Στο νέο τεύχος του Currents in Biblical Research 8:3 (2010) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:
Brad E. Kelle, "Hosea 4—14 in Twentieth-Century Scholarship", 314-375
H έρευνα στο βιβλίο του Ωσηέ κατά τον 20ο αι. αφορούσε ένα ευρύ φάσμα ερμηνευτικών ερωτημάτων, τα οποία συχνά αντικατοπτρίζουν τις συνηθισμένες προσεγγίσεις της προφητικής γραμματείας γενικότερα, αν και γενικά δόθηκε υπερβολική προσοχή στο γάμο και στις εικόνες της οικογένειας που απαντούν στο Ωσ 1-3. Κατά τα τελευταία χρόνια οι ερευνητές διόρθωσαν αυτήν την τάση διερευνώντας τρόπους με τους οποίους τα κείμενα των Ωσ 4-14 παρέχουν νέα κατανόηση διαφόρων παλαιών κριτικών θεμάτων. Αντί να εμφανίζεται μία κίνηση, στην οποία οι νεότερες μεθοδολογικές προοπτικές να έχουν αντικαταστήσει τις παλαιότερες παραδοσιακές προσεγγίσεις, όλα τα ερευνητικά θέματα παραμένουν ανοικτά στην τρέχουσα έρευνα των Ωσ 4-14. Οι ερευνητές επαναδιατυπώνουν τώρα τα παραδοσιακά ερωτήματα από νέες οπτικές γωνίες, οι οποίες προκύπτουν από διεπιστημονικές επιδράσεις. Αυτές οι επιδράσεις ανέδειξαν επίσης νέες μέχρι τώρα ανεξερεύνητες γραμμές έρευνας, όπως τη συγχρονική, λογοτεχνική και θεολογική ανάγνωση, τη Βίβλο των 12 μελετών και τη θεωρία της μεταφοράς. Οι μελέτες που κάνουν χρήση της θεωρίας της μεταφοράς λαμβάνοντας όμως υπόψη και ζητήματα θρησκευτικά, πολιτικά, κοινωνικοοικονομικά και θέματα κοινωνικού φύλου φαίνεται ότι πιθανόν θα καταλαμβάνουν κεντρική θέση στη μελέτη των Ωσηέ κατά τα επόμενα χρόνια.
Walter Brueggemann, "Sometimes Wave, Sometimes Particle", 376-385
Το άρθρο είναι η απάντηση του συγγραφέα στην κριτική που άσκησε στο έργο του ο Robert Carroll. O συγγραφέας υποστηρίζει ότι παρά την κριτική του Carroll είναι δυνατό και μάλιστα μετά τον Gadamer η ερμηνεία να κινείται εντός και εκτός των πλαισίων της θεολογικής σοβαρότητας και να κατανοεί επομένως τα κείμενα σε πολλά επίπεδα.
Brad E. Kelle, "Hosea 4—14 in Twentieth-Century Scholarship", 314-375
H έρευνα στο βιβλίο του Ωσηέ κατά τον 20ο αι. αφορούσε ένα ευρύ φάσμα ερμηνευτικών ερωτημάτων, τα οποία συχνά αντικατοπτρίζουν τις συνηθισμένες προσεγγίσεις της προφητικής γραμματείας γενικότερα, αν και γενικά δόθηκε υπερβολική προσοχή στο γάμο και στις εικόνες της οικογένειας που απαντούν στο Ωσ 1-3. Κατά τα τελευταία χρόνια οι ερευνητές διόρθωσαν αυτήν την τάση διερευνώντας τρόπους με τους οποίους τα κείμενα των Ωσ 4-14 παρέχουν νέα κατανόηση διαφόρων παλαιών κριτικών θεμάτων. Αντί να εμφανίζεται μία κίνηση, στην οποία οι νεότερες μεθοδολογικές προοπτικές να έχουν αντικαταστήσει τις παλαιότερες παραδοσιακές προσεγγίσεις, όλα τα ερευνητικά θέματα παραμένουν ανοικτά στην τρέχουσα έρευνα των Ωσ 4-14. Οι ερευνητές επαναδιατυπώνουν τώρα τα παραδοσιακά ερωτήματα από νέες οπτικές γωνίες, οι οποίες προκύπτουν από διεπιστημονικές επιδράσεις. Αυτές οι επιδράσεις ανέδειξαν επίσης νέες μέχρι τώρα ανεξερεύνητες γραμμές έρευνας, όπως τη συγχρονική, λογοτεχνική και θεολογική ανάγνωση, τη Βίβλο των 12 μελετών και τη θεωρία της μεταφοράς. Οι μελέτες που κάνουν χρήση της θεωρίας της μεταφοράς λαμβάνοντας όμως υπόψη και ζητήματα θρησκευτικά, πολιτικά, κοινωνικοοικονομικά και θέματα κοινωνικού φύλου φαίνεται ότι πιθανόν θα καταλαμβάνουν κεντρική θέση στη μελέτη των Ωσηέ κατά τα επόμενα χρόνια.
Walter Brueggemann, "Sometimes Wave, Sometimes Particle", 376-385
Το άρθρο είναι η απάντηση του συγγραφέα στην κριτική που άσκησε στο έργο του ο Robert Carroll. O συγγραφέας υποστηρίζει ότι παρά την κριτική του Carroll είναι δυνατό και μάλιστα μετά τον Gadamer η ερμηνεία να κινείται εντός και εκτός των πλαισίων της θεολογικής σοβαρότητας και να κατανοεί επομένως τα κείμενα σε πολλά επίπεδα.
Oh-Young Kwon, "A Critical Review of Recent Scholarship on the Pauline Opposition and the Nature of its Wisdom (σοφία) in 1 Corinthians 1—4", 386-407
Στην τρέχουσα έρευνα των παύλειων κειμένων υπήρξε έντονη συζήτηση για τα ζητήματα της ταύτισης των αντιπάλων του Παύλου στο 1 Κορ 1-4 και της φύσης της σοφίας τους. Οι κύριες υποθέσεις συνοψίζονται σε αυτές τις λέξεις-συνθήματα: ακραία πραγματοποιηθείσα εσχατολογία, πρωτογνωστικισμός, ελληνιστική ιουδαϊκή σοφιολογική παράδοση, η ομάδα του Πέτρου και ρητορικά σχήματα. Ο συγγραφέας συντάσσεται με εκείνους τους ερευνητές που μελετούνς τους αντιπάλους του Παύλου στο 1 Κορ 1-4 και τη φύση της σοφίας τους υπό το πρίσμα του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού του 1ου αι. Αυτοί οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι οι αντίθετοι προς τον Παύλος στο 1 Κορ 1-4 θα πρέπει να ήταν μια ομάδα χριστιανών της Κορίνθου, οι οποίοι είχαν επηρεαστεί από έναν ελληνορωμαϊκό ρητορικό ελιτισμό και οι οποίοι μη κριτικά εφάρμοζαν αυτά τα ρητορικά πρότυπα στη χριστιανική τους κοινότητα και οι οποίοι υποστήριζαν ότι η σοφία τους στηριζόταν σε αυτά τα ρητορικά σχήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου