Τα περιεχόμενα του τρέχοντος τεύχους του περιοδικού Νeotestamentaria 43:1 (2009) τα παρουσιάσαμε σε παλαιότερη ανάρτηση. Έχοντας τώρα πρόσβαση στις περιλήψεις των άρθρων του περιοδικού τις παραθέτουμε για την ενημέρωση των αγαπητών αναγνωστών του ιστολογίων:
Pieter G.R. de Villiers, "Peace in the Pauline Letters: A Perspective on Biblical Spirituality", 1-26
Εστιάζοντας στο μοτίβο της ειρήνης στην παύλεια παράδοση, το άρθρο είναι μία συμβολή στην πνευματικότητα της ειρήνης. Μετά από μερικές εισαγωγικές παρατηρήσεις σχετικά με την ιδέα τόσο της πνευματικότητας όσο και μίας πνευματικότητας της ειρήνης, ο συγγραφέας συζητά κάποια μεθοδολογικά ζητήματα. Η ειρήνη στις παύλειες επιστολές αναλύονται με βάση τους όρους της θείας της φύσης, της σωτηριολογικής της λειτουργίας, του εσχατολογικού, κοινοτικού και εσωτερικού της χαρακτήρα και τέλος, σε σχέση με τον αγιασμό.
Frank England, "Postcolonial Anxieties and Biblical Criticism Criticism in (South) Africa", 27-48
Το άρθρο αποτελεί μία απάντηση στις ανησυχίες του West (2008) σχετικά με τη μεταποικιακή ερμηνευτική προσέγγιση. Ο συγγραφέας σκοπό έχει να προτείνει μία θέση για τις αναζητήσεις αυτής της ερμηνευτικής προσέγγισης μέσα στο πλαίσιο των βιβλικών σπουδών, τονίζει τα παράλληλα με το έργο του Mosala (1989), επιστρέφει στο ερώτημα του West (2000) σχετικά με τη συμβολή της εκκλησίας στην αλλαγή που έλαβε χώρα στη Ν. Αφρική και επίσης σκόπιμα διευρύνει το πεδίο έρευνας της μεταποικιακής προσέγγισης για να συμπεριλάβει και το υλικό των προαποικιακών προσεγγίσεων.
Edison Muhindo Kalengyo, "'Cloud of Witnesses' in Hebrews 12:1 and Ganda Ancestors: An Incarnational Reflection" 49-68
Στο άρθρο εξετάζεται η φράση "νέφος μαρτύρων" στο Εβ 12,1 και δίνονται οι γενικές γραμμές του ρόλου που αυτοί διαδραματίζουν στην καθοδήγηση και έμπνευση των ζωντανών στον αγώνα της πίστης. Το "νέφος μαρτύρων" αναφέρεται στους εκλιπόντες πιστούς προγόνους στο Εβ 11. Ο συγγραφέας κάνει μία σύγκριση με τις παραδοσιακές πεποιθήσεις των κατοίκων της Ganda σχετικά με τους προγόνους. Ο ρόλος των προγόνων στην Ganda στη ζωή των ζωντανών παρουσιάζει παράλληλα προς το ρόλο του "νέφους μαρτύρων" στο Εβ 12,1. Σύμφωνα με το συγγραφέα η πίστη στον Ιησού Χριστό δεν έρχεται σε αντίθεση προς την αρχή για τους προγόνους μέσα στο πλαίσιο της χριστιανικής θεολογίας. Οι πρόγονοι είναι παρόντες στην ευχαριστιακή σύναξη και μέσω της θεολογίας της ενανθρώπησης κατανοείται η θυσία του Ιησού του "πρώτου προγόνου" όλων των πιστών.
David Lincicum, "Paul and the Temple Scroll: Reflections on a Shared Engagement with Deuteronomy", 69-92
Kάνοντας χρήση της μεταφοράς του Francis Watson για την "συζήτηση των τριών οδών" ο συγγραφέας αναλύει την αναφορά του Παύλου στο Δευτερονόμιο υπό το φως του Κυλίνδρου του Ναού και του τρόπου που εκείνο το κείμενο αναφέρεται στο Δευτερονόμιο.Μετά από μία σύντομη εισαγωγή σχετικά με τον Κύλινδρο του Ναού, ο Lincinum εξετάζει αρχικά το ζήτημα της ερμηνευτικής στάσης απέναντι στο Δτν και διατυπώνει τη θέση ότι τόσο ο Παύλος και ο Κύλινδρος του Ναού ερμηνεύουν τα κείμενα από το Δτν υπό το φως άλλων γραφικών χωρίων και ξαναγράφουν το Δτν ερμηνεύοντάς το ως λόγο του παρόντος. Δεύτερον η γνωστή έμφαση του Κυλίνδρου του Ναού στη halakhah συγκρίνεται με τις παύλειες επιστολές. Ο συγγραφέας επίσης σημειώνει διάφορα κεντρικά σημεία της ηθικής διδασκαλίας του Παύλου, όπου ο απόστολος χρησιμοποιεί το Δτν και τονίζει ότι κι ο Παύλος πραγματεύεται παρόμοια ζητήματα, όπως ο Κύλινδρος, χωρίς όμως πάντοτε να καταλήγει στα ίδια συμπεράσματα. Τέλος, μία σύγκριση αναδεικνύει τις ομοιότητες και τις διαφορές καθώς και τα δύο κείμενα προσπαθούν να δημιουργήσουν (με διαφορετικό τρόπο το καθένα) μία σχέση μεταξύ του Δτν και του παρόντος.
Bradley H. McLean, "The Exteriority of Biblical Meaning and the Pentitude of Desire: An Exploration of Deleuze's Non-Metaphysical Hermeneutics of Kafka", 93-122
H ερμηνευτική θεωρία παραμένει ριζωμένη στη μεταφυσική της "εσωτερικότητας το νοήματος". Για παράδειγμα ο Ricoeur μετασχημάτισε τη μεταφυσική διδασκαλία του Freud για την εσωτερική λιβιδινική σημασία σε μία θεωρία της ερμηνείας. Η απόρροια της μεταφυσικής του Freud για το εσωτερικοποιημένο νόημα είναι η "επιθυμία ως έλλειψη". Η επίθεση των Deleuze και Guattari στη θεωρία του Freud για τις ιστορικές-λιβιδινικές ορμές αποτέλεσε τη βάση της θέσης τους για τη ριζωματική εξωτερικότητα του νοήματος, την οποία αναπτύσσουν με λογοτεχνικούς όρους στο βιβλίο τους Kafka: Toward a Minor Literature. Κατά την άποψή τους τα μυθιστορήματα του Kafka μαρτυρούν ένα ύφος γραφής το οποίο αποκηρύττει το εσωτερικό νόημα. Στην προτεραιότητα της θέσης του Freud της επιθυμίας ως έλλειψης, οι Deleuze και Guattari αντιπαραθέτουν την επιθυμία ως πληρότητα. Ο συγγραφέας συζητά ένα είδος βιβλικής ερμηνείας η οποία στηρίζεται στη διπλή ιδέα της εξωτερικότητας του νοήματος και της επιθυμίας ως πληρότητας με βάση τέσσερις ερμηνευτικές στρατηγικές: 1) επανακάλυψη της υπερδιαφοροποιημένης ζωής του καθενός, β) πολιτική σκέψη, 3) αναζήτηση των διάμεσων χώτων και δ) αλλαγή της οπτικής.
Lilly Nortjé-Meyer, "The 'Mother of Jesus' as Analytical Caterogory in John's Gospel", 123-143
Μέσα από τη σύνδεση των ανδρικών και γυναικείων χαρακτήρων στο κατά Ιωάννη, μπορούν να εντοπισθούν νέες διαστάσεις του κοινωνικού φύλου ως μίας σημαντικής πλευράς του χαρακτηρισμού. Το φύλο είναι ένα κοινωνικό κατασκεύασμα και καθώς συνδέεται με ένα λογοτεχνικό χαρακτήρα καθορίζεται από τους ρόλους που αποδίδονται σε έναν χαρακτήρα μέσα στην αφήγηση και από τη συνάφεια μέσα στην οποία βρίσκεται. Επίσης το φύλο διαμορφώνεται από τις σχέσεις ενός χαρακτήρα με τους άλλους χαρακτήρες, άνδρες και γυναίκες του ίδιου κειμένου και άλλων κειμένων. Σκοπός του συγγραφέα είναι να αξιοποιήσεις τη "δυαλιστική" αρχή του Ιωάννη για να συνδέσει τη "μητέρα του Ιησού" με τον "πατέρα του Ιησού" και να σημειώσεις τις συνέπειες που έχει αυτή η σύνδεση και για άλλα ζεύγη χαρακτήρων στο κατά Ιωάννην.
Christoph Stenschke, "Married Women and the Spread of Early Christianity", 145-194
Στο άρθρο εξετάζεται το εύρος και ο ρόλος των παντρεμένων γυναικών οι οποίες αναμείχθηκαν στη διάδοση του Χριστιανισμού, όπως αυτός αποτυπώνεται στην Κ.Δ. Μετά από μία έρευνα γενικά των παντρεμένων γυναικών στην Κ.Δ. ο συγγραφέας επικεντρώνεται στην άμεση και έμμεση συμμετοχή αυτών των γυναικών (οι οποίες δε μπορούν να απόλυτα διαχωρισθούν από τους άνδρες τους). Στο τελευταίο μέρος της έρευνας εξετάζεται ο ρόλος των γυναικών σε κάποια απόκρυφα κείμενα.
Süleyman Turan, "Paul's Missionary Theology from a Muslim Perspective", 195- 216
Σε αυτό το άρθρο ο συγγραφέας εξετάζει τις δυσκολίες που έχουν οι μουσουλμάνοι να κατανοήσουν την ιεραποστολική στρατηγική του Παύλου υπό του φως του 1 Κορ 9,19-23. Αφού η προσέγγιση του ιεραποστολικού έργου, την οποία εκθέτει ο Παύλος σε αυτό το κείμενο υιοθετήθηκε και από τους επόμενους ιεραποστόλους, οι οποίοι ακολούθησαν το μοντέλο του Παύλου, μία κατανόηση του κειμένου θα συμβάλει ταυτόχρονα στην κατανόηση ολόκληρης της αντίληψης για τη χριστιανική ιεραποστολή. Σε αυτήν τη συνάφεια ο συγγραφέας λαμβάνει υπόψη του κάποιες ερμηνείες αυτού του κειμένου από καινοδιαθηκολόγους και παρουσιάζει τις δικές του ερμηνείες. Τέλος, αξιολογεί την ιεραοστολική στρατηγική του Παύλου μέσα στη συνάφεια της ισλαμικής αντίληψης του da´wah.
Pieter G.R. de Villiers, "Peace in the Pauline Letters: A Perspective on Biblical Spirituality", 1-26
Εστιάζοντας στο μοτίβο της ειρήνης στην παύλεια παράδοση, το άρθρο είναι μία συμβολή στην πνευματικότητα της ειρήνης. Μετά από μερικές εισαγωγικές παρατηρήσεις σχετικά με την ιδέα τόσο της πνευματικότητας όσο και μίας πνευματικότητας της ειρήνης, ο συγγραφέας συζητά κάποια μεθοδολογικά ζητήματα. Η ειρήνη στις παύλειες επιστολές αναλύονται με βάση τους όρους της θείας της φύσης, της σωτηριολογικής της λειτουργίας, του εσχατολογικού, κοινοτικού και εσωτερικού της χαρακτήρα και τέλος, σε σχέση με τον αγιασμό.
Frank England, "Postcolonial Anxieties and Biblical Criticism Criticism in (South) Africa", 27-48
Το άρθρο αποτελεί μία απάντηση στις ανησυχίες του West (2008) σχετικά με τη μεταποικιακή ερμηνευτική προσέγγιση. Ο συγγραφέας σκοπό έχει να προτείνει μία θέση για τις αναζητήσεις αυτής της ερμηνευτικής προσέγγισης μέσα στο πλαίσιο των βιβλικών σπουδών, τονίζει τα παράλληλα με το έργο του Mosala (1989), επιστρέφει στο ερώτημα του West (2000) σχετικά με τη συμβολή της εκκλησίας στην αλλαγή που έλαβε χώρα στη Ν. Αφρική και επίσης σκόπιμα διευρύνει το πεδίο έρευνας της μεταποικιακής προσέγγισης για να συμπεριλάβει και το υλικό των προαποικιακών προσεγγίσεων.
Edison Muhindo Kalengyo, "'Cloud of Witnesses' in Hebrews 12:1 and Ganda Ancestors: An Incarnational Reflection" 49-68
Στο άρθρο εξετάζεται η φράση "νέφος μαρτύρων" στο Εβ 12,1 και δίνονται οι γενικές γραμμές του ρόλου που αυτοί διαδραματίζουν στην καθοδήγηση και έμπνευση των ζωντανών στον αγώνα της πίστης. Το "νέφος μαρτύρων" αναφέρεται στους εκλιπόντες πιστούς προγόνους στο Εβ 11. Ο συγγραφέας κάνει μία σύγκριση με τις παραδοσιακές πεποιθήσεις των κατοίκων της Ganda σχετικά με τους προγόνους. Ο ρόλος των προγόνων στην Ganda στη ζωή των ζωντανών παρουσιάζει παράλληλα προς το ρόλο του "νέφους μαρτύρων" στο Εβ 12,1. Σύμφωνα με το συγγραφέα η πίστη στον Ιησού Χριστό δεν έρχεται σε αντίθεση προς την αρχή για τους προγόνους μέσα στο πλαίσιο της χριστιανικής θεολογίας. Οι πρόγονοι είναι παρόντες στην ευχαριστιακή σύναξη και μέσω της θεολογίας της ενανθρώπησης κατανοείται η θυσία του Ιησού του "πρώτου προγόνου" όλων των πιστών.
David Lincicum, "Paul and the Temple Scroll: Reflections on a Shared Engagement with Deuteronomy", 69-92
Kάνοντας χρήση της μεταφοράς του Francis Watson για την "συζήτηση των τριών οδών" ο συγγραφέας αναλύει την αναφορά του Παύλου στο Δευτερονόμιο υπό το φως του Κυλίνδρου του Ναού και του τρόπου που εκείνο το κείμενο αναφέρεται στο Δευτερονόμιο.Μετά από μία σύντομη εισαγωγή σχετικά με τον Κύλινδρο του Ναού, ο Lincinum εξετάζει αρχικά το ζήτημα της ερμηνευτικής στάσης απέναντι στο Δτν και διατυπώνει τη θέση ότι τόσο ο Παύλος και ο Κύλινδρος του Ναού ερμηνεύουν τα κείμενα από το Δτν υπό το φως άλλων γραφικών χωρίων και ξαναγράφουν το Δτν ερμηνεύοντάς το ως λόγο του παρόντος. Δεύτερον η γνωστή έμφαση του Κυλίνδρου του Ναού στη halakhah συγκρίνεται με τις παύλειες επιστολές. Ο συγγραφέας επίσης σημειώνει διάφορα κεντρικά σημεία της ηθικής διδασκαλίας του Παύλου, όπου ο απόστολος χρησιμοποιεί το Δτν και τονίζει ότι κι ο Παύλος πραγματεύεται παρόμοια ζητήματα, όπως ο Κύλινδρος, χωρίς όμως πάντοτε να καταλήγει στα ίδια συμπεράσματα. Τέλος, μία σύγκριση αναδεικνύει τις ομοιότητες και τις διαφορές καθώς και τα δύο κείμενα προσπαθούν να δημιουργήσουν (με διαφορετικό τρόπο το καθένα) μία σχέση μεταξύ του Δτν και του παρόντος.
Bradley H. McLean, "The Exteriority of Biblical Meaning and the Pentitude of Desire: An Exploration of Deleuze's Non-Metaphysical Hermeneutics of Kafka", 93-122
H ερμηνευτική θεωρία παραμένει ριζωμένη στη μεταφυσική της "εσωτερικότητας το νοήματος". Για παράδειγμα ο Ricoeur μετασχημάτισε τη μεταφυσική διδασκαλία του Freud για την εσωτερική λιβιδινική σημασία σε μία θεωρία της ερμηνείας. Η απόρροια της μεταφυσικής του Freud για το εσωτερικοποιημένο νόημα είναι η "επιθυμία ως έλλειψη". Η επίθεση των Deleuze και Guattari στη θεωρία του Freud για τις ιστορικές-λιβιδινικές ορμές αποτέλεσε τη βάση της θέσης τους για τη ριζωματική εξωτερικότητα του νοήματος, την οποία αναπτύσσουν με λογοτεχνικούς όρους στο βιβλίο τους Kafka: Toward a Minor Literature. Κατά την άποψή τους τα μυθιστορήματα του Kafka μαρτυρούν ένα ύφος γραφής το οποίο αποκηρύττει το εσωτερικό νόημα. Στην προτεραιότητα της θέσης του Freud της επιθυμίας ως έλλειψης, οι Deleuze και Guattari αντιπαραθέτουν την επιθυμία ως πληρότητα. Ο συγγραφέας συζητά ένα είδος βιβλικής ερμηνείας η οποία στηρίζεται στη διπλή ιδέα της εξωτερικότητας του νοήματος και της επιθυμίας ως πληρότητας με βάση τέσσερις ερμηνευτικές στρατηγικές: 1) επανακάλυψη της υπερδιαφοροποιημένης ζωής του καθενός, β) πολιτική σκέψη, 3) αναζήτηση των διάμεσων χώτων και δ) αλλαγή της οπτικής.
Lilly Nortjé-Meyer, "The 'Mother of Jesus' as Analytical Caterogory in John's Gospel", 123-143
Μέσα από τη σύνδεση των ανδρικών και γυναικείων χαρακτήρων στο κατά Ιωάννη, μπορούν να εντοπισθούν νέες διαστάσεις του κοινωνικού φύλου ως μίας σημαντικής πλευράς του χαρακτηρισμού. Το φύλο είναι ένα κοινωνικό κατασκεύασμα και καθώς συνδέεται με ένα λογοτεχνικό χαρακτήρα καθορίζεται από τους ρόλους που αποδίδονται σε έναν χαρακτήρα μέσα στην αφήγηση και από τη συνάφεια μέσα στην οποία βρίσκεται. Επίσης το φύλο διαμορφώνεται από τις σχέσεις ενός χαρακτήρα με τους άλλους χαρακτήρες, άνδρες και γυναίκες του ίδιου κειμένου και άλλων κειμένων. Σκοπός του συγγραφέα είναι να αξιοποιήσεις τη "δυαλιστική" αρχή του Ιωάννη για να συνδέσει τη "μητέρα του Ιησού" με τον "πατέρα του Ιησού" και να σημειώσεις τις συνέπειες που έχει αυτή η σύνδεση και για άλλα ζεύγη χαρακτήρων στο κατά Ιωάννην.
Christoph Stenschke, "Married Women and the Spread of Early Christianity", 145-194
Στο άρθρο εξετάζεται το εύρος και ο ρόλος των παντρεμένων γυναικών οι οποίες αναμείχθηκαν στη διάδοση του Χριστιανισμού, όπως αυτός αποτυπώνεται στην Κ.Δ. Μετά από μία έρευνα γενικά των παντρεμένων γυναικών στην Κ.Δ. ο συγγραφέας επικεντρώνεται στην άμεση και έμμεση συμμετοχή αυτών των γυναικών (οι οποίες δε μπορούν να απόλυτα διαχωρισθούν από τους άνδρες τους). Στο τελευταίο μέρος της έρευνας εξετάζεται ο ρόλος των γυναικών σε κάποια απόκρυφα κείμενα.
Süleyman Turan, "Paul's Missionary Theology from a Muslim Perspective", 195- 216
Σε αυτό το άρθρο ο συγγραφέας εξετάζει τις δυσκολίες που έχουν οι μουσουλμάνοι να κατανοήσουν την ιεραποστολική στρατηγική του Παύλου υπό του φως του 1 Κορ 9,19-23. Αφού η προσέγγιση του ιεραποστολικού έργου, την οποία εκθέτει ο Παύλος σε αυτό το κείμενο υιοθετήθηκε και από τους επόμενους ιεραποστόλους, οι οποίοι ακολούθησαν το μοντέλο του Παύλου, μία κατανόηση του κειμένου θα συμβάλει ταυτόχρονα στην κατανόηση ολόκληρης της αντίληψης για τη χριστιανική ιεραποστολή. Σε αυτήν τη συνάφεια ο συγγραφέας λαμβάνει υπόψη του κάποιες ερμηνείες αυτού του κειμένου από καινοδιαθηκολόγους και παρουσιάζει τις δικές του ερμηνείες. Τέλος, αξιολογεί την ιεραοστολική στρατηγική του Παύλου μέσα στη συνάφεια της ισλαμικής αντίληψης του da´wah.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου