Στη σειρά των αναρτήσεων του Marc Goodacre για τη χρονολόγηση των βιβλίων της Κ.Δ. δημοσιεύθηκε ένα νέο σύντομο κείμενο για τη χρονολόγηση του κατά Μάρκον, συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης, στην οποία αναφερθήκαμε κι εμείς χθες.
Ο Goodacre συζητά τρεις πρόσφατες μελέτες που ασχολούνται με το θέμα:
-B. Incigneri, The Gospel to the Romans
-H.M. Roskam, The Purpose of the Gospel of Mark in its Historical and Social Context
-J. Kloppenborg, "Evocatio Deorum and the Date of Mark"
Kαι οι τρεις μελέτες θεωρούν ως κείμενο-κλειδί για τη χρονολόγηση του κατά Μάρκον μετά το 70 μ.Χ. το Μκ 13,1-2.
Σύμφωνα με τον D.A DeSilva, Introduction to the New Testament o κύριος λόγος που πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι δεν μπορεί να γράφηκε το ευαγγέλιο του Μάρκου πριν από το 70, είναι η αντίληψη ότι ο Ιησούς δε μπορούσε να προβλέψει την καταστροφή του Ναού, κάτι όμως που φυσικά δεν γίνεται γενικά αποδεκτό.
Ο Goodacre δέχεται την χρονολόγηση του κατά Μάρκον μετά το 70 μ.Χ., όχι για τον παραπάνω λόγο, αλλά διότι πιστεύει ότι μια τέτοια πρόρρηση μέσα στο κείμενο του Μάρκου είχε λογική μέσα στην αφηγηματική συνάφεια του ευαγγελίου, μόνο εάν οι αναγνώστες του ζουν μετά το 70 μ.Χ. Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την κατεύθυνση φαίνεται να παίζει το Μκ 15,29-30. Υπάρχει μία ειρωνεία (με την αρχαία σημασία της έννοιας) στο κείμενο, όταν οι Ιουδαίοι κατηγορούν τον Ιησού ως βλάσφημο γι' αυτήν την προφητεία.
Γράφει ο Goodacre:
Για να διαβάσετε το πλήρες άρθρο, πατήστε εδώ."For the irony to work, the reader has to understand that the Temple has been destroyed; the mockers look foolish from the privileged perspective of the post-70 reader, who now sees that Jesus’ death is the moment when the temple was proleptically destroyed, the deity departing as the curtain is torn, the event of destruction interpreted through Gospel narrative and prophecy."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου