Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Horizons in Biblical Theology 32:2 (2010) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:
M. David Litwa, "Behold Adam: A Reading of John 19:5", 129-143Στο παρόν άρθρο δίνεται μία θεολογική ερμηνεία της περίφημης φράσης του Πιλάτου "ἰδοὺ ὁ ἄνθρωπος" (Ιω 19, 5) με τη βοήθεια δύο διακειμενικών έμμεσων αναφορών: Γεν 3, 22 και Βίος Αδάμ 13, 3. Και τα δύο κείμενα περιέχουν την φράση "ἰδοὺ ὁ ἄνθρωπος / ὁ Ἀδάμ". Σε κάθε περίπτωση η φράση prima facie τονίζει την θεϊκότητα του Αδάμ, αλλά με ένα ειρωνικό τρόπο υπογραμμίζει το εύθραυστο της ανθρώπινης φύσης. Στο Ιω 19, 5, ωστόσο, η φράση λειτουργεί με τον αντίθετο τρόπο. Μολονότι στην επιφάνεια τονίζει την δυστυχία και τον εξευτελισμό του Ιησού, με ειρωνικό τρόπο προβάλλει τη θεϊκή του υπεροχή. Ο συγγραφέας καταλήγει υποστηρίζοντας ότι ο τέταρτος ευαγγελιστής παραπέμπει έμμεσα στην αρχαιότερη φράση "ἰδοὺ ὁ ἄνθρωπος / ὁ Ἀδὰμ" για να δημιουργήσει μία αντίθεση μεταξύ του Αδάμ και του Χριστού.
Jason A. Whitlark, "Ἔµφυτος Λόγος: A New Covenant Motif in the Letter of James", 144-165
Η κατανόηση της σημασίας του έμφυτου λόγου στο Ιακ 1, 21 χώρισε τους ερμηνευτές σε δύο ομάδες: (1) σε εκείνους που του αποδίδουν κοσμολογική σημασία και τον κατανοούν ως κάτι συγγενικό προς την ανθρώπινη λογική ή (2) σε εκείνους που του αποδίδουν σωτηριολογική σημασία και τον συνδέουν με την μεταστροφή στο χριστιανισμό. Ο συγγραφέας δέχεται τη σωτηριολογική ερμηνεία και προσπαθεί να καταστήσει σαφές μέσα από ειδωλολατρικές, ιουδαϊκές και χριστιανικές πηγές ότι ο έμφυτος λόγος για τον Ιάκωβο έχει τη σημασία της θεϊκής ικανότητας, μία ιδέα η οποία είναι απόλυτα κατάλληλη για να εκφράσει την ελπίδα για την ικανότητα που έχει ο Θεός να είναι πιστός στην νέα διαθήκη που υποσχέθηκε στο βιβλίο του Ιερεμία.
Jason A. Whitlark, "Ἔµφυτος Λόγος: A New Covenant Motif in the Letter of James", 144-165
Η κατανόηση της σημασίας του έμφυτου λόγου στο Ιακ 1, 21 χώρισε τους ερμηνευτές σε δύο ομάδες: (1) σε εκείνους που του αποδίδουν κοσμολογική σημασία και τον κατανοούν ως κάτι συγγενικό προς την ανθρώπινη λογική ή (2) σε εκείνους που του αποδίδουν σωτηριολογική σημασία και τον συνδέουν με την μεταστροφή στο χριστιανισμό. Ο συγγραφέας δέχεται τη σωτηριολογική ερμηνεία και προσπαθεί να καταστήσει σαφές μέσα από ειδωλολατρικές, ιουδαϊκές και χριστιανικές πηγές ότι ο έμφυτος λόγος για τον Ιάκωβο έχει τη σημασία της θεϊκής ικανότητας, μία ιδέα η οποία είναι απόλυτα κατάλληλη για να εκφράσει την ελπίδα για την ικανότητα που έχει ο Θεός να είναι πιστός στην νέα διαθήκη που υποσχέθηκε στο βιβλίο του Ιερεμία.
Oh-Young Kwon, "Discovering the Characteristics of Collegia—Collegia Sodalicia and Collegia Tenuiorum in 1 Corinthians 8, 10 and 15", 166-182
Στα 1 Κορ 8, 10 και 15 ο Παύλος εμφανίζεται να επιχειρηματολογεί εναντίον κάποιων χριστιανών της Κορίνθου που φαίνεται να αντιμετώπιζαν τη χριστιανική τους κοινότητα σε αναλογία προς κάποιο είδος θιάσου του 1ου αι. π.Χ. Σε αυτά τα κεφάλαια της επιστολής παρουσιάζονται κάποια χαρακτηριστικά αυτών των θιάσων. Ιδιαίτερα τα 8, 1-13 και 10, 1-22 περιέχουν τα χαρακτηριστικά των collegia sodalicia, ενώ το 15, 29 περιγράφει εκείνα των collegia tenuiorum. Αυτό το εύρημα παρέχει μία εναλλακτική στην τρέχουσα ερμηνεία της παύλειας περιγραφής της κατανάλωσης ειδωλοθύτων από τους Κορίνθιους (1 Κορ 8, 1-13 και 10, 1-22) και το βάπτισμα για τους νεκρούς ή για λογαριασμό των νεκρών (1 Κορ 15, 29).
Στα 1 Κορ 8, 10 και 15 ο Παύλος εμφανίζεται να επιχειρηματολογεί εναντίον κάποιων χριστιανών της Κορίνθου που φαίνεται να αντιμετώπιζαν τη χριστιανική τους κοινότητα σε αναλογία προς κάποιο είδος θιάσου του 1ου αι. π.Χ. Σε αυτά τα κεφάλαια της επιστολής παρουσιάζονται κάποια χαρακτηριστικά αυτών των θιάσων. Ιδιαίτερα τα 8, 1-13 και 10, 1-22 περιέχουν τα χαρακτηριστικά των collegia sodalicia, ενώ το 15, 29 περιγράφει εκείνα των collegia tenuiorum. Αυτό το εύρημα παρέχει μία εναλλακτική στην τρέχουσα ερμηνεία της παύλειας περιγραφής της κατανάλωσης ειδωλοθύτων από τους Κορίνθιους (1 Κορ 8, 1-13 και 10, 1-22) και το βάπτισμα για τους νεκρούς ή για λογαριασμό των νεκρών (1 Κορ 15, 29).
Joshua W. Jipp, "Douglas Campbells Apocalyptic, Rhetorical Paul: Review Article", 183-197
John E. Alsup, "The Odyssey of Textual Criticism: A Dialogue-Review", 198-217
John E. Alsup, "The Odyssey of Textual Criticism: A Dialogue-Review", 198-217
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου