Στο νέο τεύχος του Revue Théologique de Louvain 41:1 (2010) δημοσιεύεται μεταξύ των άλλων άρθρων κι ένα άρθρο σχετικό με τη χριστολογία του κατά Ματθαίον:
C. Focant, "La christologie de Matthieu à la croisιe des chemins", 3-31
Ποιες είναι οι παραλλαγές της αφηγηματικής ταυτότητας του Ιησού στο κατά Ματθαίον; Το ζήτημα προσεγγίζεται από τη συγγραφέα σε τέσσερα επίπεδα, ξεκινώντας από την χριστολογική επίδραση των ορίων της αφήγησης του Μτ (αρχή και τέλος). Στο τέλος της αφηγηματικής της ανάλυσης η συγγραφέας διατυπώνει την υπόθεση ότι η διαδικασία σύνταξης του κατά Ματθαίον έλαβε χώρα μέσα στο πλαίσιο μίας διπλής εμπειρίας οριακών καταστάσεων: εκείνης μιας χριστιανικής κοινότητας που ζούσε μέσα σε ένα ιουδαϊκό κόσμο, του οποίου ήταν ακόμη μέρος αλλά με τον οποίο ερχόταν συνεχώς σε αντιπαράθεση, και επίσης εκείνης μίας ιουδαιο-χριστιανικής κοινότητας, η οποία αντιμετώπιζε αυξανόμενες δυσκολίες στο να εντάξει τον εαυτό της μέσα σε ένα χριστιανισμό, ο οποίος όλο και περισσότερο προσανατολιζόταν προς τους εθνικούς. Κατά συνέπεια ο Ιησούς, όπως παρουσιάζεται από το Μτ είναι λιγότερο αινιγματικός από ό,τι στο Μκ, είναι σαφέστερα καθορισμένος και η εξουσία του επιβεβαιώνεται με μεγαλύτερη σαφήνεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου