Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Ο ξένος στην αρχαία ιουδαϊκή παράδοση / The stranger in the ancient Jewish tradition

Κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο de Gruyter ένας νέος συλλογικός τόμος με θέμα την θέση του ξένου μέσα στην αρχαία και μεσαιωνική ιουδαϊκή παράδοση:

Géza G. Xeravits - Jan Dušek, The stranger in ancient and mediaeval Jewish tradition : papers read at the first meeting of the JBSCE, Piliscsaba, 2009, Berlin ; New York : de Gruyter 2010
ISBN: 978-3-11-022203-6; 978-3-11-022204-3

116 ευρώ

Περιεχόμενα τόμου

  • Miklós Köszeghi, "Wem und wohin gehörte Atarot?", 1-15
  • Dolores G. Kamrada, "'Strangers to one another' : the motif of strangeness in the Jephthah-cycle", 16-35
  • David Benka, "Some reflections on the foreigner in the dedicatory prayer of Solomon", 36-46
  • Bernhard Klinger, "Identität wahren - Integration fördern : Überlegungen auf dem Boden des Alten Testaments", 47-63
  • Friedrich V. Reiterer, "Der Fremde bei Ben Sira : die Spannungen zwischen der spätalttestamentlichen und hellenistischen Weltauffassung", 64-85
  • Géza Xeravits, "'Stranger in a strange land' : Tobiah's journey", 86-94
  • Zsolt Cziglányi, "Le rapport au monde étranger à l'époque hellénistique et ses changements dans le livre de Judith et dans les inscriptions historiques des Psaumes", 95-106
  • Viktor Kókai Nagy, "Die Beziehung der Makkabäer zu fremden Nationen : die Bündnisse mit Rom und Sparta", 107-117
  • Zoltán Kustár, "'Ein Bethaus - für alle Völker?' : Tempel, Völker und prophetischer Heilsuniversalismus im ersten Makkabäerbuch", 118-138
  • Ida Fröhlich, "Women as strangers in ancient Judaism : the harlot in 4Q184", 139-159
  • József Zsengellér, "'Strange prophet behind the scences' : Balaam's anonym prophecies as key texts of the messianic ideas and biblical interpretations of the Qumran community", 160-184
  • Eszter K. Füzessy, "The use of rhetoric in the creation of a "rabbinic" identity in the discourse of rabbinic literature", 185-214
  • Susanne Plietzsch, "Identification with a woman? : the Hannah figure in the Babylonian Talmud (Berakhot 31a-32b)", 215-227
  • Dagmar Börner-Klein, "Jews and Romans as friends and foes according to Sefer Josippon", 228-238

Μεταφράζω από τον πρόλογο του Köszeghi κάτι που μου άρεσε:

"Ο ξένος δεν είναι ποτέ βαρετός. Είναι διαφορετικός από μένα και κοιτώ τον εαυτό μου μέσα σε αυτόν σα σε καθρέφτη διαφορετικά. Όταν κανείς εξετάζει την προβληματική της έννοιας του ξένου και των ξένων σε σχέση με την Π.Δ. δεν θα πρέπει ποτέ να το ξεχνά αυτό. Το πρόβλημα του ξένου είναι από μία διαφορετική οπτική γωνία το πρόβλημα της δικής μου ταυτότητας. Όταν εγώ μπορώ να ορίσω τον εαυτό μου ως μέλος μιας συγκεκριμένης ομάδας, τότε και με αυτόν τον τρόπο μπορώ να ορίσω ποιος δεν ανήκει σε αυτήν την ομάδα. Και σε αυτόν τον ορισμό αναζητώ συχνά όχι ορατά αλλά ωστόσο σημαντικά όρια μεταξύ του "εγώ" και του "όχι εγώ", του "εμείς" και του "όχι εμείς". Αυτός ο καθορισμός των ορίων ίσως να φαίνεται παράδοξος, αλλά ήταν - όταν δεν συγχέεται με την περιθωριοποίηση - μέσα στην ιστορία πάντοτε ένας σημαντικός παράγοντας της επιβίωσης. Για κάποιους λόγους πάντοτε πρέπει να ορίζει κανείς τη δική του κοινότητα αλληλεγγύης".

Δεν υπάρχουν σχόλια: