Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008

Μια νέα εισαγωγή στα βιβλία και τους συγγραφείς της Κ.Δ.

Στη γιορτή μου σήμερα έλαβα δώρο από κάποιους φοιτητές μου μία νέα εισαγωγή στα βιβλία και τους συγγραφείς της Κ.Δ. Πρόκειται για ένα νέο βιβλίο στη σειρά πανεπιστημιακών εγχειριδίων UTB:

Karl Jaros, Das Neue Testament und seine Autoren, (UTB 3087), Böhlau Verlag 2008
ISBN: 978-3-8252-3087-6 (UTB)

To ενδιαφέρον σε αυτό το βιβλίο είναι ότι το γράφει ένας καθηγητής της Π.Δ. Ο K. Jaros είναι καθ. της Π.Δ. στο Institut für Orientalistik στη Βιέννη.

Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου διαβάζουμε:
Ο συγγρ. με ένα διεξοδικό και καινοτόμο τρόπο παρουσιάζει σε αυτό το βιβλίο τα κείμενα της Κ.Δ. Παρουσιάζει στον αναγνώστη το ιστορικό πλαίσιο αυτών των κειμένων και τους αρχαιότερους μάρτυρες του ελληνικού κειμένου, προβάλλει τα κεντρικά θεολογικά σημεία των βιβλίων της Κ.Δ. και εξετάζει τη γλώσσα και το ύφος των συγγραφέων τους. Δίπλα στη θεολογική και ιστορική γνώση το βιβλίο παρέχει και μία βασική πληροφόρηση για τις μεθόδους της αρχαίας φιλολογίας και των επιστημών γενικότερα που ασχολούνται με την αρχαιότητα. Με πολύ πειστικό τρόπο παρουσιάζεται η αμφισβήτηση της γενικά αποδεκτής χρονολόγησης των βιβλίων και της ταυτότητας των συγγραφέων τους. Τα κείμενα του παρόντος τόμου συμπληρώνουν μία σειρά από πίνακες.

Από τα περιεχόμενα του βιβλίου μπορεί κανείς να υποθέσει ότι πρόκειται για μία πραγματικά διαφορετική προσέγγιση κάποιων θεμάτων εισαγωγικών στην Κ.Δ.:

Στα πρώτα πέντε κεφάλαια γίνεται παρουσίαση των συνοπτικών ευαγγελίων και των Πράξεων, ακολουθεί η παρουσίαση του κατά Ιωάννην και των Ιωάννειων επιστολών, του Corpus Paulinum, στο οποίο ο συγγραφέας περιλαμβάνει και τα κείμενα που γενικά στην έρευνα σήμερα αμφισβητείται ότι προέρχονται από τον ίδιο τον Παύλο. Τέλος παρουσιάζονται οι καθολικές επιστολές εκτός των ιωάννειων επιστολών και η Αποκάλυψη. Στο έκτο κεφάλαιο ο συγγραφέας πραγματεύεται το ζήτημα του κανόνα της Κ.Δ. Το βιβλίο συμπληρώνεται από μία μαθηματική-στατιστική ανάλυση του ελληνικού κειμένου και ένα παράρτημα, στο οποίο συγκρίνονται τα κείμενα της Κ.Δ. με εκείνα των αποκρύφων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: