiven zur “Deuteronomismus”-Diskussion in Tora und Vorderen Propheten. (BZAW, 365; Berlin and New York: Walter de Gruyter, 2006)
ISBN 978-3-11-018667-3
Για τις υπόλοιπες βιβλιοκρισίες, πατήστε εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου