Στο νέο τεύχος του Biblical Interpretation 18:2 (2010) δημοσιεύονται τα εξής άρθρα:
Stephen D. Moore - Yvonne Sherwood, "Biblical Studies 'after' Theory: Onwards Towards the Past Part Two: The Secret Vices of the Biblical God", 87-113
Το παρόν άρθρο είναι το δεύτερο μέρος μίας τριμερούς μελέτης με θέμα την αξιοποίηση την "υψηλή θεωρία" στις βιβλικές σπουδές.
Izaak J. de Hulster, "Imagination: A Hermeneutical Tool for the Study of the Hebrew Bible", 114-136
Οι βιβλικοί ερμηνευτές χρησιμοποιούν τη λέξη "φαντασία" όλο και πιο συχνά, αλλά σε κάθε περίπτωση η λέξη "φαντασία" έχει διαφορετικό περιεχόμενο. Προκειμένου να καταστεί δυνατή μια περισσότερο συστηματική εφαρμογή της "φαντασίας" στην ερμηνευτική και στις παλαιοδιαθηκικές σπουδές γενικά, είναι ανάγκη να αναζητηθούν οι πιθανές χρήσεις της λέξης. Το παρόν άρθρο συμπεριλαμβάνει: 1) μία θεωρητική εισαγωγή που αναπτύσσει περαιτέρω όσα οι Barth και Steck έγραψαν στο κλασικό τους έργο για τις εξηγητικές μεθόδους, 2) ένα τμήμα σχετικό με τη φαντασία και την ιστορία, 3) μία ευρετική έρευνα της χρήσης από μέρους του Bruegemann της λέξης "φαντασία", 4) κάποιες σκέψεις για το πώς η φαντασία περιορίζεται από τις παραμέτρους του χρόνου και του τόπου. Στο άρθρο γίνεται μία διάκριση μεταξύ της φαντασίας των αρχαίων και των ανθρώπων σήμερα, αλλά επίσης πραγματεύεται και την αλληεπίδραση των δύο. Επιπλέον συζητά την ενημερωμένη, ελεγχόμενη χρήση της φαντασίας στην ερμηνευτική. Μετά από ένα σύντομο σχόλιο για την "ηθική φαντασία", το άρθρο καταλήγει σε μία έρευνα και καταγραφή των χρήσεων της φαντασίας στην ερμηνευτική. Από αυτήν καθίσταται σαφές πώς οι διάφορες αντιλήψεις που συνδέονται με τη λ. "φαντασία" συνδέονται μεταξύ τους και γιατί είναι σημαντικό να τις αντιμετωπίσουμε ως αλληλεξαρτώμενες ιδέες. Μολονότι η πλειονότητα των παραδειγμάτων προέρχονται από την εβραϊκή Βίβλο, οι σκέψεις που διατυπώνονται εδώ έχουν εφαρμογή και στην Κ.Δ. και στη σχετική με αυτή γραμματεία.
Christopher Meredith, "A Case of Open and Shut: The Five Thresholds in 1 Samuel 1:1-7:2", 137-157
Μολονότι οι ειδικοί κατά καιρούς επεσήμαναν τα διάφορα ζεύγη των πέντε κεφαλόσκαλων που υπάρχουν στα πρώτα έξι κεφάλαια του 1 Σαμ, η γενική οργάνωση του κειμένου δεν έχει μελετηθεί επαρκώς. Ο συγγραφέας του άρθρου υποστηρίζει ότι οι πέντε θύρες σχηματίζουν ένα οργανωμένο σχήμα που δομεί τόσο το κείμενο όσο και τον περιγραφόμενο κόσμο και αξιολογεί πώς το κείμενο (επανα)παράγει κοινωνικά το χώρο μέσα σε αυτό το κοινωνικό δίκτυο και θέτει ερωτήματα για το πώς οι διαλεκτικές του χώρου και της αλληλεπίδρασης των χαρακτήρων μπορούν να συνεργάζονται στη διαδικασία συγκρότησης και επανασυγκρότησης του κόσμου, ο οποίος ορίζεται από αυτά τα κεφαλόσκαλα.
Stephen D. Moore - Yvonne Sherwood, "Biblical Studies 'after' Theory: Onwards Towards the Past Part Two: The Secret Vices of the Biblical God", 87-113
Το παρόν άρθρο είναι το δεύτερο μέρος μίας τριμερούς μελέτης με θέμα την αξιοποίηση την "υψηλή θεωρία" στις βιβλικές σπουδές.
Izaak J. de Hulster, "Imagination: A Hermeneutical Tool for the Study of the Hebrew Bible", 114-136
Οι βιβλικοί ερμηνευτές χρησιμοποιούν τη λέξη "φαντασία" όλο και πιο συχνά, αλλά σε κάθε περίπτωση η λέξη "φαντασία" έχει διαφορετικό περιεχόμενο. Προκειμένου να καταστεί δυνατή μια περισσότερο συστηματική εφαρμογή της "φαντασίας" στην ερμηνευτική και στις παλαιοδιαθηκικές σπουδές γενικά, είναι ανάγκη να αναζητηθούν οι πιθανές χρήσεις της λέξης. Το παρόν άρθρο συμπεριλαμβάνει: 1) μία θεωρητική εισαγωγή που αναπτύσσει περαιτέρω όσα οι Barth και Steck έγραψαν στο κλασικό τους έργο για τις εξηγητικές μεθόδους, 2) ένα τμήμα σχετικό με τη φαντασία και την ιστορία, 3) μία ευρετική έρευνα της χρήσης από μέρους του Bruegemann της λέξης "φαντασία", 4) κάποιες σκέψεις για το πώς η φαντασία περιορίζεται από τις παραμέτρους του χρόνου και του τόπου. Στο άρθρο γίνεται μία διάκριση μεταξύ της φαντασίας των αρχαίων και των ανθρώπων σήμερα, αλλά επίσης πραγματεύεται και την αλληεπίδραση των δύο. Επιπλέον συζητά την ενημερωμένη, ελεγχόμενη χρήση της φαντασίας στην ερμηνευτική. Μετά από ένα σύντομο σχόλιο για την "ηθική φαντασία", το άρθρο καταλήγει σε μία έρευνα και καταγραφή των χρήσεων της φαντασίας στην ερμηνευτική. Από αυτήν καθίσταται σαφές πώς οι διάφορες αντιλήψεις που συνδέονται με τη λ. "φαντασία" συνδέονται μεταξύ τους και γιατί είναι σημαντικό να τις αντιμετωπίσουμε ως αλληλεξαρτώμενες ιδέες. Μολονότι η πλειονότητα των παραδειγμάτων προέρχονται από την εβραϊκή Βίβλο, οι σκέψεις που διατυπώνονται εδώ έχουν εφαρμογή και στην Κ.Δ. και στη σχετική με αυτή γραμματεία.
Christopher Meredith, "A Case of Open and Shut: The Five Thresholds in 1 Samuel 1:1-7:2", 137-157
Μολονότι οι ειδικοί κατά καιρούς επεσήμαναν τα διάφορα ζεύγη των πέντε κεφαλόσκαλων που υπάρχουν στα πρώτα έξι κεφάλαια του 1 Σαμ, η γενική οργάνωση του κειμένου δεν έχει μελετηθεί επαρκώς. Ο συγγραφέας του άρθρου υποστηρίζει ότι οι πέντε θύρες σχηματίζουν ένα οργανωμένο σχήμα που δομεί τόσο το κείμενο όσο και τον περιγραφόμενο κόσμο και αξιολογεί πώς το κείμενο (επανα)παράγει κοινωνικά το χώρο μέσα σε αυτό το κοινωνικό δίκτυο και θέτει ερωτήματα για το πώς οι διαλεκτικές του χώρου και της αλληλεπίδρασης των χαρακτήρων μπορούν να συνεργάζονται στη διαδικασία συγκρότησης και επανασυγκρότησης του κόσμου, ο οποίος ορίζεται από αυτά τα κεφαλόσκαλα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου