Κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Mohr Siebeck μία μονογραφία για την εσχατολογία των επιστολών Α΄ και Β΄ Θεσσαλονικείς:
Fritz W. Röcker, Belial und Katechon. Eine Untersuchung zu 2Thess 2,1-12 und 1Thess 4,13-5,11, (WUNT II.262), Mohr Siebeck 2009
€ 94.00
Περιγραφή εκδοτικού οίκου
Δύο ζητήματα συγκροτούν τον πυρήνα της παρούσας μελέτης από απόψεως ιστορίας της παράδοσης σχετικά με τις εσχατολογικές παραστάσεις στις δύο επιστολές προς Θεσσαλονικείς (1 Θεσσ 4,13-5,11 και 2 Θεσσ 2,1-12): η προέλευση από απόψεως ιστορίας των παραδόσεων του χαρακτηρισμού "ἄνθρωπος τῆς ἀνομίας" (2 Θεσσ 2,3) / "ὁ ἄνομος" (2 Θεσσ 2,8) και το ζήτημα αρχέγονων χριστιανικών παραδόσεων, οι οποίες μπορεί να βρίσκονται κοντά στις εσχατολογικές παραστάσεις των δύο επιστολών προς Θεσσαλονικείς.
Όσον αφορά στην προέλευση από απόψεως ιστορίας των παραδόσεων της παράστασης "ἄνθρωποι τῆς ἀνομίας" ο συγγραφέας υποδεικνύει ότι η λ. "Βελίαλ" αποδόθηκε με τις λ. "ανομία"/"άνομος". Ο Βελίαλ χαρακτηρίζει στην Π.Δ., στο Κουμράν και στα παλαιοδιαθηκικά ψευδεπίγραφα καθώς και στην Κ.Δ. καταστάσεις ή πρόσωπα, τα οποία στρέφονται εναντίον του νόμου του Θεού ή του ίδιου Θεού. Επιπλέον ο όρος σχεδόν παντού είναι φορτισμένος με μυθικό περιεχόμενο. Ως συγγενική χριστιανική παράδοση, η οποία μπορεί να βρίσκεται στη βάση των εσχατολογικών παραστάσεων των δύο επιστολών, είναι η παράδοση, η οποία υιοθετήθηκε στο Μτ 24. Εξαιτίας της συγγένειας, που παρουσιάζουν αυτά τα δύο κείμενα, είναι πιθανό η 2 Θεσσ να θέλει να συμπληρώσει την 1 Θεσσ με στοιχεία μίας παράδοσης, όπως αυτής που απαντά στο Μτ 24. Η εγγύτητα της παρουσίας στην 1 Θεσσ και η παράσταση της καθυστέρησής της στη 2 Θεσσ κατανοούνται κάθε φορά ως αντιδράσεις, οι οποίες συνδέονται με διάφορες ερωτήσεις της κοινότητας στη Θεσσαλονίκης. Ο /το κατέχων/κατέχον θα πρέπει να ταυτισθεί με τον αγγελιοφόρο του ευαγγελίου ή το ίδιο το ευαγγέλιο.
Όσον αφορά στην προέλευση από απόψεως ιστορίας των παραδόσεων της παράστασης "ἄνθρωποι τῆς ἀνομίας" ο συγγραφέας υποδεικνύει ότι η λ. "Βελίαλ" αποδόθηκε με τις λ. "ανομία"/"άνομος". Ο Βελίαλ χαρακτηρίζει στην Π.Δ., στο Κουμράν και στα παλαιοδιαθηκικά ψευδεπίγραφα καθώς και στην Κ.Δ. καταστάσεις ή πρόσωπα, τα οποία στρέφονται εναντίον του νόμου του Θεού ή του ίδιου Θεού. Επιπλέον ο όρος σχεδόν παντού είναι φορτισμένος με μυθικό περιεχόμενο. Ως συγγενική χριστιανική παράδοση, η οποία μπορεί να βρίσκεται στη βάση των εσχατολογικών παραστάσεων των δύο επιστολών, είναι η παράδοση, η οποία υιοθετήθηκε στο Μτ 24. Εξαιτίας της συγγένειας, που παρουσιάζουν αυτά τα δύο κείμενα, είναι πιθανό η 2 Θεσσ να θέλει να συμπληρώσει την 1 Θεσσ με στοιχεία μίας παράδοσης, όπως αυτής που απαντά στο Μτ 24. Η εγγύτητα της παρουσίας στην 1 Θεσσ και η παράσταση της καθυστέρησής της στη 2 Θεσσ κατανοούνται κάθε φορά ως αντιδράσεις, οι οποίες συνδέονται με διάφορες ερωτήσεις της κοινότητας στη Θεσσαλονίκης. Ο /το κατέχων/κατέχον θα πρέπει να ταυτισθεί με τον αγγελιοφόρο του ευαγγελίου ή το ίδιο το ευαγγέλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου