Charles H. Talbert, "Matthew and Character Formation", 53-59
Στο άρθρο ο συγγραφέας πραγματεύεται διάφορα ζητήματα: τι είναι ο χαρακτήρας; Τι σημαίνει διαμόρφωση του χαρακτήρα και πώς το έκαναν οι αρχαίοι συγγραφείς; Πώς εντάσσεται μέσα στην αρχαία συνάφεια ο Ματθαίος; Πώς μπορεί ο Ματθαίος σήμερα να συμβάλει στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των αναγνωστών του.
Surekha Nelavala, "‘Babylon the Great Mother of Whores’ (Rev 17:5): A Postcolonial Feminist Perspective", 60-65
Στο άρθρο γίνεται μία προσπάθεια ανάγνωσης της εικόνας της Βαβυλώνος της πόρνης στο Αποκ 17-18 από μία μεταποικιακή (postcolonial) φεμινιστική οπτική ξεκινώντας από την υπόθεση ότι η Αποκάλυψη γράφηκε μέσα στη συνάφεια του ρωμαϊκού ιμπεριαλισμού και της πατριαρχικής οργάνωσης της κοινωνίας. Επομένως το άρθρο εστιάζεται στην αντίθεση της πόρνης προς τη νύμφη της Αποκάλυψης και συζητά αυτή τη διπολική προσέγγιση του συγγραφέα. Από μία μεταποικιακή οπτική η μορφή της πόρνης διαβάζεται διακειμενικά μέσα σε μία συνάφεια, όπου οι γυναίκες ερμηνεύονται με βάση της Γραφή και όπου αντιμετωπίζονται ως όντα επιρρεπή στην πορνεία.
J.D.M. Derrett, "Homer in the New Testament", 66-69
Εκτός από τις πολλές έμμεσες αναφορές στην εβραϊκή Βίβλο, υπάρχει πληθώρα στοιχείων στην Κ.Δ. χρήσης του Ομήρου από τους συγγραφείς της Κ.Δ. κι όχι μόνο στο επίπεδο των φραστικών έμμεσων αναφορών.
Douglas R.A. Hare, "When Did ‘Messiah’ Become a Proper Name", 70-73
Η θέση του άρθρου είναι ότι οι λέξεις για τον "χρισμένο" στα εβραϊκά, αραμαϊκά και ελληνικά χρησιμοποιούνταν από τους Ιουδαίους ήδη από την εποχή του Παύλου όχι μόνο ως τίτλος του "Μεσσία" αλλά και ως κύριο όνομα. Στην αρχή ο συγγραφέας παρουσιάζει την ακαδημαϊκή συζήτηση γύρω από το θέμα και στη συνέχεια παραπέμπει σε εκείνες τις μαρτυρίες της Κ.Δ., οι οποίες επιβεβαιώνουν την υπόθεση και κυρίως στη χρήση του όρου "μεσσίας" στα Ιω 1,41 και 4,25.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου