Dirk Büchner, "Boshet in Jeremiah 3:24: Disenfranchisement and the Role of the Goddess in Seventh-century Judah ", 478-499
Στο άρθρο αυτό γίνεται μία προσπάθεια παρουσίασης της σύγχρονης έρευνας σε θέματα που αφορούν στο συγκεκριμένο προφητικό κείμενο. Επικεντρώνεται στην υλικοπολιτιστική μελέτη του αγροτικού πληθυσμού κατά την ύστερη περίοδο της μοναρχίας και στην κοινωνιολογική μελέτη της επίσημης και της λαϊκής θρησκείας.
Michael L. Satlow, "Philo on Human Perfection ", 500-519
Στο άρθρο, όπως δηλώνει και ο τίτλος του, εξετάζονται οι ιδέες του Φίλωνα περί τελειότητας: ποιες ποιότητες / δράσεις συνιστούν μία "τέλεια" ζωή και πώς πρέπει να ζήσει κανείς για να την επιτύχει. Το πρότυπο αυτής της ζωής για τον Φίλωνα είναι ο Μωυσής. Καθώς όμως η μίμηση του δικού του παραδείγματος είναι σχεδόν ανέφικτη, ο Φίλωνα προβάλει τρεις άλλες μορφές-πρότυπα: τον Αβραάμ, τον Ισαάκ και τον Ιακώβ. Η καθεμιά εκπροσωπεί κι έναν ιδιαίτερο δρόμο τελειότητας: ο Αβραάμ τον φιλοσοφικό βίο, ο Ισαάκ τη φυσική τελειότητα και ο Ιακώβ την τελειότητα μέσα από τις πράξεις δικαιοσύνης. Για τον Φίλωνα οι Εσσαίοι και οι Θεραπευταί εκπροσωπούν δύο ιστορικές κοινότητες, που προσπάθησαν να εφαρμόσουν κάποιον από τους παραπάνω τρόπους επίτευξης της τελειότητας: οι Εσσαίοι αυτόν του Ιακώβ και οι Θεραπευταί αυτόν του Αβραάμ. Ο Φίλων επίσης εξετάζει τους τρόπους που θα μπορούσε να επιλέξει ο κάθε κοινός θνητός για να επιτύχει την τελειότητα.
Peter M. Head, "Five New Testament Manuscripts: Recently Discovered Fragments in a Private Collection in Cambridge", 520-545
Τα χειρόγραφα, τα οποία παρουσιάζονται περιέχουν τα εξής κείμενα: Λκ 5 και 7, Ρωμ 8, Μκ 4, Ιω 5 και Μκ 2 και 3. Επίσης παρέχονται φωτογραφίες των χειρογράφων.
Cherryl Hunt, David G. Horrell, and Christopher Southgate, "An Environmental Mantra? Ecological Interest in Romans 8:19–23 and a Modest Proposal for its Narrative Interpretation", 546-579
Το Ρωμ 8,19-23 είναι ένα κείμενο που συχνά χρησιμοποιείται από την οικολογική θεολογία, που αναζητά βιβλικά ερείσματα για υποστηρίξει μία θετική στάση απέναντι στη δημιουργία. Ωστόσο πολύ λίγα έχουν γίνει ως τώρα στην κατεύθυνση λεπτομερούς ανάλυσης της περικοπής και σύνδεσής της με την οικολογική θεολογία και ηθική. Η παρούσα μελέτη ξεκινά παρουσιάζοντας το οικολογικό ενδιαφέρον της συγκεκριμένης περικοπής και προτείνει την αφηγηματολογική ανάλυση ως εκείνην τη στρατηγική ερμηνευτικής προσέγγισης του κειμένου που θα συμβάλλει στην επίτευξη του παραπάνω στόχου.
Dieter T. Roth, "Matthean Texts and Tertullian's Accusations in Adversus Marcionem", 580-597
Ο συγγραφέας προσπαθεί να εξηγήσει, γιατί ο Τερτυλλιανός κατηγορεί τον Μαρκίωνα ότι αφαίρεσε τμήματα του κατά Λουκάν παρουσιάζει ως τέτοια κάποια κείμενα του Ματθαίου. Προτείνει ως εξήγηση ότι εκτός από μία φορά, όπου ο Τερτυλλιανός φαίνεται να μη θυμάται καλά, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις αντιμετωπίζει τα τέσσερα ευαγγέλια ως ένα κοινό "ευαγγέλιο" κι επομένως ότι η κριτική του εναντίον του Μαρκίωνα ξεκινά από το ότι εκείνος αμφισβήτησε το κατά Ματθαίον.
Darrell D. Hannah, "The Four-Gospel ‘Canon’ in the Epistula Apostolorum ", 598-633
Ο κανόνας των τεσσάρων ευαγγελίων μαρτυρείται σαφώς για πρώτη φορά από τον Ειρηναίο στη δεκαετία του 180, αλλά εμμέσως και από τους Κλήμεντα Αλεξανδρείας, Τατιανό, κατάλογο Muratori. Η μαρτυρία της Epistula Apostolorum επιτρέπει να τοποθετήσουμε τη δημιουργία του καταλόγου των 4 ευαγγελίων ήδη από στα 140.
Keith Bodner, "Mouse Trap: A Text-Critical Problem with Rodents in the Ark Narrative", 634-649
Ο συγγραφέας εξετάζει τις διαφορές εκδοχές του ελληνικού και μασωριτικού κειμένου για το 1 Σαμ 5-6 τονίζοντας την ιδιαίτερη φιλολογική αξία που έχει η καθεμιά από αυτές.
Robert D. Miller, II, "When Pharaohs Ruled: On the Translation of Judges 5:2", 650-654
Το Άσμα της Δεββώρα υπήρξε μεταφραστικό πρόβλημα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Στο σύντομο αυτό άρθρο προτείνεται μία νέα απόδοση που λύνει το πρόβλημα της πιθανής άγνοιας των Ισραηλιτών για την αιγυπτιακή κυριαρχία της Παλαιστίνης στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού και στην Πρώιμη του Σιδήρου.
Tchavdar S. Hadjiev, "The Context as Means of Redactional Reinterpretation in the Book of Amos", 655-668
Ο συγγραφέας εξετάζει πώς το νόημα των προφητικών λόγων άλλαξε σημασία, όταν αποκόπηκε από την αρχική ιστορική του συνάφεια και έγινε τμήμα ενός προφητικού βιβλίου. Παρουσιάζει δύο παραδείγματα από το βιβλίο του Αμώς (3,12 και 9.9-10).
Tyler J. VanderWeele, "Some Observations Concerning the Chiastic Structure of the Gospel of Matthew ", 669-673
Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι στα Μτ 8-9 και 21-22 περιλαμβάνονται τρεις τριάδες κάθε φορά (3 θαύματα, 3 παραβολές, τρεις συμβολικές πράξεις). Η παρουσία αυτών των χιαστικών σχημάτων στα συγκεκριμένα κεφάλαια στηρίζει την άποψη ότι το κατά Ματθαίον έχει χιαστική δομή.
J. K. Elliott, "Four New Papyri Containing the Fourth Gospel and their Relevance for the Apparatus Criticus", 674-678
Esther Yue L. Ng, "Mirror Reading and Guardians of Women in the Early Roman Empire ", 679-695
Οι ρωμαϊκοί νόμοι, οι επιγραφές και οι πάπυροι βεβαιώνουν ότι η κηδεμονία των γυναικών ήταν μία πραγματικότητα στη ζωή των γυναικών της Ρώμης και του ανατολικού τμήματος της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Γυναίκες ωστόσο που ήταν μητέρες τριών παιδιών μπορούσαν να απαλλαχθούν της κηδεμονίας βάσει το ius iberorum. Αυτή η πρακτική μαρτυρείται επιγραφικά και παπυρολογικά. Ο συγγραφέας συνδέει αυτήν την πραγματικότητα με την έκκληση του Ιγνατίου προς τον Πολύκαρπο να μην αγνοήσει τις χήρες, αλλά να είναι ο προστάτης τους. Δε θεωρεί ότι είναι μέσα στο πνεύμα της νομικής κηδεμονίας αλλά έκφραση της κατανόησης του επισκόπου προς το ποίμνιό του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου