Στο νέο τεύχος του Zeitschrift für Theologie und Kirche 106:3 (2009) δημοσιεύεται μεταξύ άλλων και το εξής άρθρο βιβλικού ενδιαφέροντος:
Reinhard Müller, "Jahwekrieg und Heilsgeschichte", 265-283
Το θέμα του πολέμου του Γιαχβέ στην Π.Δ. έχει τις ρίζες του στη θεολογία του πολέμου στην αρχαία Εγγύς Ανατολή, σύμφωνα με την οποία ο Θεός κι ο βασιλιάς συνεργάζονται στη μάχη με σκοπό να υπερασπιστούν τον κόσμο ενάντια στις δυνάμεις του χάους. Στις αφηγήσεις της Π.Δ. , αρχής γενομένης με το Έξ 14*, ο θεσμός της βασιλείας αντικαθίσταται από τον Ισραήλ ως λαό του Θεού. Κατά τη διάρκεια της περσικής περιόδου η ιδέα του Γιαχβέ ενσωματώθηκε σταδιακά στα κείμενα πολέμου από την εποχή της βασιλείας. Αυτό προϋποθέτει τις καταστροφές μεταξύ του 722 και 586 π.Χ. και αντικατοπτρίζει την συνεχιζόμενη στρατιωτική αδυναμία της ιουδαϊκής κοινότητας.
Reinhard Müller, "Jahwekrieg und Heilsgeschichte", 265-283
Το θέμα του πολέμου του Γιαχβέ στην Π.Δ. έχει τις ρίζες του στη θεολογία του πολέμου στην αρχαία Εγγύς Ανατολή, σύμφωνα με την οποία ο Θεός κι ο βασιλιάς συνεργάζονται στη μάχη με σκοπό να υπερασπιστούν τον κόσμο ενάντια στις δυνάμεις του χάους. Στις αφηγήσεις της Π.Δ. , αρχής γενομένης με το Έξ 14*, ο θεσμός της βασιλείας αντικαθίσταται από τον Ισραήλ ως λαό του Θεού. Κατά τη διάρκεια της περσικής περιόδου η ιδέα του Γιαχβέ ενσωματώθηκε σταδιακά στα κείμενα πολέμου από την εποχή της βασιλείας. Αυτό προϋποθέτει τις καταστροφές μεταξύ του 722 και 586 π.Χ. και αντικατοπτρίζει την συνεχιζόμενη στρατιωτική αδυναμία της ιουδαϊκής κοινότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου