Robert D. Holmstedt, "אני ולבי-The Syntactic Encoding of the Collaborative Nature of Qohelet’s Experiment"
Η γλώσσα του βιβλίου του Εκκλησιαστή έχει σαγηνεύσει κι έχει παράλληλα προβληματίσει γενιές ερευνητών εξαιτίας της πληθώρας των ορθογραφικών, μορφολογικών, συντακτικών και λεξικολογικών ιδιαιτεροτήτων της. Ένα ιδιαίτερο γλωσσολογικό χαρακτηριστικό, το οποίο όμως δεν έτυχε της απαραίτητης προσοχής, είναι η παρουσία και συντακτική θέση της αντωνυμίας אני ως υποκειμένου στο α΄ πρόσωπο π.χ. 1:16 דברתי אני עם־לבי. Το ανεξάρτητο αυτό υποκείμενο χαρακτηρίζεται ως πλεοναστικό, ως μία στρατηγική τονισμού του υποκειμένου και ως μία στρατηγική ανάδειξης μίας σημαντικής αφηγηματικής στιγμής. Ωστόστο καμιά από αυτές τις περιγραφές σύμφωνα με το συγγραφέα του άρθρου δεν μπορεί να περιγράψει με ακρίβεια τη χρήση του μέσα στο βιβίο και στο άρθρο ο συγγραφέας αναλύει αυτό το πρόβλημα.
Oded Lipschits, "Persian Period Finds from Jerusalem: Facts and Interpretations"
Η βαβυλωνιακή, περσική και πρώιμη ελληνιστική περίοδος είναι μοναδικές στην ιστορία του Ιούδα. Αποτελούν κατά κάποιον τρόπο ένα είδος " διαλείμματος" μεταξύ δύο περιόδων μεγαλείου και πολιτικής ανεξαρτησίας. Στο άρθρο παρουσιάζονται τα αρχαιολογικά ευρήματα από την Ιερουσαλήμ κατά την περσική και την πρώιμη ελληνιστική περίοδο. Επίσης γίνεται μία εκτίμηση της κατοικημένης περιοχής της πόλης και του πληθυσμού της με βάση τα αρχαιολογικά δεδομένα. Στο άρθρο δίνεται έμφαση στη σημασία του λόγου Ophel ως την κύρια κατοικημένη περιοχή σε αυτές τις περιόδους, η οποία παρουσιάζει μοναδικό ενδιαφέρον για την αρχαιολογική και ιστορική έρευνα της αρχαίς Ιερουσαλήμ.
Oded Lipschits, "Persian Period Finds from Jerusalem: Facts and Interpretations"
Η βαβυλωνιακή, περσική και πρώιμη ελληνιστική περίοδος είναι μοναδικές στην ιστορία του Ιούδα. Αποτελούν κατά κάποιον τρόπο ένα είδος " διαλείμματος" μεταξύ δύο περιόδων μεγαλείου και πολιτικής ανεξαρτησίας. Στο άρθρο παρουσιάζονται τα αρχαιολογικά ευρήματα από την Ιερουσαλήμ κατά την περσική και την πρώιμη ελληνιστική περίοδο. Επίσης γίνεται μία εκτίμηση της κατοικημένης περιοχής της πόλης και του πληθυσμού της με βάση τα αρχαιολογικά δεδομένα. Στο άρθρο δίνεται έμφαση στη σημασία του λόγου Ophel ως την κύρια κατοικημένη περιοχή σε αυτές τις περιόδους, η οποία παρουσιάζει μοναδικό ενδιαφέρον για την αρχαιολογική και ιστορική έρευνα της αρχαίς Ιερουσαλήμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου