Στο τρέχον τεύχος του περιοδικού Zeitschift für Theologie und Kirche 107: 4 (2010) δημοσιεύονται μεταξύ άλλων και τα εξής δύο άρθρα βιβλικού ενδιαφέροντος:
Matthias Köckert, "Ausgespäht und überwacht, erschreckend wunderbar geschaffen: Gott und Mensch in Psalm 139", 415-447
Kατά την πρώιμη ελληνιστική περίοδο ο συγγραφέας του Ψα 139 διατυπώνει για πρώτη φορά τη σκέψη ότι ο Θεός τον γνώριζε ως πρόσωπο ήδη από την αρχή του κόσμου. Αυτή η σκέψη αλλάζει τη στάση απέναντι στο Θεό στους στ. 1-6, στους στ. 7-18 και στη συνέχεια στους στίχους 19-24.
Matthias Köckert, "Ausgespäht und überwacht, erschreckend wunderbar geschaffen: Gott und Mensch in Psalm 139", 415-447
Kατά την πρώιμη ελληνιστική περίοδο ο συγγραφέας του Ψα 139 διατυπώνει για πρώτη φορά τη σκέψη ότι ο Θεός τον γνώριζε ως πρόσωπο ήδη από την αρχή του κόσμου. Αυτή η σκέψη αλλάζει τη στάση απέναντι στο Θεό στους στ. 1-6, στους στ. 7-18 και στη συνέχεια στους στίχους 19-24.
Jörg Frey, "Die johanneische Theologie als Klimax der neutestamentlichen Theologie", 448-478
Στο παρόν άρθρο ο J. Frey εξετάζει εκείνες τις πλευρές στις οποίες η ιωάννεια θεολογία υπερβαίνει τις άλλες αρχέγονες χριστιανικές θεολογικές αντιλήψεις και κατορθώνει ένα είδος κανονικότητας για τις επόμενες αναλύσεις της. Αυτό καθίσταται σαφές στην υψηλή και την ίδια στιγμή στη διαλεκτική χριστολογία, γιατί η αντίληψη για το Θεό συνδέεται δυνατά με τον ιστορικό Ιησού και την αγάπη, την προσωπική εμπειρία του Πνεύματος και τη πρωτο-τριαδολογική διάκριση μεταξύ Πατρός, Υιού και Αγίου Πνεύματος και τέλος με την ερμηνευτική της μεταπασχάλιας αναδρομής και ανάμνησης.
Στο παρόν άρθρο ο J. Frey εξετάζει εκείνες τις πλευρές στις οποίες η ιωάννεια θεολογία υπερβαίνει τις άλλες αρχέγονες χριστιανικές θεολογικές αντιλήψεις και κατορθώνει ένα είδος κανονικότητας για τις επόμενες αναλύσεις της. Αυτό καθίσταται σαφές στην υψηλή και την ίδια στιγμή στη διαλεκτική χριστολογία, γιατί η αντίληψη για το Θεό συνδέεται δυνατά με τον ιστορικό Ιησού και την αγάπη, την προσωπική εμπειρία του Πνεύματος και τη πρωτο-τριαδολογική διάκριση μεταξύ Πατρός, Υιού και Αγίου Πνεύματος και τέλος με την ερμηνευτική της μεταπασχάλιας αναδρομής και ανάμνησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου